welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
dagboek



Het dagboek van opdieet.nl is bedoeld voor iedereen die zijn gewicht in de gaten wil houden



Ben je aan het lijnen ? Dan is ons dagboek een handige hulp !



Veel plezier !
 
Vragen over
dit dagboek ?




Je gewicht bijhouden
Ons dagboek werkt met weeknummers. Je kunt per week slechts één gewicht invoeren. Gewichten die je hebt ingevoerd, kun je nog altijd wijzigen. Een nieuwe week begint altijd op maandag; week 1 begint dus op de eerste maandag in januari.

In 2008 begint week 1 dus pas op 7 januari en horen 1 t/m 6 januari nog bij de laatste week van 2007. Hierdoor zal een jaar soms uit 53 weken bestaan.

Wanneer je inlogt, krijg je direct een overzicht van je meest recente gegevens, waarbij de huidige week bovenaan staat:



Je ziet in één oogopslag hoe je ervoor staat:
  • wat is je huidige gewicht ?
  • wat is op dit moment je BMI ?
  • hoeveel ben je de afgelopen week afgevallen / aangekomen ?
  • hoeveel ben je dit jaar tot nu toe afgevallen / aangekomen ?
Alles wat groen is, is goed. Alles wat rood is, is slecht.


Naast je gewicht kun je ook elke week opmerkingen invullen. Zo kun je belangrijke gebeurtenissen bijhouden, zoals veranderingen in je eetpatroon, beoefende sport, maar ook gebeurtenissen die wellicht een minder goed effect hebben gehad op het afvallen, zoals verjaardagen. Hierdoor ontstaat een echt dagboek. De opmerkingen worden onder het weekoverzicht weergegeven:




Je gewicht wijzigen / verwijderen
Heb je je gewicht ingevoerd en is dit niet goed ? Dan kun je heel eenvoudig je gewicht weer wijzigen. Wanneer je een gewicht van 0 invoert, dan wordt het gewicht voor de betreffende week verwijderd.


Jouw profiel openbaar ?
Als je je inschrijft voor het dagboek, kun je aangeven of anderen jouw vorderingen mogen zien. Iedereen die dat wil, kan dan je weegmomenten en je grafiek bekijken, waardoor 'samen' afvallen nóg leuker wordt ! Opmerkingen die je in het dagboek schrijft en persoonlijke gegevens zoals je email adres blijven uiteraard verborgen. Natuurlijk kun je altijd je profiel weer wijzigen.


BMI
Aan de hand van je lichaamsgewicht en je lengte kun je berekenen of je te zwaar bent. De uitkomst is een getal (de Body Mass Index) waarmee het gewicht wordt beoordeeld.

minder dan 18 ondergewicht
groter of gelijk aan 18, maar kleiner dan 25 normaal gewicht
groter of gelijk aan 25, maar kleiner dan 30 overgewicht
groter of gelijk aan 30, maar kleiner dan 40 obesitas
40 of meer morbide obesitas

Wanneer je BMI 'goed' is, dan wordt dit in het dagboek in het groen weergegeven. Een BMI die duidt op onder- of overgewicht, wordt in het rood weergegeven Wil je meer weten over de BMI-index ? Kijk dan op de pagina overgewicht


Grafiek

Met behulp van de grafiek kun je heel makkelijk de ontwikkeling van je gewicht volgen.

Onderaan staan de weeknummers weergegeven. De rode lijn geeft je streefgewicht weer. Je kunt je streefgewicht altijd aanpassen op de pagina mijn profiel.

Wanneer je gewicht boven het streefgewicht is, wordt dit met een blauwe staaf weergegeven. Zit je precies op of zelfs onder je eigen streefgewicht, dan wordt dit met een groene staaf weergegeven


Meten is weten

Heb je nog vragen of opmerkingen ? Mail dan de redactie:
tim@opdieetforum.net

Veel plezier !


Onderdeel dagboek

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim