welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Waarom val ik niet af???
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Waarom val ik niet af???

20-08-2007

Ik ben sinds 5 weken bezig met afvallen. Tenminste, met "proberen met afvallen" want het lukt dus niet!!!

Ik let al 5 weken heel erg op mijn eten. Ik ontbijt met fruit of knäckerbrod met 20/30+ kaas en een activia yoghurtje.
Tussen de middag eet ik 4 bruine/volkoren boterhammen met 20/30+ kaas (2 plakjes kaas voor 4 boterhammen).
's avonds eet ik groente en aardappelen met een vegetarisch iets (uit de oven) en een activia yoghurtje.

Tussendoor eet ik fruit of volkoren ontbijtkoek. Verder snoep ik helemaal niet.

Daarnaast ben ik al 5 weken aan het sporten. De eerste 2 weken 2x per week, de laatste 3 weken 5 x per week. Het eerste uur doe ik cardio (crosstrainer, lopende band, fietsen), daarna buikspieren, beenspieren etc.

Ik ben nog geen kilo afgevallen! Waar kan dit aan liggen???

12-09-2008
13:53:42
Reactie van hilde:

Ondanks, dat ik je echt, echt begrijp Romien, sluit ik me helemaal aan bij Mirjam....

Ook ik vond alle verleidingen op het gebied van pillen,poeders en inderdaad ook crashdiëten erg groot maar ben het door mijn medische achtergrond toch maar niet aan begonnen.

Het is inderdaad een zeer korte termijn oplossing in 97% van de gevallen.
Misschien dat jij in die 3% valt maar die kans is zeer klein.

Waak er aub voor, dat je je over een jaar voor de kop slaat, omdat je de kilo's die je nu met een crashdiëet zou verliezen ,er weer bij hebt en nog meer.

Ga eerst eens langs de huisarts, het kost je niets en het kan je echt helpen.

Veel succes!

12-09-2008
10:20:28
Reactie van mirjam:

Hoi Romien,ik begrijp je echt,want zo frustrerend is t voor mij ook af en toe,alleen.........houdt in je achterhoofd dat n craschdieet wel even lekker is om kilo s kwijt te raken,maar je hele lichaam raakt uit balans,besef wel dat als je dan je kilotjes kwijt bent,dat als je weer normaal begint te eten dat t dubbel zo hard aankomt,dat houdt je nooit je hele leven vol.
Als ik t zo lees,ben jij misschien teveel met jezelf bezig,dat je lichaam gewoon zegt;He joh.....zoek t maar uit,ik houdt lekker alles vast,want ik krijg veels te weinig binnen!
Geloof me.......als ik normaal en lekker eet,dan viel ik ineenkeer af,en met SB,ging t n partij langzaam,alleen ik sloeg altijd door met eten.
Nogmaals.......ik begrijp t echt goed,maar toch moet je doorgaan met bewegen,en goed eten,en niet teveel gefocust op je eten en lijf,moet je dan opletten,dan merk je t aan je hele houding!
Daardoor voel ik mij nu veel lekkerder!
Ondanks dat ik zwaarder weeg,zie ik wel verandering aan mijn figuur,terwijl dat iemand die 65kg weegt,veel meer vet kan hebben!
Dus doe t niet,en eet lekker en gezond,en blijf relaxed bewegen,en dan merk je t vanzelf!

Groetjes.

12-09-2008
09:56:11
Reactie van romien:

Hello ! Bedankt voor je uitleg.
Mijn weegschaal werkt (spijtig genoeg) wel goed... Het is een vrij nieuwe, nauwkeurige weegschaal.
En ik weeg me idd elke dag op hetzelfde uur, als ik net ben opgestaan. Vroeger woog ik me om de week of om de 2 weken, maar dan was de teleurstelling véél te groot als ik zag dat er na 2 weken niets af was, daarom dat ik me nu elke dag weeg.

Ik heb besloten dat als er zondag niet al te veel af is (nu nog maar 1 kg op 1 week en 5 dagen), dat ik vanaf maandag met het ziekenhuisdieet ga beginnen. Da's 5 dagen afzien, maar dat moet me wel lukken. Spijtig genoeg is het een crashdieet, maar ik moet nu gewoon even van die extra kilo's zien af te geraken.
Ik ben niet iemand die 6 maand kan wachten voor er 5 kg af is ofzo.

Ik hou jullie wel op de hoogte.
In ieder geval bedankt voor de tips.

10-09-2008
18:15:56
Reactie van hilde:

en 28 kilo moet 18 zijn... moet wel eerlijk blijven :-)

Zit echt niet op te letten, sorry!

10-09-2008
18:01:22
Reactie van hilde:

Sorry: 4 weken moet 5 zijn en aanraaD....

10-09-2008
18:00:00
Reactie van hilde:

(Nog) minder eten lijkt me niet slim. Qua eetpatroon en bewegen, zou je gewoon gewicht moeten verliezen.
Enige verklaringen die ik kan bedenken, zijn:

-Inderdaad, spieren wegen meer dan vet. Toch zou je met dit eet en beweegpatroon wel iets aan gewicht kwijt moeten raken, al kan je het dan hebben over onsjes en niet over kilo's. Als je voorheen nooit of nauwelijks gesport hebt, is dit hier aan de orde en zal je zien dat je snel wel gewicht zal kwijtraken. 4 weken lijkt lang maar het valt best mee als je gewicht wilt kwijtraken. Wees blij met elke ons die je kwijtraakt en pak 1 keer per week de centimeter erbij en meet elke week een vast punt: dij, heupen, buik, taille, bovenarmen.

- Het lijkt een stomme vraag, maar is je weegschaal in orde? (goedkoop, oud, batterij op, enz)

- Weeg je jezelf op een vast tijdstip en na een toiletbezoek?

- Zou er wat anders aan de hand kunnen zijn? Als bovenstaande eerste niet van toepassing is, is het verstandig de huisarts te raadplegen en te vragen om zijn/haar opinie. Dan kan er bekeken worden of er evt een medische oorzaak is (denk aan diabetes, schildklier) . Ik noem dit niet om je iets aan te praten maar het is een mogelijkheid.

Geloof me, ik herken de frustratie! Ik ben jaren terug met 4 keer per week sporten en gezond eten 28 kilo afgevallen. Eenmaal de 30 gepasseerd kropen er weer 3 kilootjes bij, ondertussen lette ik nog steeds op mijn voeding en sportte nog steeds.
Die 3 kilo wilde ik er weer af hebben maar dat lukte van geen kanten.

Ik heb nu een methode die ik alleen aanraadt als niets meer werkt, ik eet nu als maaltijden (2) een proteïne rijk produkt. Maar het beste is nog altijd gewoon gezond te eten en te bewegen.

Ik zal moeten accepteren dat bij mij de 30-factor heel erg meespeelt. Ik houd mijn hart vast als ik 40 word.....

Veel succes en houd toch vol! Ga geen wanhoopsdaden in de vorm van allerlei pillen etc. proberen.

10-09-2008
10:17:32
Reactie van romien:

Hoi hoi !!

Aaargh, ik ken je probleem zooo goed !!
Ik ben nu terug 2 weken bezig, maar heb een maand ervoor ook al 2 weken hetzelfde dieet gedaan (met totaal 0 gram gewichtsverlies !! Om dood te vallen)
Voor m'n dieet zag ik niet echt (nu ja, ik ging ook niet elke week frieten of chips eten) naar m'n eten.

Ik ben 1m72 en weeg nu 72 kg

Mijn dieet bestaat uit :
- Niets gefrituurd/vettigs eten
- Minstens 3 x week een uur op mijn professionele crosstrainer
- Minstens 1.5 liter water per dag

Er gaat NIETS af, ik blijf altijd rond hetzelfde gewicht schommelen !!
Ik word er gek van !
Ik heb zin om mijn weegschaal in 100 000 stukken te smijten.

Ik weiger te aanvaarden dat dit mijn gewicht zal blijven, ik wil ook terug naar 60-65 kg.
Ik heb nog liever vet en 65 kg dan gespierd, maar 72 kg.

Ik ben nu begonnen met pillen (Xenical), maar ik heb het gevoel dat dit ook niet echt werkt, want het scheidt het vet automatisch af, dat het niet door het lichaam kan opgenomen worden, maar aangezien ik bijna geen vet eet.... Ben er nu van maandag mee bezig (het is woensdag vandaag).

Zijn er mensen die tips hebben AUB, ik word echt radeloos !

09-09-2008
15:01:27
Reactie van lapke:

Ik ben natuurlijk geen dietiste, maar ik denk dat het kan liggen aan 2 dingen:
1- je kweekt spieren en die wegen zwaarder dan vet
2- je eet te weinig waardoor je lichaam zuiniger omgaat met de voeding

Ik heb ooit een dieet gedaan (Diplan) waarbij je 2-3 per week sport en daarnaast erg veel eet (wel heel mager). Het plan duurt 10 weken en wordt meestal bij sportscholen aangeboden. Ik ben toen in 6 weken 5 kg afgevallen en na die 6 weken ben ik gestopt met het dieet omdat ik het lekkere (en ongezonde) eten niet los kon laten...

09-09-2008
14:54:09
Weet je zeker dat afvallen echt nodig is? Ik zou vooral inzetten op goed sporten. Daar worden die lovehandles echt minder van.

09-09-2008
09:30:18
Reactie van floor:

Ik bedoel natuurlijk: hoe meer komkommer je eet, hoe MINDER crackers je eet... :s

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim