online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Waarom val ik niet af???
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Waarom val ik niet af???

20-08-2007

Ik ben sinds 5 weken bezig met afvallen. Tenminste, met "proberen met afvallen" want het lukt dus niet!!!

Ik let al 5 weken heel erg op mijn eten. Ik ontbijt met fruit of knäckerbrod met 20/30+ kaas en een activia yoghurtje.
Tussen de middag eet ik 4 bruine/volkoren boterhammen met 20/30+ kaas (2 plakjes kaas voor 4 boterhammen).
's avonds eet ik groente en aardappelen met een vegetarisch iets (uit de oven) en een activia yoghurtje.

Tussendoor eet ik fruit of volkoren ontbijtkoek. Verder snoep ik helemaal niet.

Daarnaast ben ik al 5 weken aan het sporten. De eerste 2 weken 2x per week, de laatste 3 weken 5 x per week. Het eerste uur doe ik cardio (crosstrainer, lopende band, fietsen), daarna buikspieren, beenspieren etc.

Ik ben nog geen kilo afgevallen! Waar kan dit aan liggen???

29-08-2011
12:16:42
Reactie van petra:

sjef

op wie reageer je nou eigenlijk ?
op linda ??
ik begrijp er niks meer van !

28-08-2011
22:23:13
Reactie van sjef:

Nee hoor! Ik probeer alleen te helpen!! Maar, als je alles zelf wil uitzoeken. Be my guest. Ik hou van structuur en die heb ik gevonden.

Veel succes en laat je volgen door je verstand en hart!

18-08-2011
13:22:36
hee Linda

wat eet jij dan zoal op een dag,omdat het er zo snel af is gegaan ???

gr Julie

18-08-2011
12:53:50
Reactie van linda:

ik doe mee, ben afgelopen maandag begonnen en vanmorgen al 2,2 kilo eraf! Succes allemaal!

17-08-2011
15:07:13
Koopmeen weegschaal die je vet% meet , t kan niet dat je niet afvalt, misschien niet qua gewicht maar zeker wel in vetpercentage!! dat moet gewoon !!

17-08-2011
15:05:37
Als je veel sport krijg je spiertoename en zal je dit ook in gewicht terugzien!!

16-08-2011
16:07:12
Reactie van debbie:

Ik heb hetzelfde..
Ik sport 3x per week, spinning en fitness, maar ik kom alleen maar aan. Ik vind dit echt frustrerend. Ik was altijd van het sporten, maar na een zware tijd ben ik ermee gestopt en nu ben ik na een paar jaar weer begonnen.
Ik let nu ook meer op wat ik eet. Snoep is echt mijn zonde, maar dat is nu wel veel minder geworden. Ik ben 18 jaar en 1.75 cm, maar ik heb echt overgewicht en het frustreert mij enorm.

18-08-2010
22:04:24
Reactie van niene:

Ik heb hetzelfde probleem, ik ben en blijf dik en veel te zwaar nu ben ik wel behoorlijk sterk voor mijn leeftijd (13) dus dat speelt ook een rol, maar ik sport zowat elke dag, eet gezond, ik eet ook echt weinig:
's ochtends 2 volkoren boterhammen, tussen de middag 3 volkoren boterhammen, fruit en 's avonds meestal nog niet eens een heel bord omdat ik dat niet naar binnen krijg! En tóch val ik geen grammetje af maar word alleen maar zwaarder! Ik word er gek van en mijn moeder zit me alleen maar af te katten, nu ben ik niet heel dik maar ik heb wel een buikje, dus iets dikker dan gemiddeld maar dus ook nogal sterk haha XD.. Ik word er iniedergeval helemaal gek van en ik weet niet meer wat ik moet doen, ik heb nu trouwens 3 jaar lang gehockeyed en paardrijden doe ik al zowat mijn hele leven, met hockey ben ik nu gestopt, heb er geen lol meer in en ik val er ook niet vanaf, ondanks dat ik de beste conditie had van allemaal, het snelste was, en bijna het meeste op en neer moest sprinten! Ik snap er echt helemaal niks meer van, daarbij trainden we 2 keer in de week en hadden we op zaterdag een wedstrijd, i training was meer voor de techniek en de andere was meer voor de conditie, ik ben echt niks afgevallen in die drie jaar, daarnaast moest ik ook nog zo veel mogelijk naar mijn verzorgpony toe, zo'n 10 kilometer fietsen, 's ochtends naar school 6 kilometer fietsen, een hald uur in de trein en weer 15 minuten fietsen en dan als ik klaar was met school, hetzelfde, 15 minuten fietsen naar het station, half uur met de trein, 6 kilometer terug naar huis even snel wat eten en dan weer naar me pony toe, op maandag en woensdag ook nog even 30 minuten naar hockey, maandag techniek en woensdag een vermoeiende conditietraining, en dan weer 30 minuten terug naar huis, warm eten (rond 9 uur was dat dan altijd omdat als ik voor de tijd ging eten ik ontzettende buikpijn kreeg) heel snel nog wat huiswerk maken rond half 10/10 uur naar bed en om 6 uur/half 7 er weer uit.. En dan nog zaterdag, soms vroeg uit bed soms uitslapen, 30 minuten naar hockey, met een uitwedstrijd soms 1,5 uur (!!) in de auto zitten, en aangezien ik nogal snel last heb van wagenziekte was dat absoluut geen pretje voor mij! Aangekomen bij het hockeyveld van de tegenstander, spullen wegleggen, warmlopen en wedstrijd, douchen terug naar huis, bijna iedereen opgehaald met de auto, maar ik gewoon fietsen om die kilo's kwijt proberen te raken.. Ik ben toen uiteindelijk ook nog op vrijdag naar de sportschool gegaan, intotaal iets van 2 uur sporten, op de loopband, crosstrainer, en ja, ook mijn spieren getraind.. Nu was ik zoals ik al zei behoorlijk sterk voor mijn leeftijd, maar ik vond/vind het nog steeds niet genoeg, een tijdje geleden wat dunner geworden, en toen dus nog minder gaan eten, kwam het er weer bij, ik word er helemaal gek van en het is zo frustrerend dat je er zoveel moeite voor doet maar het geeft totaal geen effect! Ik heb er al een paar jaar mee zitten knokken, het is wel iets beter geworden maar nog steeds niet goed! Nu wil mijn moeder me deze week meenemen naar de huisarts of en dan iets mis is met mijn lichaam waardoor ik niks afval, en als dat het niet is dan weet ik er echt geen raad meer mee.. Iemand nog tips?? :)

17-07-2010
08:39:14
Reactie van aine:

Ik heb hetzelfde probleem, ik doe echt minimaal eten, wel gezond, ik loop, fiets en train en ben nu de laatste 2 weken 2 kilo aangekomen. Daar doe je het niet voor he...

24-04-2010
20:31:15
Reactie van pascal:

je lichaam houd zeker in het begin vocht vas plus je fitnest erbij
betekend ook dat je aan komt aan spier en spier weegt zwaarder dan vet hou het zo vol en er komt zeker resultaat

1  2  3  4  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim