|
Puber wil afvallen
20-09-2007
Hoi, ik schaam me een beetje dat ik dit doe, maar ik begin wanhopig te worden. Ik ben een jongen van 17 en ben redelijk klein. Ik ben maar 1.62 meter en weeg 69 kilo. Ik ben altijd al een "dikkertje" geweest. Anderhalf jaar geleden ben ik bij een sportschool gegaan en viel ik eindelijk wat af. Ik weeg uiteindelijk 63 kilo en zag er redelijk goed uit, in vergelijking met anders. Ik heb dit verpest door te gaan roken. Mijn conditie schoot achteruit. Ik ben nu ongeveer 9 maanden van die gewoonte af maar heb het gewoon veels te druk om te gaan fitnessen (ik doe op dit moment een HBO pluspakket dus heb bijna geen vrije tijd). Ik probeer steeds gezonder te eten. Vroeger at ik bijna geen groente en fruit. Heb ik nu zin in een tussendoortje? Dan pak ik een appeltje of een ander stuk fruit. Hiernaast begin ik mijn dag met een kom cruesli en eet ik tussen de middag twee tot drie boterhammen. Rond driën pak ik meestal een appeltje en eet ik gewoon 's avonds (wat men als normaal zou zien, groente en vlees). Het probleem is, ik val maar niet af. Hiernaast fiets ik iedere dag in totaal iets meer dan een uur om naar school te gaan en terug. Ook gebruik ik dagelijks gewichten om mijn biceps en schouderspieren een beetje aan te pakken. Ook drum ik. Dit is soms redelijk intensief tot zwaar zweten aan toe.
Waarom val ik maar niet af? Het is ronduit vreselijk voor mijn zelfvertrouwen dit. Mijn ideale gewicht zou rond de 60 kilo zijn maar ik wil op zijn minst 6 kilo afvallen. Hoe pak ik dit aan? |
|
|
|
|
16-03-2011 18:20:38 |
Reactie van froukje:
Hoi, ik wil je advies meegeven dat je s'ochtends gewoon 2 bruine boterhammen moet eten met gevarieerd beleg bijv. eentje met appelstroop en eentje met 30 plus kaas. verder voor de lunch ook 2 bruine boterhammen met gevarieerd beleg. en s'avonds gewoon je normale warme maaltijd. tussendoor een appel en een mueslireep. als je honger hebt, kun je nog altijd een extra mandarijntje eten of water drinken helpt ook tegen honger. en voor de rest van de dag gewoon van het snoep en al dat andere lekkers afblijven. je mag gerust 1 keer per week iets lekkers hebben s'avonds maar meer ook niet. en dan nog 3 a 4 keer per week naar de sportschool, en genoeg cardio doen. |
|
19-08-2010 14:12:09 |
Reactie van frederique in't veld:
duhhh dikzak gewoon niet snoepen ik ben 11 wordt 17 mei 12 en weeg 30/31 kilo en ben 1.37.8 |
|
25-05-2008 20:36:24 |
Reactie van roos:
Hoi, Grappig jouw stukje ik heb het vergelijkbaarde. In de tijd dat ik gewicht wilde afvallen (die is er nu nog steeds) heb ik veel weetjes en dat soort dingen opgedoken dus hier zijn ze. Nou om te beginnen je eet prima het is ook logies dat je niet afvalt want je eet perfect. Je moet absoluut niet minder gaan eten (maar ook niet meer). Tussendoortje zijn het belangrijkst dat je die overslaat neem dan groente of fruit. Maar bij fruit is het zo niet meer dan 2 per dag groente (zoals kommer tomaat sla) kun je eindeloos door eten. Veel tussen doortjes waar van gezegt wordt afvallen en slank of zelfs light producten zijn niet goed ik las zelfs laatst nog iets dat light producten je alleen maar dikker maken. Niet meer dan 2 glazen zuivel per dag is belangrijk. Zo te horen sport je ook genoeg. 1 tot 2 uur is voldoende. Dus als je je echt aan deze dingen hebt gehouden zoals je zegt zou ik eens goed nadenken en tevreden zijn met jezelf niet iedereen hoeft volmaakt slank te zijn. Als je nog steeds echt twijfeld ga dan eens naar een diëtiste of zo iets degelijks. Soms licht het ook aan je houding. groetjes roos |
|
27-09-2007 13:50:25 |
Reactie van sophie:
ja dan blijft er niet veel over he, maarja je kan ook gewoon áls je met je vriendin afspreekt in plaats van film te kijken ff gaan hardlopen(?) Weet ik veel! als je tegen mij zit te zeuren dat je helemaal geen tijd hebt en wat allemaal niet kan, wat moet ik daar dan mee? Zeg liever wat je allemaal kan enz. Btw, 9 kilo is niet zo heel veel, moet kunnen toch? xx Sop |
|
20-09-2007 14:13:45 |
Reactie van puber die wil afvallen:
Nog een korte reactie op Sophie:
Motivatie is een probleem ja. Maar ook tijdsnood. Zoals ik al zei heb ik het heel druk. Ik heb een vriendin die ik het liefst iedere dag zie wat al niet kan. Ik heb vrienden waar ik veel mee om ga. Ik maak veel muziek en speel in een semi-professioneel orkest. Daarnaast heb ik ook nog mijn HBO. Ik houd geen vrije tijd over en zit echt niet altijd op de bank te hangen ;) Ik wou dat ik naar de sportschool kon. Ik zat na te denken over een weekendlidmaatschap maar dat is praktisch weggegooid geld. Ik heb gewoon geen tijd. Ik ben zo wanhopig dat ik zelfs (als kerel :o) tellsell heb gekeken en me bijna heb laten overhalen die slechte apparaten te halen (terwijl ik daar nooit makkelijk voor te vatten ben). |
|
20-09-2007 14:10:08 |
Reactie van puber die wil afvallen:
Het grappige is dat ik dat vergeten ben te zeggen. Ik doe buikspieroefeningen, meestal iedere avond behalve als ik bekaf ben door een drukke dag. Wat ik dan doe zijn geen volle buikspieroefeningen. Ik houd mijn buikspieren gespannen en houd ze meestal 75 seconden lang gespannen terwijl ik een beetje op en neer ga (het is moeilijk uit te leggen maar dit is mij toentertijd in de sportschool aangeraden omdat het heel zwaar op de buikspieren werkt). Iedere dag doe ik het iets langer. Meestal na 3 tot 5 dagen gooi ik er 5 seconden bij behalve als het echt té uitputtend wordt :p
Maar er gaat niks van af. In de tijd dat ik hier mee bezig ben (ik schat dit rond de twee maanden nu) ben ik zelfs een halve kilo aangekomen.
Ik heb altijd al wel goed gegeten en sla geen maaltijden over. Ik snoepte vroeger alleen veel. Ik heb nog altijd Snack-a-jacks liggen (minder dan 1% vet voor af en toe) voor als ik mezelf niet kan bedwingen. Ik heb ze nu al twee-en-een-halve week niet aangeraakt en vind dat al een redelijke prestatie voor mezelf omdat ik er eerder bijna verslaafd aan was.
En toch gaat er niks af. Is een diëet misschien een idee? Ben er zelf nooit zo'n fan van geweest maar als het niet anders kan.. |
|
20-09-2007 14:07:30 |
Reactie van sophie:
9 Kilo afvallen? Er zijn hier mensen die echt vet zijn! Sommigen zijn Depressief! Dus dan is 9 kilo helemaal niet moeilijk! Ga naar de sportschool! Of ga op voetbal, dat vind elke jongen leuk! Gewoon lekker veel buiten zijn! S'avonds met vrienden afspreken is gezonder dan thuis op de bank met al die vette shit! De meeste mensen hier willen het niet genoeg! Als je jezelf echt te dik vind moet je de motivatie zien te vinden om ook echt resultaat te zien! Als je niet zelfverzekerd genoeg bent ga je voor de spiegel staan en zeg je elke dag 10 keer, IK BEN MOOI!! en ook echt ELKE DAG doen!!! wat ook helpt is om mooie dingen aan jezelf op te noemen!!!
Zie je jezelf al zitten Anno 2008 op het strand, geil wasbordje, oogverblindende six-pack tussen de chickies?! x Sooof ;) |
|
20-09-2007 14:00:40 |
Reactie van sandra:
Wat je ook doet, blijf gezond eten. Hoe je nu eet is prima! doe eventueel 's avonds voor je gaat slapen nog even buikspier oefeningen. Dat helpt echt! elke avond 3x sets van 15x buikspieroefeningen doen. Dan kom je al best ver. Veel Succes hiermee xxx |
|
20-09-2007 14:00:22 |
Reactie van willemein:
Als je niet veel tijd meer hebt voor fitness dan kan je ook gewoon met een omweg naar school gaan... Dat schild ook weer!! :D en veel je buikspieren traienen (H) gewoon elke avond 50× ofzo.. en dan zteeds 10 meer ofzo tot je bij de 150 bent... en dan steeds 150 of 200 blijven doen... Echt dan krijg je een strak buikje en val je af :D echt dat heb ik ook gedaan als meisje.. en met eten doe je het goed hoor ;)!! je moet inderdaad echt geen maaltijden overslaan want dat is echt slecht... Je doet het nu goed... gewoon sávonds voor je gaat slapen buikspieroefeningen doen...;) ××× Willemein :) (L) |
|
|