online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - anorexia en opeens weer ongesteld!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

anorexia en opeens weer ongesteld!

15-10-2007

hoi,

ik heb al 4 jaar een eetprobleem
en ik denk ongeveer 2 jaar anorexia. Ik ben bijna 1 jaar niet meer ongesteld geweest. Maar gister wel weer in een keer! Heel vreemd, want ik ben in totaal nog maar 2,5 kg aangekomen (ik zit in behandeling) En ik heb nog steeds (erge) ondergewicht, ik moet nog 12 kg aankomen voor ik mijn streefgewicht heb bereikt.

Mijn vraag; Hoe kan ik in hemelsnaam ongesteld zijn?? Toen ik vorig jaar een tijdje nog iets meer woog als dat ik nu weeg, was ik ook niet ongesteld!
Heb ik nu een normaal / hoog vetpercentage? of heeft het te maken met dat ik weer iets meer (maar nog lang LANG niet genoeg:S) eet?

nouja, ik hoop dat iemand het weet.. ofzo..

bedankt in ieder gevalvoor het lezen..

Xx D.

25-08-2010
07:51:33
Reactie van suzanne:

Ja, dat heeft tijd nodig. Ik vind het ook heel moeilijk. Durf niet op de weegschaal te staan, maar weet dat ik gezond moet eten voor de kleine.
En jij kan ook echt trots op jezelf zijn. En nee, er staart niemand je aan, waarom zouden ze? Er zijn waarschijnlijk een miljoen dikkere mensen dan jij, daar kunnen ze beter naar staren haha, toch?
Succes en laat je niet gek maken!
Lfs Suzanne

24-08-2010
15:52:10
Reactie van roosje:

Wat goed van je! Gefeliciteerd! Echt heel knap van je en geniet vooral van de zwangerschap! Moet erg wennen aan mijn ´nieuwe´uiterlijk. Ben bang dat iedereen het ziet en naar me staart. Maar ik hoop dat ik daar over heen kan komen.
Succes!
liefs,
roosje

23-08-2010
10:07:44
Reactie van suzanne:

Gefeliciteerd Roosje!
Ik ben inmiddels 5 maanden zwanger. Ondanks dat ik niet ongesteld ben geweest. Dit was uiteraard een bizarre heftige schok, maar we zijn er inmiddels helemaal blij mee.
Let dus goed op jezelf en als je sex hebt, doe het dan veilig!
En by the way, ik heb zo ongeveer mijn eetprobleem overwonnen, hoe moeilijk het ook is, zeker nu dikker worden bij zwangerschappen hoort!

20-08-2010
22:29:27
Reactie van roosje92:

Hoi allemaal!
Eindelijk! eergister ben ik weer ongesteld geworden! Na 2,5 jaar was ik het weer. In het begin was ik erg blij, maar na een tijdje begreep ik waarom in vroeger ongesteld zijn niet zo prettig vond hihi.
Het is een gevecht en voel me een olifant. Een tijd geleden heb ik de knop omgezet en wilde ik beter worden. Dames, blijf goed voor jezelf zorgen! Gezondheid gaat voor alles..
liefs

06-03-2010
18:31:41
Reactie van anja luchies:

@ miss

Ten 1e, vrouwen hebben altijd van nature iets een buikje. Kijk maar eens naar de slankste modellen, niemand is helemaal plat. Volgens mij heeft dat met de spierstructuur te maken.
Wees blij dat je niet kunt overgeven. Maagzuur is heel zuur, puur zou het een gat in je slokdarm kunnen branden zo sterk is dat spul. Daarnaast kunnen door regelmatig spugen je tanden aangetast worden door het zuur. En elke keer boren bij de tandarts omdat je daardoor gaatjes krijgt is ook geen pleziertje.
Van laxeermiddelen kunnen je darmen lui zo worden dat ze op een gegeven moment helemaal niet meer goed werken. Waardoor je op latere leeftijd echt darmproblemen kunt krijgen. Ik neem aan dat je graag oud wilt worden, dus die darmen moeten nog zo'n 60-70 jaar goed hun best voor jou blijven doen.
Een ander nadeel van overgeven en laxeermiddelen is, is dat jij je lichaam geen kans geeft om de voedingsstoffen die jouw lichaam nodig heeft, zoals vitaminen en mineralen, maar ook de eiwitten, koolhydraten etc. die in je voeding zitten op te nemen. Dit gebeurt hoofdzakelijk in je dunne darm (maar dat weet je vast al van de biologielessen) Je maag zit er nog voor, dus kots je je vitaminen het riool in. Ik heb nog nooit geen laxeermiddelen gebruikt dus ik heb geen idee hoe of m'n poep er dan uitziet, maar ik kan me voorstellen dat het een vochtige zooi is net als bij diarree. Op die manier raak je veel (teveel) vocht kwijt en kun je uitdrogen als je dat er niet extra weer bij drinkt.
Nu zeg jij dat je alleen wilt overgeven als je een vreetbui hebt gehad. Dit geeft aan dat je niet lekker in je vel zit en daarom bent gaan eten. Bedenk dan dat geluk niet in een prachtig slank figuur zit. Ook prachtige slanke en rijke mensen zijn niet tevreden. Je kent vast wel de verhalen van prachtige modellen, zangeressen en actrices die ook ongelukkig zijn. Terwijl jij stinkend jaloers op hun bent om hun leven. Misschien ben jij wel gelukkiger dan zij!!!
Misschien een tip als je zo'n vreetbui krijgt. Ik weet niet wat je dan eet, chips, snoep, chocola o.i.d. Neem er eerst eens 5 en laat het in je mond smelten en zuig erop. Over die 5 snoepjes of stukjes chocola doe je op die manier waarschijnlijk net zolang als de hele zak of de hele reep.
Heb je na die tijd nog zo'n verschrikkelijke trek, drink dan een glas water. Wacht een kwartier en als je dan nog steeds die vreetbui heb, neem de volgende 5. Tien tegen één dat het helemaal niet meer nodig is. De symptomen van vocht tekort; hoofdpijn, vermoeidheid, irritatie, verminderde coördinatie en slechte concentratie zijn hetzelfde als bij een glucosetekort (hypoglycemie). Wil je het helemaal gezond doen dan doe je eerst de 15 minuten watertest voordat je begint te snaaien.

Succes!!!

05-03-2010
14:53:25
Reactie van s.:

Ik ben het met jullie eens! Dit gaat helemaal nergens meer over.
Die meisjes snappen geloof ik niet helemaal waar ze mee bezig zijn. Wij proberen te genezen van die vreselijke k*t ziekte en zij stimuleren om nog zieker te worden.
Ik zeg: Ophoepelen en ga dan naar die pro-ana sites...!

05-03-2010
12:56:00
Goed gesproken... dit is een site waar mensen elkaar steunen om een gezonde levensmanier te vinden. Bepaalde dingen worden hier direct van de site gehaald, zoals reclame maar tips over hoe je anorexia krijgt dat mag hier... hier geven we meisjes van 15j tips over laxeermiddelen, overgeven,... wanneer wordt daar iets aangedaan.

05-03-2010
11:16:59
Reactie van ....:

Dit is geen pro-ana site!!! mensen helpen elkaar om van die ziekte af te komen! Dus vergeet die laxeerpillen en doe er wat aan!

04-03-2010
16:44:32
Reactie van miss:

hee,
ik zit niet met me gewicht maar met me buikje
ik ben 15 jaar en heb elke dag wel 3 vreetbuien en al dat vet hoopt zich op bij me buik.
ik heb gesport gezond geten afval pilletjes maar niks hielp
daarom probeerde ik na een vreetbui overtegegn maar door niks kan ik overgeven ik heb alles al geprobeeert maar overgeven gaat niet dus ik hoorde over laxeermiddellen maar ik weet niet prcies hoe het werkt want een vriendin van me zei dat je het dan niet opkan houden. en er gelijk uitkomt en niet kan tegen houden is dat zo?
en kan iedereen laxeermiddelen mee krijgen? ( geen bepaalde leeftijd?)

liefs

22-02-2010
10:09:39
Reactie van anja luchies:

@ Percilla,

Die megabuikpijn zou wel eens kunnen komen doordat jij (te) weinig eet. Bedenk dat je op dit moment in de groei zit, dus heb je echt je voedingsmiddelen nodig. Als je geen brood lust zijn er wel heel veel andere gezonde dingen die je kunt eten. Wat te denken van een bord pap, cornflakes of andere ontbijt granen. Zelf ontbijt ik 's morgens vaak met een volkoren voedingsbiskwie ipv een boterham. Een banaantje is ook voedzaam en gezond.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  ... 13  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim