welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - anorexia en opeens weer ongesteld!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

anorexia en opeens weer ongesteld!

15-10-2007

hoi,

ik heb al 4 jaar een eetprobleem
en ik denk ongeveer 2 jaar anorexia. Ik ben bijna 1 jaar niet meer ongesteld geweest. Maar gister wel weer in een keer! Heel vreemd, want ik ben in totaal nog maar 2,5 kg aangekomen (ik zit in behandeling) En ik heb nog steeds (erge) ondergewicht, ik moet nog 12 kg aankomen voor ik mijn streefgewicht heb bereikt.

Mijn vraag; Hoe kan ik in hemelsnaam ongesteld zijn?? Toen ik vorig jaar een tijdje nog iets meer woog als dat ik nu weeg, was ik ook niet ongesteld!
Heb ik nu een normaal / hoog vetpercentage? of heeft het te maken met dat ik weer iets meer (maar nog lang LANG niet genoeg:S) eet?

nouja, ik hoop dat iemand het weet.. ofzo..

bedankt in ieder gevalvoor het lezen..

Xx D.

16-11-2008
17:59:11
Reactie van //:

Ik heb/had het dus ook. En mijn nicht is erachter gekomen, zij heeft dat zelf gehad. En zij heeft het tegen mijn ouders gezegd. Nu moet ik een uur nadat ik gegeten heb in de woonkamer blijven enzo, want daarna heeft het geen zin meer om te spugen, omdat het vet enzo dan al in je bloed is opgenomen. En mijn ouders helpen me nu. Ik eet nog steeds neit veel. Minder dan 500 kalorieen op 1 dag. Maar het is beter dan niks eten. Langzaamaan eet ik meer. En ik heb ook heel veel om mij heen gehoord, van mensen die niks weten, dat ik ingevallen wangen heb enzo, dus ik probeer het nu echt. Het is echt heeeel erg moeilijk. En als je ouders het weten is het zeker niet makkelijk, maar het is makkelijker dan wanneer je er alleen mee zit, want dan ben je zo hopeloos, dan weet je gewoon niet meer wat je meot doen, en huil je veel, tenminste dat had ik. Dit is echt veel beter! Als je eht niet durft te vertellen, schrijf dan een brief ofzo, en stop die in hun jas of tas, of leg dit op hun bed, dat is echt veel beter.
Sterkte!

13-11-2008
14:42:27
Reactie van ...:

Hoe lang heb je er al last van? Het beste wat je kunt doen is om het in ieder geval tegen je ouders te zeggen en hulp in te schakelen. Vraag of een van je ouders of misschien broers of zussen mee gaat naar de dokter. Je hoeft je er in ieder geval niet voor te schamen. Dit is een ziekte die je niet alleen kan oplossen. Als je er ooit vanaf wilt komen heb je mensen nodig die je daarbij helpen.
34 kg is ook echt heel erg weinig maakt dan nog niet eens uit hoe lang je bent waarschijnlijk ben je broodmager. Toen ik mijn laagste gewicht had hoorde ik steeds vaker van mensen dat het niet mooi was om zo broodmager te zijn, dit heeft mij geholpen om wat kilo's aan te komen. Ik zag mezelf ook terug op een foto in mijn bikini op het strand, het leek wel of ik dood was.
Waarschijnlijk oordeel je ook de hele tijd door over jezelf, niks is goed alles kan beter. Niemand is goed in alles, kijk naar de dingen die je wel goed kan en naar de dingen die mooi zijn aan jezelf...

13-11-2008
10:16:27
Reactie van anoboy:

ik heb anorexia en n weeg 34 kg en ben 15 jaar help me

07-11-2008
00:12:37
Reactie van ....:

Ik weet wat je bedoeld, dat is bij mij ook het probleem dat negatieve zelfbeeld. Probeer goed naar jezelf te kijken en je zult zien dat je ook echt wel dingen hebt die je wel bevallen.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en het is maar goed dat je niet kan liegen tegen je vriendin;) dat kan nog wel eens je redding worden!!
Veel liefs

06-11-2008
20:20:22
Reactie van //:

Het probleem zit hem dus, dat ik de reden wel weet, maar ik neit weet hoe ik dat kan oplossen? Ik heb namelijk een heel negatief zelfbeeld, alles aan mijzelf vind ik gewoon slecht en stom enzo, en ik weet echt neit hoe ik er van af kan komen, want soms zeggen mensen van, wat zie je er leuk uit ofzo, en dan denk ik echt van, heb je een bril nodig?
Ja, ik vertel alles eerlijk aan die vriendin, en zij schakelt mijn ouders hulp in, als het niet goed gaat, dat zei ze me. En aangezien ik echt neit tegen haar kan liegen.. Tegen iedereen kan ik gewoon liegen, behalve tegen haar.
Nouja, bedankt voor het reageren, en ik heb me voorgenomen om vanaf morgen te doen wat jij zei,
Ik hoop echt dat het lukt!
Echt heeeeel erg bedankt!
Liefs

06-11-2008
13:52:56
Reactie van ....:

Graag gedaan hoor. Ik gun het namelijk niemand! en ga ook echt geen tips van die maffe Pro-ana's aannemen daar heb je helemaal niks aan. Blijf genieten van wat je hebt, het leven is te waardevol. Ik wil je wel zeggen dat als je denkt dat het de slechte kant op gaat je echt meteen hulp in moet schakelen. Hoe moeilijk dat ook is. Je ouders hebben het beste met je voor en er is geen reden om je ervoor te schamen. Zonder mijn ouders en zussen was het met mij heel anders afgelopen. In het begin stadium zit het ook nog niet zo diep, je hebt dan een veel grotere kans om er volledig vanaf te komen. Ga ook bij jezelf na of dit een speciale reden heeft, niet alleen omdat je af wil vallen, maar wat is nou de echte reden.....zo begon het bij mij ook..
Heel veel sterkte en blijf sterk
Liefs

06-11-2008
13:44:42
Reactie van //:

Heel erg bedankt, ik zal het proberen te doen,
Kusje

06-11-2008
12:02:02
Reactie van .....:

Hallo!!

Ik weet wat je bedoeld zo ben ik ook begonnen. Ik heb het nu al een redelijk lange tijd en ik ben er in de tussen tijd wel achter gekomen dat het geen zin heeft om niks te eten. Je spijsvertering gaat daardoor heel langzaam werken, wat betekent dat įls het dan uiteindelijk iets te eten binnen krijgt het er heel lang over doet voordat het verteerd is. Ik ben langzaam aan weer een 'normaal' gezond eetpatroon aan gaan nemen, en het klinkt nu misschien heel raar, maar ik viel toen sneller af als toen ik bijna niks at. Dat komt puur omdat je je spijsvertering op gang houd.
Als je bijvoorbeeld een boterham eet, doe er dan kipfilet of 20+ smeerkaas op en neem daar een glas Yoki bij. Op deze manier krijg je nog te weinig binnen, maar het is in ieder geval iets. Je zult zien dat je afvalt. Je zult merken dat je daarnaast steeds meer kan gaan eten zonder dikker te worden. (dat deed je eerst waarschijnlijk ook).
Ik hoop echt dat je niet zo diep gaat als al die andere. Ik ben wel diep gegaan en ik kan je zeggen, je bent op een gegeven moment nooit meer tevreden met je zelf, hoe dun je ook bent!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Liefs

06-11-2008
11:21:28
Reactie van //:

Hallo
Ik ben een meisje van 14 en ben vanaf vorige week dinsdag heel erg bezig met mijn lijn, ik eet overdag niks, en dat wat ik s''avonds van mijn ouders moet eten, spuug ik uit. Ik wil heel graag afvallen, omdat ik mezelf te dik vind, maar ik weet ook dat uitspugen super slecht is, daarom wil ik ermee stoppen, maar iedere keer als ik dan wat heb gegeten, dan vind ik het zonde van die week dat ik er zo mee bezig ben geweest en dan ga ik naar de wc. Een vriendin van mij weet dit, en ze probeert me te helpen, ik voel me echt heel erg schuldig tegenover haar, iedere keer dat ik het weer gedaan heb, want wanneer ik het eens niet gedaan heb (dan heb ik misschien 1/5 maaltijd gegeten over de hele dag, maar dat weet zij neit) dan zegt ze dat ze trots op me is. Iedere keer dat ik het dus wel doe, heb ik zo'n groot schuldgevoel, ik ben laatst ook zomaar op school in huilen uitgebarsten, heel veel mensen hebben het gezien en hebben gevraagd wat er was, maar ik weiger het te vertellen omdat ik me er diep voor schaam.
Mijn vriendin wilt nu hulp gaan zoeken, maar ik heb haar gesmeekt mijn ouders erbuiten te laten, omdat ik weet dat ze ontzettend teleurgesteld in me zullen zijn, en dat wil ik ze neit aandoen. Weet iemand misschien waar ik hulp kan gaan zoeken zonder dat mijn ouders erin betrokken raken?
Ik ben er nu nog neit zo lang mee bezig, dus ik heb het gevoel dat het makkelijker is om er nu mee te stoppen, dan wanneer ik in een verder stadium ben, daarom wil ik NU hulp, want alleen kan ik nooit stoppen, dat heb ik namelijk al geprobeerd.
Groetjes, en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

30-10-2008
20:36:00
Reactie van karin:

Hallo D,

Ik wou even zeggen dat je blij moet zijn dat je ongesteld bent! Je hebt dan meer kans om kinderen te krijgen..
Ik heb ook gehoord dat mannen je dan aantrekkelijker vinden ..(gehoord ik weet niet of het wetenschappelijk bewezen is)

Wanneer je ondergewicht hebt kan je ongesteldheid weggaan maar dat geldt ook wanneer je aankomt. Als je niet meer ongesteld word kan dat verschillende oorzaken hebben: schommelingen in het gewicht, stress, depressie enz..
Wanneer je nog steeds ondergewicht hebt maar wel 1 of meer kilos bent aangekomen kan dat weer tot ongesteldheid zorgen.

(ik las dat je in behandeling bent, anders vraag je het aan die desbetreffende persoon (dokter))

xx
Ik hoop dat je er wat aan heb en ga zo door!!!

1  2  3  4  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim