online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - goed eetpatroon?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

goed eetpatroon?

20-10-2007

Hallo,
ik ben een meisje van 15, bijna 16 jaar en ik voel me niet echt lekker in mijn vel..
Ik ben rond de 1.62 en wil gewoon wat afvallen, alleen weet ik niet goed wat nou het beste is. Eerst heb ik geprobeerd om geen tussendoortjes te nemen, en wat 'stevigere' maaltijden te eten, maar ik kreeg toch elke keer honger tussendoor. Nu heb ik die maaltijden wat kleiner gemaakt, zodat ik wat gezonds tussendoor kan nemen. Deze week heb ik het volgehouden zonder eigenlijk te snoepen, maar dan in het weekend wil ik weer wat lekkers.. Ik had mezelf dat ook toegestaan, maar weet niet of het een goed idee is.

Deze week ben ik qua calorieën eigenlijk niet boven de 800/900 calorieën gekomen.. als ik dan een week zo volhou, zou het dan kwaad kunnen om in het weekend wat meer te eten, wat ik lekker vind, en tot hoever mag ik dan gaan qua calorieën om toch nog wel af te blijven vallen?..

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Les.X

12-11-2009
22:07:42
Reactie van jake:

Hee afvallen is nog niet zo makkelijk als je denkt .
Ikzelf ben 6 kilo afgevallen in een maand door alleen al niet te snoepen .
Ik train nu ook in de sportschool waardoor ik spierkweek inplaats van vet .
Mij is gezegt dat ik in de ochtend mueslie ( 8 uur ) of 2 sneetjes brood of een appeltje,banaan moet eten dan om 10 uur eet ik 4 bruine sneetjes brood met kipfile of iets anders wat goed voor je is ( tonijn , jam , kipfilet geen varkensvlees dat is erg vet )
dan om 1 uur weer 4 sneetjes bruin brood met het zelfde verhaal erop .
om 5 a 7 uur ga je avondd eten en dan merk je dat je in de avond al geen honger meer hebt .
nog 1 tip eet gezonde tussendoortjes appels kunnen nooit kwaad .
eet ook nooit voor het slapen gaan je lichaam kan dat niet meer vecteren en slaat het dan op in vet .

08-02-2009
19:56:51
Reactie van lies:

meid, goede opzet, maar meer eten mag op jouw leeftijd echt wel! Ik zou de calorieën zelfs langzaam durven opvoeren tot 1800, mits je fietsend naar school gaat en een sport doet.... dan hoor je nog steeds af te vallen!

08-02-2009
11:45:56
Reactie van irma.:

Hey lieve mensen.

Afvallen gaat eigenlijk soms wat makkelijker als gezegd word.
Eet bijvoorbeeld om 8.00 een paar boterhammen, of neem wat fruitjoghurt of musli voor als je s'ochtends het eten niet goed door je keel kan krijgen.
Rond een uurtje of 10/11 begin je weer trek te krijgen, en ga dan gewoon lekker lunchen, bijvoorbeeld een lekker broodje gezond met sla,kaas,ham,tomaat en worteltjes. Als je goed hebt geluncht, merk ik meestal dat ik dan honger krijg rond een uurtje of 1 of 2 uur, neem dan bijvoorbeeld een lekker stukje fruit ofzo. Je zal genoeg energie hebben voor de heledag, en zodra je je lichaam en stofwisseling op gang zet s'ochtends door te ontbijten, is dat al een hele vooruitgang. Misschien merk je niet 1,2,3 dat je afvalt, maar je lichaam moet dat ook opbouwen, en wennen aan een gezond en verantwoord eetpatroon. Je zal merken dat je lekkerder in je vel gaat zitten, en de kilo's smelten voor de zon, en dat alleen maar door goeie voeding.

14-10-2008
19:46:40
Reactie van toos:

ik gebruik trouwens ook maar heel weinig vet maar dat is om mijn hoge cholesterol
gr toos

14-10-2008
19:42:56
Reactie van toos:

hoi vero
eet je verders wel gezond
ik eet b,v, maar 1 boterham s,morgens
en houd me de rest van de dag aan een 1000 calorieendieet
ik stel s.morgens mijn eten samen voor de rest van de dag maar begin altijd met 1 boterham
gr toos

14-10-2008
19:27:06
Reactie van vero:

Hoi toos
ik ontbijt iedere morgen ,maar ben nog steeds tonnetje rond !
hoe ken dat dan ??/

14-10-2008
19:25:35
Reactie van vero:

willy, dan ben je wel oud om anorexia te hebben
meestal zijn het jonge meisjes.
kop op gewoon eten .

12-10-2008
12:23:06
Reactie van toos:

hoi willy
jij wilt je eetpatroon veranderen??????
hier een gouden tip
begin met een ontbijt
dan komt je stofwisseling opgang en je darmen
zolang je er niks in stopt gebeurt er ook niks
mijn vriendin deed het zelfde als jij en was boos omdat ze niks afviel
nou heb ik haar dus ook dit advies gegeven en eet nu 3 keer per dag en ze valt af als sneeuw voor de zon
maar ze heeft nu s,middags ook gewoon honger
en nu nog als ze haar ontbijt overslaat heeft ze de hele dag geen honger en eet ze ook niet voor s,avonds
ik hoop dat je er iets aan hebt
gr toos

12-10-2008
00:32:25
Reactie van willy feenstra:

hallo hier willy feenstra nog een keer.
iemand vroeg hoe oud ik was ik ben 46 jaar.
en het gaat al zo van af mijn 5 de jaar.
na vele kuur oorden geweest ook na mooigaasteland en dat mocht niks baaten.
liefs willy

11-10-2008
17:56:11
Reactie van vero:

hoi willy feenstra mag ik weten hoe oud jij bent ?

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim