online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - anorexia
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

anorexia

07-01-2008

Hallo,
Ik ben een meisje van achtien jaar die sinds vorig jaarlast heeft van anorexia. Ik zie het nu zelf pas in maar ik ben in een paar maanden tijd van 65 kilo naar 49 kilo gegaan..Mezelf te mager vind ik niet,maar ik krijg steeds meer opmerkingen van mijn omgevind dat ik te mager ben en de geruchten gaan nu ook al rond dat ik anorexia heb. Honger heb ik niet meer, ik heb een periode gehad dat ik voordurend moe was en honger had maar dat is over.Laatst ben ik wel flauwgevallen op een schoolfeest,toen was het voor iedereen wel duidelijk wat er aan de hand is met me. Mijn eetprobleem is begonnen door "vriendinnetjes"die zeiden dat ik een dik varken was en dikke heupen had. Dit trok ik me erg aan en begon met Sonja bakker, ik viel al gauw af maar toen dacht ik dat als ik overdag steeds minder ging eten ik wel meer af viel en dat werkte. Zo kon ik savonds wel lekker mee eten met avond eten omdat ik daar zo van hou. Overdag eet ik hooguit een appel of een cup a soup van 45 kcal. En drink veel cola light om de honger weg te drinken. Ook neem ik hapjes van koekjes en spuug die dan weer uit. Ik heb ook een vriend nu en naar hem komen ook mensen met opmerkingen dat ik zo dun ben. Hij vind dit echt niet leuk en word daar boos over op mij dat vind ik heel erg maar snap het in principe wel. Nu heb ik dus maar besloten dat ik maar aan moet komen ik vind het ontzettend erg maar ik doe het meer voor hem dan voor mezelf en om van de roddels af te zijn. Weet iemand manieren om gezond aan te komen, en vooral bij mijn benen en billen?(mijn buik liever niet) Alvast bedankt!

17-09-2010
16:29:08
Reactie van annoneim:

Dit is echt heel erg serieus. Mijn vriendin wilt 35 kilo gaan afvallen. Ze eet helemaal niks. En als ik erover begin doet ze alsof ze me niet hoort. Ik ben bang dat ik haar zo kwijt ga raken...! HELP!

ANno

03-02-2010
22:03:15
Reactie van gezocht: voor docu foto's:

Hoi lieve allemaal,

Mijn naam is Linda, uit Amersfoort en ik volg momenteel een cursus in documentaire fotografie.
Mijn project gaat over "menselijke perfectie" de eis die de maatschappij ons lijkt op te leggen om mooi te zijn.

Wie kan mij helpen om het probleem van een eetstoornis in te beeld te krijgen door middel van een reeks foto's?
Ben je nog steeds nieuwsgierig na het lezen van dit bericht en wil je wel meewerken maar alleen onherkenbaar? dan kan dat.
Voor vragen kun je altijd reageren.

Liefs Linda
Lindafotografie "at" live "punt" nl

16-01-2009
19:25:18
Reactie van dorine peeters:

Hey Jeannette,

Ik wil ook eventjes reageren op je berichtje.
Wat een gelijkaardig verhaal...
Ik zit namelijk zelf nu ook met een overgewicht , en probeer het toch terug kwijt te geraken ZONDER een eetstoornis te ontwikkelen.
Het zou me leuk lijken moesten we ervaringen kunnen uitwisselen...
hopelijk hoor ik nog van je...

groetjes
dorine

16-01-2009
19:17:33
Reactie van dorine peeters:

Dag meisje,

Ik ben zelf een meisje (vrouw ) van 24 jaar. Ik heb 10 jaar boulemia gehad en 1 jaar zware anorexia. Ik heb op het randje gestaan van de dood en kon niet uit mijn negatieve gedachten geraken. Het enige wat mij heeft doen ontsnappen uit mijn dood is medicatie.
Niemand kon me op het einde nog redden en ik geloofde niemand meer dat ik mager was.
Ik heb toen toch maar toegegeven om een anti depressiva te nemen en therapie op te starten.
Anti depressiva is goed, want dat maakt dat je wel terug gaat eten, zonder dat je je schuldig voelt , maar ook niet onmenselijk veel begint te eten, zodat je niet met een andere eetstoornis gaat zitten...

Een goede anti depressiva bijvoorbeeld serlaine of cipramil.
Als je jezelf kent, en je geraakt niet uit je negatieve gedachten, alsjeblief meisje zoek hulp en bespreek dit met een dokter. zeg ook dat je bereidt bent medicatie te nemen die jou zal helpen...
je mag met mij altijd contact opnemen...

21-01-2008
07:54:06
Reactie van jeannette:

Goede morgen.
Ik hebnog geen ervaring met een forum alle tips ziijn welkom. Ik ben een 36 jaar nu overgewicht en aan de gang met modifast. Ben toen 15 kilo kwijtgeraakt. En wat betreft de anorexia, dat heb ik ook gehad destijds. Vn mijn 1990 tot 2000 heb ik anarexia en boullimia gehad ook over deze onderwerpen kunnen we ervaringen uitwisselen.. Ik weet wat je meemaakt.. Tot schrijfs? Groetjes van jeannette.

08-01-2008
01:07:16
Reactie van nora:

correctie
* nu omdat je te MAGER bent

08-01-2008
01:04:24
Reactie van nora:

Hallo,
Je bent nog erg jong. Je ziet het in, dat is al erg goed voor je genezingsproces. Het feit dat je geen honger meer hebt is erg.
En je constant moe voelen en soms flauwvallen is ook al geen pretje. Ik ben kwaad op die zogenaamde vriendinnetjes van jou die net zoals kleine kinderen tegen jou zeiden dat je een dik varken was en dat je brede heupen hebt. Zoiets is mijn mama ook overkomen. Kleine kindjes zeiden soms dik varken tegen haar. Nu is ze ook aan het afslanken, wat heel goed is, en jij bent er ook goed in gelukt, maar het is natuurlijk niet goed om ZOVEEL af te vallen, maar dat weet jij ook wel he. Een appel of een kop soep drinken is heel goed. Maar cola light is erg ongezond, je kan er allerlei klachten en nare ziektes van krijgen, drink dan liever water, groene thee, andere thee en af en toe een glas vers fruitsap. Koekjes eten en dan uitspuigen heb ik ook gehad. Alleen was het een pak koeken en gaf ik het over. Ik ben toen in therapie gegaan en sindsdien heb ik niet meer overgegeven en eet ik zelden nog heel veel. En als ik het doe geef ik niet meer over. Want overgeven is slechter voor je lichaam dan de koekjes opeten. Het is zeer slecht voor je slokdarm, al dat zure maagsap. Ik vind het jammer dat je vriend boos wordt op jou, maar misschien doet hij dat idd uit bezorgdheid, dat snap je wel, maar toch vind ik dat je ergens steun zou moeten vinden, een praatgroep ofzo. Anorexia is nl dodelijk en gaat idd zoals jij zegt gepaard met psychische kwellingen van vroeger van bv jouw zogenaamde vriendinnetjes die jouw uitschelden en jij die je daar niet goed door voelde. Verder is het zelfbeeld belangrijk en er is ook nog een wetenschappelijke kant aan. Ik ben geen dokter, maar ik weet dat er veel onderzoek wordt gedaan naar anorexia, de oorzaak enzo. Maar goed, je zit er nu mee, het is de bedoeling dat jij nog wat uit je leven haalt en dat je bijkomt! Je hebt dus een belangrijke stap gezet met te zeggen dat je wilt bijkomen. Ik vind het ontzettend moedig van jou. Je moet het in de eerste plaats voor jouzelf doen, maar misschien dat je omdat jouw vriend ook wil dat je verandert idd meer motivatie krijgt, wat aangemoedigd wordt hopelijk :) Ik hoop dat je je beter kan voelen. Het moet pijnlijk zijn om altijd het mikpunt van roddels te zijn; eerst omdat je te dik bent, nu omdat je te dik bent, je zal wel nood hebben aan positieve aandacht en een goede steun. Misschien is het niet slecht van in therapie te gaan. Dat heeft bij mij in ieder geval geholpen. Veel sterkte! Een dikke knuffel nog.
Liefs,
NOra !

07-01-2008
17:55:23
Reactie van nora:

Om aan te komen kan je best je niet volproppen met chips enzo.
Je kan veel kaas eten en yoghurt en blijf groente en fruit eten en sporten. Maar ga ook geen cola drinken, leef gewoon gezond. Het is niet omdat je er mager uitziet dat je gezond bent. Het belangrijkste is dat je gezond leeft. Ook als je dik bent kan het zijn dat je gezond leeft, het heeft met je metabolisme te maken. Volgens mij zijn er veel magere mensen die niet gezond leven. Het is niet omdat je mager bent dat je gezond bent. Leef vooral met mate. Geniet van het leven.
Liefs,

Nora

07-01-2008
14:07:33
Reactie van kiki:

Hoi,

Ik ben voor t eerst hier en las toevallig jouw stukje. Ik heb zelf licht overgewicht en ben beetje mollig, dat is tegenwoordig not done natuurlijk dus ben al mijn hele leven lang al aan t lijnen sporten en dan weer eten. Mar ik heb ook vaak geprobeerd om zo weinig te eten maar ik hou het niet lang genoeg vol denk ik.
Ik wilde even zeggen dat heel mager zijn even erg is als dik zijn, misschien nog erger omdat je bij ondergewicht veel eerder ziektes krijgt. Dus ga gerust weer eten. Ik was een keer naar een dietiste geweest en van haar een boekje gekregen over gezond gewicht, daarin stond hoeveel je normaal mag eten wat gezond genoemd wordt. Ik denk dat t in jouw geval heel goed zal zijn. Ik denk dat je niet gelijk durft veel te eten, maar als je in plaats van 4-5 snee brood per dag begint met 3, is al goed begin. Ik hoop dat je wat aan hebt en zeker wat aan gaat doen:) Succes!

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim