welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum
Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft
Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !
Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem
Veel plezier !
Vragen over
dit forum ?
hoofdpagina
overgewicht
afvallen
gezondheid
extra
forum
dagboek
cursus
diëtiste
links
Opdieet.nl forum - Kalium te kort
|
Alle onderwerpen
|
Nieuw onderwerp
|
Zoeken
|
Nieuwste bericht bovenaan
Oudste bericht bovenaan
Kalium te kort
17-06-2008
Goedemorgen wie kampt er ook met kalium te kort
En wie wil er over mee praten ben benieuwd na de reacties
Heb zelf altijdt een te kort gehad zodat ik er twee keer mee op de hartbewaking heb gelegen niet echt leuk
Daarna nog eens een keer of twee aan infuus (kalium)
Groetjes en ik hoor van jullie
16-09-2008
14:34:24
Reactie van marike:
ik gebruik al 3 jaar bepaalde medicijnen,maar ik woon in spanje dus de namen zijn misschien anders dan in nederland maar ik slik elke dag 50 mg aldectacine (espironolactona).daar moet je van plassen maar kalium blijft bespaart in je lichaam.het helpt wel wat maar het gaat niet over.als ik een plotselinge daling heb moet ik drie maar daags kalium slikken maar dan nog duurt het 3 dagen voor ik weer op de been ben.je mag ook niet te veel kalium hebben want dat is nóg gevaarlijker voor je hart. ik ben trouwens onder behandeling bij een neuroloog. groetjes
14-09-2008
19:28:28
Reactie van debby:
Hoi meid dat is heel erg vervelend
Ik heb hetzelfde als jou gehad
Pas der maar goed voor op het is heel erg vervelend
En als het niet anders kan ga ff naar een internist
Die heeft bij mij alles af gepakt nu heb ik gewoon drukte daar ben ik onrustig van denk ik
Anders moet ik maar eens weer gaan bloedprikken
groetjes en een fijne avond je hoort van me xxx
14-09-2008
19:20:41
Reactie van viviane:
Hallo Debby
Ik voel me al een hele tijd niet goed moe en willen slapen
en verleden week heb ik ook 3 dagen helse hoofdpijn gehad
en ik heb nog een nadeel ik hoor mijn hartslag in mijn oor dat is altijd hamerslagen en dinsdag kon ik niet meer hartslag was 150 toen naar spoed en 3 dagen aan de aan de monitor voor mijn hart nu begin ik wat rustigger te worden weet niet hoeveel mijn kalium was toen ik in het ziekenhuis was maar ik ben ontslagen toen had ik 3.3 neem nu kalium ultra 3 soeplepels per dag 3 dagen lang
ik had ook geen water meer in mijn lichaam ben 3 kilo zwaarder water aan gevuld :) nu heb ik nog last van dikke benen en voeten ga morgen naar huisarts
viviane
14-09-2008
14:21:27
Reactie van debby:
Hoi vaviene
Ja dan kan wel eens kloppen ind
Toen je die kalium echt te laag had was je dan ook onrustig daar heb ik nu wel last van
Ga van de week ff bloed laten prikken kijken of alles nog goed is
Loop al een paar dagen met migraine en dat is ook onprettig allemaal
Heb nu ook valdisper geslikt hopelijk helpt het om wat rust van binnen te krijgen pffffffffff
Maar goed ton die tijd had ik ook bloedverlagers en k tabletten het een kwam erin het andere eruit dus internist alles afgepakt en sinds dien gaat alles redelijk goed
Groetjes en wens je een fijne zondag veel liefs debby
14-09-2008
13:10:59
Reactie van viviane:
hallo
Ik ben juist uit het ziekenhuis
Opgenomen op de spoed dinsdag tot vrijdag in het zieknhuis 3 baxterrs mer kalium 1 baxter duurt 24 uur
Was al lang niet goed en dat ging slechter en slechet tot ik zo een snelle hartslag kreeg 150 in rust
ik wet niet hoeveel ik had als ik binnen ging maar ik mocht naar huis met 3.3. moet nog een paar dagen ultra K namen
Ik heb een hoge bloeddruk en nam aldectacine in en die nam mijn kalium en water uit mijn lichaam
viviane
12-09-2008
21:55:30
Reactie van debby:
Hoi je heb kalium te laag zeg je hoe laag is die dan en wat gebruik je er dan voor
Je weet dat het gevaarlijk is he ik heb er twee keer mee op de hartbewaking gelegen
Ik had hem 3.1 dus te laag had plastabletten en kalium tabletten maar het een kwam erin en het andere eruit Plassen ging ook bijna niet
Je moet echt laten prikken meis ik ga ook weer volgende week prikken voel me ook nie zo geweldig
Groetjes veel liefs debby
12-09-2008
21:30:37
Reactie van marike:
hoi,
ik heb al jaren opeens een kalium tekort.Soms 3 keer per jaar maar ook wel eens 3 keer per maand.Ik moet dan echt in bed blijven want de spieren van mijn armen en ,benen en ook de spieren van mijn gezicht verstijven.Daarbij heb ik hartkloppingen en het duurt ongeveer 2 tot 3 dagen tot ik weer zo´n beetje de oude ben .Ik slik kaliumsparende pillen maar het helpt niet echt.Misschien kan iemand mij goede informatie geven. groetjes MARIKE
17-06-2008
13:27:58
Reactie van debby:
Hoi wie ben je dan staat niks bij hoe je heet maar toch leuk dat je reacie heb gegeven
Groetjes van Debby
17-06-2008
13:03:18
heel vervelend en gevaarlijk dit. heb ik ook gehad tijdens mijn zwangerschap i.v.m braken de hele dag door en ben toen ook opgenomen geweest (3 keer) in het ziekenhuis
Onderdeel
forum
OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software:
Tim