welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Vocht vasthouden
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Vocht vasthouden

01-09-2008

Ik houd erg veel vocht vast en heb een opgezwollen buik. Soms lijkt het wel of ik een aantal maanden zwanger. Mijn ringen passen ook bijna niet meer. Ik weet zeker dat het geen vet is. Hoe kan dat? Iemand tips voor vochtafdrijving?

23-09-2008
20:19:13
Reactie van jacqueline:

Ik ken het, het precies hetzelfde gevoel. Vooral in mijn buik zo'n enorm zwaar en opgeblazen gevoel, of er een bal in zit. Heb je er al iets aan gedaan? Ik ben nu 3 weken aan het lijnen. Elke dag ging er wel 2-3 ons af en gisteren had ik weer zo'n zwaar en opgeblazen gevoel en vanmorgen 4 ons erbij!!!!

02-09-2008
11:36:50
Reactie van kim:

PS. Vocht vasthouden kan volgens mij ook op bijvoorbeeld een hartkwaal duiden, dus misschien sowieso even langs de huisarts? (wil je niet bang praten, maar beter het zekere voor het onzekere toch?)

02-09-2008
11:03:57
Reactie van dewi:

ik ben het met Kim eens,
een huisarts kan je precies vertellen waardoor je vocht vast houdt.
er zijn verschillende soorten plastabletten, ook waarvan je bv alleen s;morgens ontwaterd.

als je bezoek aan huisarts niet zo zo vind, kun je ook selderijtabletten kopen of gewoon selderij eten, deze ontwateren ook.

02-09-2008
07:59:34
Reactie van kim:

Als je er echt veel last van hebt, zou je misschien via de huisarts plaspillen kunnen krijgen. Die heb ik een paar jaar geleden gehad toen ik heel veel vocht in mijn voeten had. Het zijn vervelende pillen en je zit de hele dag op de wc, maar ze helpen wel!

Succes ermee

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim