welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Al 6 kilo afgevallen met een vegetarisch dieet!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Al 6 kilo afgevallen met een vegetarisch dieet!

08-09-2008

Dag allemaal,

Ik heb onlangs een berichtje geplaatst metr de vraag of iemand tips had voor een vegetarisch dieet...Goed nieuws: ik ben al 6 kilo afgevallen! Nog minimaal 20 te gaan!

Het geheim: bijna geen kaas (2x per week 1 plak), ontbijten met yoghurt en fruit, crackers tussen de middag en 's avonds óf een vleesvervanger óf aardappels/pasta of iets dergelijks. Natuurlijk een lekker appeltje of worteltje tussendoor.

Ik moet zeggen dat het nog harder zou kunnen. Af en toe een bolletje met brie of koekje is toch wel erg lekker! Maar....6 kilo in een maand: Ik ben tevreden! Nu nog gaan sporten...:s

Iemand nog tips en trucs voor vegetariers als ik? Lekker receptje zonder kaas misschien? Om het inspirerend te houden :)

15-10-2008
15:55:45
Reactie van floor:

Nou of het werkt weet ik niet, ik vind het in ieder geval erg leuk! Probeer het iedere dag een half uur te doen en 2x per week een uur. Dat haal ik niet altijd, maar het is een mooi streven '-)

Sanne, hoe is het je ontsteking?

Maandag bij de "weegschaal" heb ik de 10 kg gehaald. Ik zit op een derde :)

07-10-2008
18:34:20
en, en al spierpijn? Al wat dingen vrij gespeeld?
Bevalt het een beetje?

Ik kom op dit moment alleen maar aan, maar is de tijd van de maand ;) dus nou ja, lekker verder wii'en...(na mijn holte ontsteking, ben beetje ziek)

Groetjes, sanne

03-10-2008
10:23:07
Reactie van floor:

Nou ik heb hem gisteren gekocht! De 3e winkel waar ik in liep hadden ze er nog 1tje...Mazzel dus!

Het is echt heel leuk! Ik merk wel dat het heel goed dat ik iets ga doen haha. Gisteren had ik het na 38 minuten helemaal gehad! Hoelahoepen is leuk! Rennen is goed en yoga is lachwekkend! Ik ben er heel blij mee! Ben benieuwd of het werk!

Dieeten gaat ook nog steeds goed, hoewel ik nu steeds meer zin begin te krijgen in lekkere dingen. Van de week pizza gegeten, niet echt goed natuurlijk, maar het moest! Ook begin ik steeds meer moeite te krijgen met dingen te laten staan, maar het lukt nog steeds aardig. Geen koekjes voor mij! Ik doe mijn konijntrucje nog wel even: als ik zin heb in een koekje, moet ik verplicht een wortel eten en die komen echt mijn neus uit...haha...het werkt! Op naar de 10!

30-09-2008
08:35:28
Reactie van s:

Nou Dat is toch super, 9 kilo!! Goed gedaan hoor!
Gefeliciteerd!
Ik ga vandaag ook weer WII-en , t is echt leuk ja!
Succes met het vinden van de WII Fit, valt soms niet mee, is vaak uitverkocht.

Ik ga ook maar weer eens serieus aan de slag!
Groetjes, S..

29-09-2008
10:21:37
Reactie van floor:

Nou ik kom net terug van "de weegschaal"... 9 kilo! Helaas nog geen 10, maar die haal ik dan de volgende keer zeker!

Ik heb zojuist besloten ook maar een WII fit aan de schaffen. ZIjn zoveel mensen enthousiast over en anders ga ik nooit sporten!

26-09-2008
14:51:47
Hoi Hoi,

Ik moet je eerlijk zeggen dat het even niet werkt, ik sport nu weer meer, ik wandel of fiets 1 uur per dag, en doe er spieroefeningen en yoga naast. en dat vreet nu nog even energie
Dus ik houd me aan de crackers "(of zelfgebakken brood soms)en ik scheid s'avonds de vleevervanger en de aardappelen (al valt het niet mee bij een broodje falafel, dus dan laat ik het zitten) maar in de ochtend heb ik soms toch wat meer nodig dus neem ik wel een boterham of cracker..

Er is nog niks af, eerder bij, maar komt denk ik door het sporten, mijn vet% daalt wel!!! dus dat is mooi!

Ben benieuwd naar je uitslag maandag!!
Misschien motiveert dat mij wel extra om toch maar even alle sop te volgen wat jij nu doet!

Ik ben benieuwd, en houd je "in de gaten" maandag, succes!!

Groetjes, fijn weekend, s-je

24-09-2008
13:23:01
Reactie van floor:

Hoi Mirjam,

Goed om te horen! Ik heb het ook geprobeerd, maar op de een of andere manier ging dat toch niet helemaal lekker! Als is het alleen maar omdat veel vegetarische producten gepaneerd zijn... Maar fijn om te horen in ieder geval!

Hoe gaat het bij jou S? Werkt het?

Ik moet maandag weer op de weegschaal, ben heel benieuwd! Duimen (en goed opletten natuurlijk) dat ik de 10 kilo haal!

21-09-2008
12:41:40
Reactie van mirjam:

Ik ben nu 5weken bezig met montignac,ik ga morgen mijn 6e week in,dit is echt de 1e keer dat ik gewoon eet wanneer ik trek heb,en dat ik gewoon sport wanneer ik zin heb,en nou eindelijk niet dag en nacht met eten bezig ben,en zelfs in t weekend wat makkelijker,en ik begin nu te merken dat mijn kleding beter aan gaat,niet meer zo n volle buik die naar voren staat,mijn heupen,alles is stukken minder geworden!
En qua gewicht gaat t langzaam,maar t zakt nu wel.
Eindelijk iets gevonden waarbij ik mij gewoon goed voel.
Ik doe krachttraining erbij,wissel t af,en voel mij goed erbij.

Groetjes!

18-09-2008
10:15:59
Reactie van floor:

Ja sporten is ook echt mijn grote struikelblok! Vind bewegen niet erg, als het maar een doel heeft! Ach we zien wel, ik ben bezig met de mentale voorbereiding '-)

Je moet ook wel genoeg eten hoor! Even om je gerust te stellen misschien: Ik eet 's ochtends altijd optimel yoghurt of kwark. Ik koop altijd van die kleine bakjes (niet de pakken zeg maar) waar een halve liter in zit. Die kan je gerust helemaal opeten!
Ow...en ik hield het in het begin ook bij 4 crackers, maar volgens mijn wonderdieetiste "mag je er ook gerust 5 of 6". Ik heb eigenlijk nooit honger, probeer zo licht mogelijke producten te vinden, zodat ik er voldoende van kan eten en geen honger heb!

17-09-2008
14:58:30
hee dat is een lekker gerechtje , zal ik ook eens maken!
Fijn dat je onder controle staat van een dietiste, is toch wel fijn om zeker te weten dat wat je doe3t ook gezond is voor je lichaam. Al vindt ik het wel apart dat je geen brood hoeft te eten van haar, in brood zit jodium, schijn je wel nodig te hebben, minimaal 2 boterhammen per dag.. maar misschien zit het ook wel in crackers..dat weet ik niet..
Maar voor een bepaalde periode kan het vast geen kwaad.

Heb vanmiddag 4 crackers op, 3 met avocado en tomaat. (hmmm) en eentje met appelstroop.
Maar heb nu toch wel erge honger hoor hee!! pff, heb een zakje wortels op, en een halve banaan nu, maar heb nog honger!!!! neem misschien dan toch nog een cracker.. honger is ook niet goed..

Ja die WII IS LEUK! maar discipline heb je ook wel nodig, 2 a 3 dagen een half uur spieroefeningen heb je wel nodig.. pff ik red dat niet hoor.. ben zo ie zo gedemotiveerd geloof ik.. blegh.. dat krijg je he als niiks meer lijkt te helpen..(sporten, gezond eten etc)

naja, ik ga je dieet proberen!

groetjes, s

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim