welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - 4e week goed opletten met eten,en.......aangekomen?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

4e week goed opletten met eten,en.......aangekomen?

08-09-2008

Ik begrijp er niks meer van,ik ben zelf toch altijd wel positief,en moet mijzelf altijd aansporen om weer op te letten met wat ik eet.
Dan is t weer n vakantie tussendoor,dan maak ik t weer es niet af met waar ik aan begonnen was,noem t maar op,t blijft altijd n strijd!!!!
Maar nu zit ik mijn 4e week dat ik echt goed gezond eet,en veel minder,en ik snoep alleen 1x in de week voor mijn stofwisseling,en sporten doe ik nog niet fanatiek,maar morgen vul ik mijn schema in,en ik ga spontaan op de weegschaal staan,want ik voelde mij toch beter,en...........niks niks er van af,en soms lijkt t net of ik eruit zie als n ballon,ik zit nu wel in mijn cyclus,maar........echt zo opgeblazen ineenkeer?????
Dat was de reden waarom ik niet ging sporten vanavond,want t zat allemaal voor geen meter!
Geen rare dingen gedaan hiervoor met dieeten,alleen maar Sb!
Wie herkend dit???
Want op zo n manier is t best wel moeilijk om vol te houden!

14-09-2008
12:16:07
Reactie van mirjam:

Hoi,hoi,zo......nu weer n beetje de kracht om wat te schrijven,t hele weekend op mijn bed gelegen,wat n drama.
Mijn keel deed zeer,en mijn spieren,kortom......griepedegriep!!!
Mijn zoon bleef bij opa slapen,dus we hadden er gelukkig maar 1,ze vondt t zo zielig voor me.
Strakjes boodschappen doen,want t ergste heb ik gehad,dus even weer naar buiten.
Wel lekker.......want ik voel mij zo licht als n veertje,hahahahahaha,maar ja........geef mij maar lekker n boterham!
Morgen weer aan de gang,en dan probeer ik wat meer structuur erin te brengen,dan zal t wat beter gaan.
Groetjes!

12-09-2008
13:59:24
Reactie van hilde:

Hoi Mirjam,

Top van je, dat je je niet laat gekmaken, vind ik echt knap hoor!!

Met die krachttraining, dat is prima, want je kweekt spieren en die verbranden het vet! Die gaan werken als een soort motortje, dus heel goed!
Maar die wegen dus wel iets meer zoals je begrepen hebt. Op een gegeven moment, bij een goede beweeg en eetverhouding, zal je wel degelijk gewicht gaan verliezen, of je moet wel héél uitzonderlijk zijn.

Verder heb ik bewondering voor je dat jij toen je weegschaal hebt weggedaan, ik heb er nog steeds een zware haat/liefde verhouding mee en ben bang dat als ik dat ding wegdoe, ik de controle kwijt ben.
Bij mijn moeder wegen zal moeilijk worden aangezien die 80 km verderop woont :-)

Zoals ik het lees, top en ga zo door!! En laat je het ff weten zodra de kilo's wegsmelten? :-)

11-09-2008
20:32:49
Reactie van mirjam:

Hoi Hilde,ikzelf heb geen weegschaal,die had ik n poos terug weg gegooit omdat ik er continu op stond!
Dus sindsdien weeg ik bij mijn moeder,wat ik eigenlijk vanaf t begin altijd heb gedaan,inmiddels krap n jaar geleden.
Het is n oud ding,en je kan eigenlijk nooit precies zien hoe of wat,maar goed........toch richting de 80kg!
En jeetje.......wat verwacht ik nou eigenlijk in die 4 weken?
Ik ben ook gewoon weer doorgegaan,sport nu inmiddels weer goed,ik doe krachttraining erbij,dus..........afwachten maar!!!
En ik heb ook plezier erin,toch ook wel met mijn eten bezig,op n positieve manier ipv SB,dus......wat er stiekum aan is gekomen,heeft ook weer tijd nodig om t eraf te werken!
Dus ik blijf lekker zo doorgaan,maar af en toe je frustratie kwijt.......heerlijk!!!!

Groetjes

10-09-2008
20:17:14
Reactie van dewi:

ik kwam door het berichtje van hilde op het volgende.
ik heb een digitale weegschaal en op de gebruiksaanwijzing stond dat de waardes wel eens konden verschillen met de luchtvochtigheid of kamertemperatuur,

10-09-2008
18:14:29
Reactie van hilde:

Die 28 moet 18 zijn, wel eerlijk blijven, Hilde :-)

10-09-2008
18:13:36
Reactie van hilde:

Nou, ik herken het ook hoor.

Ik heb het volgende al op het andere onderwerp hier gepost:

"Geloof me, ik herken de frustratie! Ik ben jaren terug met 4 keer per week sporten en gezond eten 28 kilo afgevallen. Eenmaal de 30 gepasseerd kropen er weer 3 kilootjes bij, ondertussen lette ik nog steeds op mijn voeding en sportte nog steeds.
Die 3 kilo wilde ik er weer af hebben maar dat lukte van geen kanten.

Ik heb nu een methode die ik alleen aanraadt als niets meer werkt, ik eet nu als maaltijden (2) een proteïne rijk produkt. Maar het beste is nog altijd gewoon gezond te eten en te bewegen.

Ik zal moeten accepteren dat bij mij de 30-factor heel erg meespeelt. Ik houd mijn hart vast als ik 40 word....."

Het is zo ongelooflijk vervelend als je er voor je gevoel alles aan doet om af te vallen en het lukt gewoon niet.
Met wat ik nu doe, ben ik sinds 10 juli 4 kilo afgevallen. op 2 maanden tijd 4 kilo! Vind het zelf weinig maar er zit nu tenminste beweging in, voorheen kreeg ik er geen gram meer af.

Maar hou vol!! Het moet in jouw geval toch eens ten goede keren, lijkt mij. Blijf in elke geval gezond eten en ga niet beknibbelen op je benodigde voedingsstoffen.

Bij het andere onderwerp heb ik de volgende oorzaken geopperd van het niet verliezen van gewicht:

"Spieren wegen meer dan vet. Toch zou je met dit eet en beweegpatroon wel iets aan gewicht kwijt moeten raken, al kan je het dan hebben over onsjes en niet over kilo's. Als je voorheen nooit of nauwelijks gesport hebt, is dit hier aan de orde en zal je zien dat je snel wel gewicht zal kwijtraken. 4 weken lijkt lang maar het valt best mee als je gewicht wilt kwijtraken. Wees blij met elke ons die je kwijtraakt en pak 1 keer per week de centimeter erbij en meet elke week een vast punt: dij, heupen, buik, taille, bovenarmen.

- Het lijkt een stomme vraag, maar is je weegschaal in orde? (goedkoop, oud, batterij op, enz)

- Weeg je jezelf op een vast tijdstip en na een toiletbezoek?

- Zou er wat anders aan de hand kunnen zijn? Als bovenstaande eerste niet van toepassing is, is het verstandig de huisarts te raadplegen en te vragen om zijn/haar opinie. Dan kan er bekeken worden of er evt een medische oorzaak is (denk aan diabetes, schildklier) . Ik noem dit niet om je iets aan te praten maar het is een mogelijkheid.

Nogmaals, houd goede moed. En bedenk dat als je het nu opgeeft, er helemaal niets meer gebeurd en het zelfs ten slechte kan keren, en dat wil je toch ook niet?

Succes!!

10-09-2008
09:20:09
Gelukkig dat ik wat reacties heb gehad,want soms heb je t echt even nodig,gisteravond lekker wezen sporten,en nu strakjes heb ik er ook weer zin in!
En wat jullie zeggen;Ik blijf ook zeker doorgaan,want ik wil nu is mijn streven bereiken.
Maar soms is t zo frustrerend,grgrgrgrgrgrgrgrgr!
Dank jullie wel.

09-09-2008
20:28:18
Reactie van dewi:

ja ik ken dat gevoel!
ikzelf heb nog steeds elke maand mijn beste vriendin op bezoek, ook al wordt ik deze maand 51.
als ik lijn, kom ik een paar dagen voor de periode zeg maar 1 pond aan, eer dat die er weer af is, is er een week verloren.
mijn buik is ook gezwollen, vraag me niet hoe dat komt,
gewoon blijven sporten en gezond eten, laat je hoofd niet hangen en alles komt goed.
ik heb me er zelf ook bij neer gelegd dat van de 4 weken ik lijn er maar 3 productief zijn...

groetjes

09-09-2008
17:27:17
Reactie van janne:

gewoon door gaan !!!

09-09-2008
14:47:02
Toch lekker sporten, veel makkelijker dan alleen weinig eten:)

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim