welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Wat gaat er mis?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Wat gaat er mis?

22-09-2008

Ik ben sinds een aantal weken bezig met "afvallen". Gebruik hier het boek van Sonja Bakker voor (al kan ik die naam echt niet meer horen). Volg de dag en weekmenu's niet strikt op, ten eerste omdat ik geen ontbijter ben en ten tweede ben ik werkzaam in de wijk als verpleegkundige en verschilt mijn lunch tijd regelmatig. Dit hangt af van wanneer ik klaar ben met mijn ochtendroute (soms 12 uur soms 14 uur).

Anyway, ik gebruik haar boek wel voor tips en recepten. Ik ontbijt met drinkontbijt of yoghurt of brood of een glas optimel met een plak onbijtkoek e.d. Tussendoor eet ik een sultana, evergreen of fruit. Met de lunch zit ik aan de opkikker/brood/fruit/yoghurt/maaltijdsalade. Tussendoor wederom fruit o.i.d. Qua diner maak ik recepten klaar uit Sonja haar boek, iedere avond wat anders en dus ook gevarieerd. Ik eet nog wel eens een patatje maar ben oprecht voornamelijk gezond bezig.

Ik doe mijn werk op de fiets, ben per dag ongeveer 40 min aan het fietsen. Daarnaast zwem ik 1 a 2 x per week en ik zit erover te denken om te gaan aquaspinnen. Heb ondertussen de bovenbenen van Leontien van Moorsel maar er gaat geen kilo af!

Ben 1.75 lang met een gewicht van 85 kilo en zou er dus minstens 10 kwijt moeten volgens de BMI. Nou oog ik niet heel dik, eerder stevig, en zo is mijn bouw ook wel maar toch snap ik het niet! Weeg op dit moment 83 dus er gaat wel iets af (ben ong 4 weken bezig) maar heb dit al eerder gedaan en blijf iedere keer hangen om en nabij de 85 kilo.

Wat gaat hier niet goed? Als verpleegkundige weet ik logischer wijs het e.e.a. over voedsel ed maar als ik dit lijstje teruglees dan denk ik ik eet gezond en beweeg toch genoeg..

05-11-2008
15:16:11
Reactie van chantal:

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voor ik reageerde.

Mijn vriend heeft me doorgestuurd naar die acupuncturist. Deze zit in Maassluis en is erg goed.
Natuurlijk kun je mijn dieet overnemen. Waarschijnlijk hoef je geen 8 dagen alleen yoghurt en fruit te eten, alhoewel het na de 3e, 4e dag een stuk makkelijker wordt, want dan ben je al over de helft.
Ik eet inderdaad alleen groente en eiwitten, ook geen brood. Natuurlijk kan het soms wel eens niet, maar ik probeer het wel. Het was voor mij ook erg belangrijk om minder te gaan eten. Ik kon blijven eten! Door het yoghurt en fruit eten, eet je gewoon minder, want op een bepaald moment komt het je neus uit en heb je er gewoon geen zin meer in. Hierdoor is mijn maag een stuk kleiner geworden, wat me verder geholpen heeft. Ik eet nu veel minder.

Het boek wat ik volg is van Dr. Gillian McKeith: Het ultieme gezondheidsplan. Je kunt het kopen bij Bol.com. Het is makkelijk te lezen en er staat precies in wat je per dag moet eten. Natuurlijk kun je zelf kijken wat je lekker vind, maar ze schrijft wel dat je alles een keer geproeft moet hebben.

Groetjes, Chantal

04-11-2008
21:32:04
Hee chantal,
Fijn dat je reageerd!!
Goh hee ik wil ook zo'n accupuncturist..waar heb je die vandaan?
Maar ik denk ook wel een beetje: kan ik jouw dieet niet gewoon overnemen?? wil ik ook wel eens proberen.. al is een hele week alleen biogarde en fruit wel heavy.. (ik snap dat ej dan afvalt, haha)
Maar je eet dus ook geen aardappeln/rijst/pasta? Alleen groente en eiwiiten?
geen brood ook?

groetjes

03-11-2008
12:42:56
Reactie van chantal:

Hallo dames,

Ik wist al een hele tijd dat ik veel vocht vasthield. Ik ben bij een acupuncturist terechtgekomen en die is me op een bepaald moment gaan testen. Dat was toen op melk, chocola en koffie. Ik ben toen van zo ongeveer alles wat ik at een beetje in een potje gaan doen. Steeds als ik bij hem langskwam, testte hij wat ik at op allergie, intolerantie en overgevoeligheid. Ik bleek allergisch te zijn voor melk en melkproducten, ei, suiker, cola en cola light. Pas toen ik 8 dagen achtereen alleen maar fruit en Biogarde at (hier was ik niet allergisch voor) begon ik af te vallen. In de eerste week 4,5 kg. Daarna alleen groente, noten en zaden, maar ook niet allemaal, zalm, kip en tonijn gaan eten. Dit werkte goed. Helaas ben ik weer teruggevallen in mijn oude eetgewoonte. Ik heb hier vooral heel veel last van als ik onderweg ben naar huis, in de auto. Ik kom dan langs een benzinepomp en het is zo makkelijk om hier te stoppen en wat makkelijks te kopen, zeker als je honger hebt. Maar, vandaag ben ik weer verder gegaan waar ik was gebleven. Gelukkig zijn de kilo's die eraf waren niet teruggekomen, dus hoeven er niet eerst af.

Groetjes, Chantal

22-10-2008
13:49:34
Reactie van mariskamp:

Ik ben ook wel benieuwd waar je dan precies allergisch voor bent? Momenteel ben ik stil blijven staan op 82 kilo, er is dus wel iets af maar eigenlijk amper noemenswaardig en op dit moment gebeurd er ook verder niks. Kan gelukkig niet zeggen dat ik zwaar ontevreden ben over hoe ik eruit zie op het moment maar als het allemaal wat soepeler zou gaan wordt ik daar toch wel gelukkig van.

Groetjes,

Mariska

21-10-2008
10:40:54
Hee chantal, waar ben je dan zoal allergisch voor?
En hoe ben je hier achter gekomen?
Ben wel heel benieuwd, aangezien ik hetzelfd eheb als de dame die dit stukje schreef..
Is er al wat af trouwens? Of lukt het nog niet?

groetjes....Suus

15-10-2008
08:23:01
Reactie van chantal:

Hallo,

Hoe goed het inmiddels? Zijn er nog kilo's afgegaan?
Het zou kunnen dat je allergies bent voor sommige voedingsmiddelen. Ik heb hier ook last van. Door deze produkten te vermijden, ben ik veel vocht kwijt geraakt en ben ik van 115 kilo gezakt naar 108 kg. Helaas is het nu even gestopt, omdat ik deze voedingsmiddelen toch weer ben gaan eten.
Veel succes, Chantal

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim