welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Wii fit
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Wii fit

29-09-2008

Dag allemaal,

Heeft iemand ervaring met de Wii fit om af te vallen?

Werkt het? Is het leuk? Heeft het het gewenste resultaat?

Ik ben heel benieuwd, moet ik er een aanschaffen of niet? Laat even wat ervaringen achter!

01-10-2008
10:34:42
Dank je wel! Je hebt me over de streep getrokken, hoewel ik nog wel benieuwd ben naar andere ervaringen!

29-09-2008
20:04:47
Reactie van hilde:

Hallo daar,

Ik zag dat je nog geen reacties had gekregen.

Ik heb een wii fit. Als je een beginnende sporter bent, zal je zeker - in combi met een gezond (er) eetpatroon af kunnen vallen.

Ikzelf loop al jaren hard en ben dus wel wat gewend. Toch heb ik de sportschool nu opgezegd, want daar ging ik alleen naar toe als het buiten te hondenweer was om te lopen. Nu doe ik dat thuis met de wii fit. Ik kies vaak (deze moet je wel eerst vrijspelen) voor free running en steps. Ook het hoelahoepen is een aardige training, ook al klinkt dit stom.
De spieroefeningen zijn ook niet mals!

Ik ben dus van mening dat het zeker kan bijdragen tot het afvallen. Je kunt ook een doel vaststellen en een tijd aangeven wanneer je die wilt bereiken. De wii-fit weegt je echt nauwkeurig.

Leuk zijn de balance spellen die er ook op zitten. Ik vind het dus zeker de moeite waard.

Een aantal puntjes van kritiek heb ik wel:

Ik ben een ongeduldige sportster. Wat mij dus irriteert is dat je moet wachten op de oefening die geladen moet worden, dit duurt weliswaar kort maar neemt als je meerdere oefeningen doet toch veel tijd in beslag. Vind ik dus wel een nadeel. Het opstarten van het spel, het opstarten van je personage, het duurt allemaal even. In het begin stoor je je daar niet aan maar als je regelmatiger traint is het irritant.

Ik vind het jammer dat in het onderdeel steppen maar twee verschillende routines zijn. Een derde is een duurstep maar die is maar saai op en af. Die pas ik zelf echter wel aan door verschillende stappen te gaan doen.

Dus ik ben zeker van mening als je er serieus mee aan de gang gaat je er zeker een goede training aan kan hebben. Verder is het gewoon leuk en zeker de moeite waard.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim