online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - hoe overtuig ik de mensen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

hoe overtuig ik de mensen

05-03-2006

Hoi ik ben een jongen van 16 jaar ik ben 1.62 lang en ik weeg 57.2 ..
Ik vind mezelf heel erg dik en te zwaar en ik wil nu dus 47 gaan wegen.
ik woog 3 weken terug 63.7 en ik heb het in 3 weken terug gebracht nar 57.2 en daar ben ik heel erg trots op.
Ik heb dat zo gedaan door steeds minder te eten eerst 2 keer perdag toen 1 keer perdag en daarna om de dag een 1 broodje en daarna om de 2 dagen 1 broodje en voor de rest water.
Ik eet nu om de 3 dagen 1 broodje en voor de rest water en het gaat helemaal goed er is niks met me aan de hand en ik vind dat ik gewoon normaal en genoeg eet.
Nu zijn er een heleboel mensen die zeggen dat ik te weinig eet en dat ik een eet probleem heb en Anorexia terwijl ik weet dat ik dat niet heb.
ik weet egt helemaal zeker dat ik dat niet heb maar zelfs mijn ouders beginnen nu te zeggen dat ik te weinig eet terwijl ik gewoon genoeg eet.
En anorexia heb ik niet want die kotsen alles door hun vinger in hun keel te stoppen en ik heb dat pas 2 keer gedaan dus ik heb egt geen Anorexia.
ik ken mezelf het beste en ik weet van me zelf dat ik geen Anorexia en geen eet probleem heb omdat mijn lichaam er geen problemen mee heeft.
ik heb geen honger en geen pijn in m,n buik dus.
Hoe overtuig ik de mernsen dat ik geen Eet porbleem heb en geen Anorexia en dat ik genoeg eet?Pleas help!!!!!!!

30-04-2006
19:39:47
Lieve jongen van 16, ik ben misschien ook een beetje laat met reageren maar misschien kan je praten met mensen die hetzelfde meegemaakt hebben als jij op je 5 de jaar. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen, ik heb twee kinderen van 5 jaar nou die zijn nog echt niet verantwoordelijk voor wat ze doen hoor. Je bent een geweldige jongen en je weet waar je probleem zit , het is alleen nog te pijnlijk voor je om erover te praten wat heel begrijpelijk is maar het zou echt goed voor je zijn om met leeftijdsgenoten erover te praten die hetzelfde hebben meegemaakt onder begeleiding. Misschien kan je hierover iets vinden op het internet. Dan komt alles goed en kom je ook over je zelfhaat heen. En dan hoef je niet meer te lijnen op een ongezonde manier. Heel veel liefs en sterkte.
ben-gek-op-ijs

30-04-2006
14:18:53
Hoi, ik leest dit onderwerp nu pas en ik zie dat het al meer dan een maandje geleden is dat er iemand gereageerd heeft. Nu ben ik best benieuwd naar wat er met die jongen van 16 is gebeurd?? Ben je al afgevallen tot 46 kilo? Hoe voel je je erbij? heb je mensen nog kunnen overtuigen dat je geen probleem heb?
Ik ben benieuwd...
groetjes.

25-03-2006
00:06:16
Jij moet met professionele hulp gaan praten! Zo jong nog, en al zoveel mee gemmaakt wat je op je jonge leeftijd al al die jaren voor je hebt moeten houden.. Daar kun je toch niet je hele leven mee rond blijven lopen? Doe er wat aan, het leven is te kostbaar om in de ,,shit,, te zitten. En nee, het is niet jouw schuld, diegene die je dit heeft aangedaan zou opgehangen moeten worden aan de hoogste boom! Jij bent het waard om te leven! Ga schoon schip maken, hoe langer je ermee wacht, hoe moeilijker het wordt! Pas als jij jezelf de moeite waard gaat vinden, kom je een eind in de goede richting wat betreft je eetprobleem. Heeeel veel succes!

17-03-2006
09:33:22
Dus,,,,
als ik dus gewoon toe geef dat ik een eetprobleem heb Dan zullen ze me mischien niet zo meer lastig vallen met het weinig eten en anorexia.
Het zou kunnen werken..
Maar stel voor dat ze gaan zeggen van dat ik dan hulp er mee moet zoeken heb ik alsnog gezeik.
Maar bedoel je met Dik-Word-Fobie Dat je heel erg bang bent om dik te worden want dat heb ik niet.
Oke als ik aankom word ik wel heel erg boos en voel ik me zwaar klote maar ik ben er niet bang voor ofzo.
Maar ik ga jouw idee proberen tnx

15-03-2006
11:19:35
Ik ben ook wel eens heel veel afgevallen, en toen dacht ook iedereen dat het anorexia was. Dat komt omdat er geen medische oorzaak was voor m'n gewichtsverlies. Ik kon ook bijna niemand overtuigen, en ontkennen heeft geen zin. Want ontkenning is juist een symptoom van anorexia. Maar ook ik wist zeker dat ik geen anorexia had, omdat ik niet aan het lijnen was en ik had geen fobie om dik te worden. Het is heel jammer dat mensen je dan toch, onterecht, in het hokje van anorexia plaatsen. Ik voelde me daardoor niet begrepen. Maar ik gaf wel toe dat ik een eetstoornis had. Op die manier kun je er wel een naam aan geven. Misschien voelt dat ook beter voor jou?

15-03-2006
09:46:22
Ik zit op dit forum om duidelijkheid te krijgen.
Jullie hebben toch ook een probleem met eten of jullie lijnen ? Nou dan horen jullie toch ook wel eens van mensen dat ze denken of vinden dat je te weinig eet en dat je Anorexia hebt of een eetprobleem?
Nou daarom kom ik hier want je weet zelf dat je het niet hebt, dus vroeg ik me af hoe jullie die mensen dan overtuigen

15-03-2006
09:43:17
Ik schrijf gedichten maar toch blijft het gevoel steeds weer terug keren

13-03-2006
15:03:47
Je kunt ook iets verwerken door te tekenen ofzo, of door te schilderen of te boetseren. Daarmee kun je je gevoel op allerlei manieren uitbeelden, op een manier die jij prettig vindt. Bij de meeste klinieken krijg je daar gelegenheid voor.
Je kunt ook vragen of je anti-depressiva mag slikken. Daardoor kun je je iets laconieker of onverschilliger worden tegenover je problemen, waardoor je het makkelijker kunt aanpakken. Of je kunt st. Janskruid kopen. Dat heeft ongeveer eenzelfde werking.

13-03-2006
14:51:54
Reactie van onze diëtiste:

Iedereen met problemen rondom eten is welkom op dit forum. En mocht iemand toch niet welkom zijn, dan worden de berichtjes van die persoon verwijderd.

13-03-2006
14:24:14
Want als je zelf zegt dat je geen eetprobleem hebt, wat brengt je dan op het idee om op dit forum je bericht te plaatsen? dan zou je zelf toch wel beter weten dat je een eetprobleem hebt...

1  2  3  4  5  6  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim