welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Makkelijk dieet Tip!!!!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Makkelijk dieet Tip!!!!

02-10-2008

Ik wil graag wat kwijt..
Sterker nog, ik wil het wel van de daken schreeuwen..

Wil men afvallen.. hier de tip..

De manier die altijd werkt waar je niet zoveel voor hoeft te doen, en wat eigelijk geen dieet is..

Volg een cholesterol verlagend dieet.. ik kan het iedereen aanraden,
je wordt er slanker en gezonder van.
Mijn man heeft in maart dit jaar 2008 een tia gehad en toen zijn we gaan nadenken.. het hoefde nietperse van de artsen.. want medicijnen zouden ook goed zijn.. maar nee dachten we, we veranderen onze voeding.

magere melk
In de ochtend half schaaltje magere Yoghurt met Cruslie. Er is veel keus, musli kan ook natuurlijk. Ik hou van "Crusly met noten..'
Je bent vol en mist gelukkig de vetten... van brood, (margarine enz.) en het beleg.. en je krijgt gezonde vitaminen en mineralen binnen en je krijgt geen trek, ik vergeet zelfs wel eens te eten.. ik bedoel, dan is eht half 2, smiddags en dat denk ik eraan.

zalmmoten.. in olijfolie (beetje) bakken
volkoren pasta.. veel groenten, daar kan ook spinazie, zalm en tomaten enz.. door.
tonijn..
makreel af en toe, b.v op de boterham, in eht weekend... of op een toastje..
halfvol slasaus.. geen mayonaise..
Ik heb geleerd om rode saus te nemen.. je kan lekkere sausjes maken..
tzatzikie saus maken bij vis.. mager.
Cholesterol verlagende boter.
Geen echte boter..is wel lekker maar niet goed voor je bloedvaten.
gewoon af en toe vegetarisch, eten..
We eten 2 keer in de week vlees.
omdat we redelijk goed eten, laten we het vel op de kippenpoot, bij het bakken. Ik weet dat het niet goed is maar we eten zo gezond dat ik wil niet mijn ' gebakken kippevel' missen :-)

Op toastjes... niet meer vette slechte gerechten.
avocado, gemengd met kwark, knoflook en bieslook
Mango geraspt, met kwark of een keer creme fraise.. en zoetstof
laat de zout staan, of neem lozout.. perfect.
Drink altijd alleen b.v spa-rood.
of.. meng dubbelfris, half om half met spa-rood, doe ik een enkele keer, meestal gewoon spa rood.
Af en toe neem ik een chippie.. of tukkie..
20 of 30+ kaas..
Omdat wij koosjer eten, eten we zo wiezo al veel dingen niet. Dat scheelt ook.
Je zal zien dat wanneer je een cholesterol verlaagd dieet neemt, voor de rest van je leven.. zeer gezond en lekker..val je af..en je aderen lachen je toe.. en de weegschaal. Het is een proces... maar een leuke en lekkere..

Het is echt heel goed te doen.. dieeten is niets voor me.. maar dit moest vanwege mijn man.. en het mes sneed en snijd aan twee kanten..

06-10-2008
14:07:30
Reactie van lies:

hoi Toos,
Ik eet vaak helal. Is eigenlijk hoe moslims mogen eten,dus geen alcolhol, geen varken, geen ' lijkenpikkers' enzo. Ik doe dit niet vanwege het geloof, maar heb lang in het Midden-Oosten gewoond. Dit is hoe ik heb leren koken dus. Ook uit hygiene-overwegingen vind ik het een hele prettige manier van eten.
Mager wordt je er niet perse van, want bijna alle vormen van gebak zijn gewoon toegestaan. Alleen veel snoepgoed mag niet want daar zit gelatine in. Maar omdat ik het niet vanwege religieuze redenen doe, eet ik dit wel eens.

06-10-2008
10:23:44
Reactie van ik:

Je zegt dat je 's morgens cruesli eet en dat je dan geen vetten binnenkrijgt.
Maar in cruesli zit per 100 gram 18 gram vet en 12 gram suiker.
Zo'n 480 caloriën per 100 gram.
Veel mensen denken dat dat zo'n gezond spul is, maar dat valt best tegen.

04-10-2008
14:17:15
Reactie van toos:

hoi hida
bedankt voor de uitleg
ik begin het nu een beetje te snappen
en nu dus verder met een cholesterolverlagend dieet
knap van je dat je er zo mee bezig bent
en koosjer en cholesterol,maar het went wel
ik heb er zelf ook aan moeten wennen(cholesterol verlagend)
maar nu weet je niet beter,maar dan nog ga ik regelmatig de fout in
maar we proberen het tenminste
en het cholesterol was nu goed en das al veel waard toch
gr toos

04-10-2008
13:54:55
Reactie van hilda:

Toos, het is niet dat je speciaal van koosjer eten afvalt, want je kan daar ook teveel van eten. Maar er zijn gewoon dingen die we daarom als Joden niet eten.En omdat de wil uit onszelf komt, en je niet mag kom je ook niet echt in de verleiding, want de meesten eten dingen die wij niet eten.
-
Kijk tegenwoordig kan iedereen alles eten, en in de regel alles is voorhanden, de meeste geraffineerd voedsel, en nog lekker ook, soms niet duur. Dus anders als vroeger, kan je alles eten maar men doet dat dan ook, het voedsel 'lacht je' vanaf de schappen toe.

Het beste is ook je eigen voeding te bereiding vanaf ' de bodem. Geen kant en klare pakken en producten..
En de duurdere producten, merkproducten, daar zitten ook weinig toevoegingen in, de goedkopere zit vaak maismeel enz..in en dat zet je lichaam weer om in vet enz. En over een heel jaar, b.v krijg je heel wat extra binnen via de goedkope producten, dus levert toch weer extra pondjes op.
Het verschil met Halal is dat men paard mag eten, bij hun als nood..als er niets anders voorhanden is. en hun eten wel zeevruchten. Wanneer men halal eet, mag men geen alcohol.. wij drinken wel graag een glaasje.
gewoon verschil in voedingsgewoonten enz.
-
mosselen b.v zitten op plekken waar het water vervuild is.. mosselen fungeren als een zeef, daar blijft het vuil dus inzitten
-
Paling, zijn 'lijkenpikkers.. wil iemand veel paling gooien ze een b.v kop van een dier in het water en dan zit die even later vol..paling...
bloedeters dus en bloed mogen we wel tot ons nemen maar niet eten, zodoende.
Je hebt dus dieren om te eten..
dieren om voor je te werken.. die eet je niet.
en roofdieren.. die eet je ook niet want die eten bloed.
en in de regel.. zijn de dieren vegetariers die we mogen..
een heel verhaal.. maar met uitleg. :-P

03-10-2008
19:48:23
Reactie van toos:

hoi lies
helal koken is dat ongeveer hetzelfde ?????
val je daar ook van af??????
heb ik dus ook nog nooit van gehoord
of is dat ook voor de gezondheid of een geloof??????
gr toos

03-10-2008
19:44:34
Reactie van lies:

wat een overeenkomsten met de manier waarop ik helal heb leren koken! Niet dat ik me daar echt aan houd, maar het valt wel gelijk op!

03-10-2008
19:18:04
Reactie van toos:

oke hilda
het zal wel wennen zijn geweest
koosjer eten ,ik had er nog nooit van gehoord
al doende leert men he
maar dat gewicht verlies is toch goed zo en zeker als je er niet zoveel voor hebt hoeven doen
lijnen kan altijd nog
nou succes en hou vol he
gr toos

03-10-2008
18:48:27
Reactie van hilda:

Het is een manier van leven.
melk en vlees gescheiden, op tafel en in de keuken, niet samen eten.
bepaalde diersoorten mogen niet gegeten worden, ook bepaalde soorten vet niet.
geen konijn, haas, varken, paard, garnalen, paling, vis zonder schubben mag niet.
b.v wel, kalkoen,kip, eend, schol, tong, zalm, tonijn, makreel enz. vegetarisch moet van tivall zijn.
Verder is er een lijst die noem je kasjroet.
de meeste dingen in de winkel mogen we niet hebben, dat scheelt ook weer. Vroeger deden we nergens aan, enz.. vandaar die kilo's :-)

Ach we zijn niet erg veel afgevallen maar in een paar maandjes 4 ofzo ik 6 kilo en mijn man 5.. zonder echt dieten dus..cholesterol verlaagd.
Nogmaals goed voor je lichaam en je verdere leven, de artsen zullen het alleen maar toejuigen. En je wordt wat ouder he? Dan kan je zo wiezo niet alles eten.
! Ik las ergens dat appels erg goed schenen te zijn, b.v 'savonds, dan schijn je niet zo'n trek in vanalles te krijgen, toevallig ben ik een ontzettende appel liefhebber.
Wat ik al zeg.. je went aan je levensstijl, ook omdat we ' moeten'.
Wens iedereen een goed weekend!

03-10-2008
16:51:42
Reactie van 88:

Toos,

Koosjer is een joods gebruik, je houd bepaalde produkten gescheiden in de keuken, google eens, dan leer je er meer over...

03-10-2008
16:03:29
Reactie van toos:

hoi hilda
mag ik vragen hoeveel jullie nu afgevallen zijn

en wat houd koosjer in?????
heeft dat met moslim te maken ofzo???
ik zeg maar iets hoor ,ik weet het echt niet
en wat mag je dan wel en niet eten ????
ben erg nieuwsgierig en zeker als het op eetgebied is
gr toos

1  2  Volgende