welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Ik wist niet dat ik dit kon!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Ik wist niet dat ik dit kon!

05-10-2008

Ik doe nu sinds 8 weken Weight Watchers (zelf met het puntenboekje) en ik ben al 7,6 kilo afgevallen. Ik vond mezelf al heel lang te dik maar ik dacht dat het me toch niet zou lukken. Ik zei altijd,"Ja daar hebben twee kinderen in gezeten.", en nog meer van die flauwekul. Ik heb het er gewoon zelf aangevreten. Ik heb nog geen moment honger gehad want ik eet gewoon alleen let ik erop wat ik eet. En van 3,5 fles cola in de week naar twee glaasjes in het weekend en alleen maar op zaterdag en zondag een klein beetje chips. Ik ga nu ook bijna elke dag wandelen en iedere keer dat ik thuiskom ben ik weer kei trots op mezelf. Ik heb niet echt een streefgewicht maar ik wil naar maatje 44. Ik had maat 50 dus ik ga voorlopig lekker door. Mij broeken zakken ondertussen van mijn kont en dat is een heeeerlijk gevoel.
Tot gauw Mammie

08-10-2008
20:34:24
Reactie van mammie:

Debbie

Beterschap en tot de volgende keer.

Mammie

08-10-2008
19:56:07
Reactie van debby:

Goedeavond
Ik heb je lijstje even bekeken en volgens mij eet je te weinig
Vooral tussen de middag twee b met mager beleg en optimel dat zullen 5 punten zijn
Op de morgen neem je ook wel weinig en je tussen door waar is die dan bv ontbijkoek
Dus je kan nog sneller gaan met je gewicht verlies als je gewoon je punten die je mag ook gaat eten anders blijf je op spaarstand staan
Nou ik hoor wel van je ik ga weer liggen krijg de griep volgens mij voel me niet echt geweldig bah bah zere keel en vreselijke zere benen en borst spieren
Heb maar weer eens flesje water gepakt die maak ik leeg dan kan ik alle bacterie uit plassen hahahahaha
groetjes veel liefs debby

08-10-2008
18:44:28
Reactie van mammie:

Hoi Debby

Ik kom uit Veldhoven.
Waaaaaat!!!! Zoveel eraf?
Wat knap zeg!!!!!!
Ik heb gekeken naar mijn BMI en als ik 19,5 kilo afval dan zit ik precies op een gezond gewicht.
Dat zou super zijn.
Ik ga ook niet naar de bijeenkomsten, dat is niks voor mij. Mijn zus en haar familie doen ook mee en daar gaat het ook heel goed.
Ik eet 's morgens ontbijtgranen met melk 4 punten.
Als lunch 2 boterhammen met boter en mager beleg met optimel. 6 of 7 punten.
's Avonds eet ik gewoon warm alleen eet ik wat vaker kip en rundergehakt ipv HOH gehakt.
Verder drink ik water en thee en neem ik 3 stuks fruit per dag.
Ik heb gelukkig geen honger en anders pak ik een tomaatje of een amsterdamse ui. (heeeeeeeeeeeeerlijk en geen punten)
Meestal kom ik bij lange na niet aan mijn punten. (Ik mag er 22)
Volgens mij is dat niet goed toch?
En ik drink volgens mij veel te weinig water.
Sporten is niks voor mij, ik weet van te voren al dat ik er na een paar maanden mee ophoud want ik houd het niet vol.
Met het wandelen gaat het nu wel heel goed.
Tot schrijfs Mammie

08-10-2008
18:27:35
Reactie van debby:

Hoi ik moet zeggen dat ik af en toe nog opschrijf
En dan kom ik er meestal wel achter dat ik te weinig eet
En heel soms te veel je kent dat wel !!!
Ik schrijf de laatste tijd niet echt meer op maar gaat nu niet meer zo hard
Ik heb er zeker al wel 34 kilo af zal iets meer of minder kunnen zijn maar ga niet na de club wel gedaan ongeveer 1.3 jaar
Nu doe ik het zelf met een dietist voor de controle (gewicht ) Drie keer per dage eten ken ik niet dan val ik bijna flauw ik eet minstens zes keer per dag en dan goed en gezond veel water en bewegen dan kom je er wel
Hoe doe jij het dan met eten hoor van je groetjes Ps Kom jij vandaan dan

08-10-2008
18:22:50
Reactie van mammie:

Hoi Debby

Leuk dat je reageert.
Schrijf jij nog steeds je punten op?
Ik heb de meeste dingen nu in mijn hoofd zitten.
Eigenlijk zou ik het nog wel op moeten schrijven want anders dan gaat het dadelijk mis.
Ik ga meestal lopen met mijn vader en als hij niet kan dan ga ik alleen.
Maar ja, het wordt veel eerder donker dus van de week heb ik voor het eerst de hond meegenomen. (ij ben niet zo'n held)
En dat gaat ook kei goed.
Groetjes Mammie

08-10-2008
18:11:09
Reactie van debby:

Hoi hoi heel erg goed van je
Gewoon door gaan het is heel goed te doen ww
Ik doe het ook al een tijdje ben er ook goed mee afgevallen
Groetjes en suc6 fijne avond xxx

06-10-2008
14:32:33
Reactie van mammie:

Ha die Mamma

Dank je wel voor je reactie.
Wauw!!!!! 20 kilo, echt super goed zeg!
Dat is volhouden, geweldig!
Ik hoop dat ik dat over een tijdje ook kan zeggen.
En ik voel me nu al anders laat staan strakjes.
Ik ga er weer lekker tegenaan.

Groetjes Mammie

06-10-2008
08:55:40
Reactie van mamma:

Hallo mammie,

wat goed van je, ga zo door !!
lekker gevoel hè , als je doorzet en afvalt.
ik ben zelf 20 kg afgevallen , en ben een ander mens.
heel veel succes en ga zo door !!

Mamma

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim