online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - HELP!!! anorexia en nu slappe huid
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

HELP!!! anorexia en nu slappe huid

15-12-2008

Heej allemaal,

Ik ben 19 jaar en heb sinds 2 jaar anorexia en ben begonnen met afvallen op een gewicht van 55 kg en op het laagst woog ik 39 kg.
Op dit moment weeg ik 44 Kg. Maar sinds enkele maanden merk ik dat mijn huid enorm is verslapt en ookal ben ik nog zo mager, alles wiebelt en flubbert.
Vooral bij mijn bovenarmen, kont, buik en benen.

Het vreemde is alleen dat ik wel vaker op dit gewicht ben geweest en dat ik toen nog helemaal geen last had van zo'n slappe huid..
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen behalve goed eten en drinken? Want ik word hier erg wanhopig van en heb er ook gewoon echt last van.

Ook merk ik dat ik allemaal onderhuidse bultjes heb, weet iemand wat dit is??

Ik hoop snel een reactie te krijgen, alvast heel erg bedankt.

Vriendelijke groetjes,

Shana

03-02-2010
23:19:44
Reactie van linda:

DUN in beeld

Hoi lieve allemaal,

Mijn naam is Linda en ik volg momenteel een cursus in documentaire fotografie.
Mijn project gaat over "menselijke perfectie" de eis die de maatschappij ons lijkt op te leggen om mooi en (vooral) dun te zijn.

Wie kan mij helpen om het probleem van een eetstoornis in te beeld te krijgen door middel van een reeks foto's?
Onherkenbaar in beeld kan natuurlijk ook.
voor vragen kun je altijd reageren.

Liefs Linda
Lindafotografie"at"live"punt"nl

16-12-2008
14:45:15
Reactie van roos:

1. Mijn moeder werkt bij Douglas en daar verkopen ze crèmes voor een slappe huid, na het afvallen.
Je kan je daar informeren en dan kunnen ze je wat aanraden.

2. Eet Annanas.
Ananas bevat bromelaine. Dit zijn enzymen die je lichaam o.a. inzet bij het tegengaan en wegwerken van cellulitis. Cellulitis ontstaat wanneer onderhuids bindweefsel vet gaat opslaan, doordat je te veel vet eet en te weinig beweegt. De vetcellen zetten op en verdringen het bindweefsel. Het bindweefsel verslapt, waardoor cellulitis ontstaat

suc6 verder !

16-12-2008
13:53:03
Reactie van shana:

Kan ik daar ook iets aan doen?

16-12-2008
13:51:31
onderhuidse bultjes=sinaaasappelhuid oftewel cellulitis komt door eesrst heel veel afvallen en dan weer aankomen.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim