online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - vetrollen, love handles en dikke benen.
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

vetrollen, love handles en dikke benen.

28-01-2009

Dag dames.
Mijn vriendinnen zeggen er allemaal dat ik er prima uitzie.
Zelf ben ik erg onzeker.
Ik heb vetrollen, verschrikkelijke lovehandles, en dikke benen die in geen enkele mooie broek passen.
Ik ben 18 jaar.
Mijn lengte is 1.80 en ben tegen de 90 kilo aan.
Dit is volgens de BMI een overgewicht van ongeveer 10 kilo.
Vandaag ben ik begonnen aan 's morgens en 's middags een reep van weightcare (= 200kcal). Daarbij slik ik een halfuur voordat ik ga eten fatblockers van de DA, die zorgen dat het vet niet wordt opgeslagen in mijn lichaam.

Dit lijkt allemaal heel makkelijk; maar ik kan na 2uur dieeten al niet stoppen met eten!
Frietje hier, hapje daar.
Ik ben verschrikkelijk onzeker en denk dat het daardoor kom dat ik niet kan afvallen.

Heeft er iemand betere tips, want minder eten lukt niet. Ook een dokter helpt niet. Mijn dokter zei; wat minder hagelslag op je boterham en je komt er wel!
Wat heb ik daar nou aan..

Iemand goede tips, iemand die hetzelfde meemaakt en verhalen uit wil wisselen, of iemand een die mij een steuntje in de rug geeft?

Alvast bedankt.

03-08-2010
23:26:51
Reactie van sill:

Marianne durf je niet te reageren ga anders naar de pro ana sites voor tips om af te vallen .

02-08-2010
16:17:08
Reactie van truus:

marianne weegde gij 240 kilo ???
dalijk begeeft je hart het nog, dokus.

02-08-2010
07:48:51
Reactie van marianne:

het klink misschien raar maar ik heb obsesium ik weeg drie keer zoveel als ik mag wegen met een lengte van 1.90
maar als je niet kan afvallen probeer dan hoger te gaan met je gewicht er zijn 2 punten in je lichaam waar jij je lekke bij voelt bij mij was dat 240 kilo.
het klink gek maar het werkt wel

19-05-2010
20:58:02
Reactie van shannen:

Hoi,

Ik denk ook niet dat repen en fatblockers de oplossing zijn. Wil je afvallen, dan zul jij je eet- en leefstijl aan moeten passen. Dan is het ook beter vol te houden. Ook moet je niet denken aan dieet, maar aan anders eten. Anders ga je je obessief gedragen. Ik zelf vind het Weight Watchers principe nog steeds het beste, hier zou je eens wat meer informatie over moeten opzoeken.

Groetjes Shannen

17-05-2010
18:21:45
Reactie van anoniem:

Heey!
Het klinkt vast heel raar uit de mond van een 13 jarige maar toch...
Ik heb Anorexia gehad (erg zware) maar daar ben ik nu grotendeels over heen.
Toen ik begon met lijnen was ik ong. 11.5 jaar ofzo.
In het begin ging het prima en had ik een super mooi figuur. maar bij mij ging het dus te ver...
Het ging mijn vooral om mijn boven benen.
Ik kan je een ding zeggen: stoppen met eten HELPT NIET!!
Ik begon heel veel te sporten. ik fietste elke dag 13 KM heen, 13 KM terug van school naar huis. ik dansde veel en had op school 6 uur gym in de week.
Mijn benen vielen goed af en binnen de kortste keren had ik mooie slanken benen.
Maar dus echt niet stoppen met eten maar: Hardlopen, Fietsen, zwemmen, skeeleren en weet ik veel wat allemaal!
dat help het beste!

Ik hoop dat je hiet wat aan hebt! Groetjes Steenbok.

06-01-2010
10:00:22
Doe het rustig aan en voel wat je lichaam nodig heeft wanneer je wilt snaaien.. ik zit zelf ook in dat process. Wanneer ik een reep chocolade pak, denk ik nu bij mijzelf 'heb ik honger?' soms duurt het bijna een uur voordat ik het antwoord weet. Uiteraard is het antwoord vaak nee ;-) dan leg ik de reep weer weg. Is het antwoord 'ja', dan bekijk ik het rationeel; 'is het niet beter om een boterham te nemen?' en ook daar gaat weer redelijk veel tijd over heen..

ik kwam van de 94.6 kilo bij 1.75. Weeg nu 63 kilo. Dus uiteindelijk kom je er wel.. je moet alleen je hoofd herprogrammeren om niet alles klakkeloos in je mond te schuiven :)

10-12-2009
18:34:55
Reactie van char:

Hee,
ik heb een tip: Je moet het echt echt echt willen. Daar ben ik na 6 jaar dik zijn achtergekomen. Als je echt wil afvallen zul je merken dat je geen dieet nodig hebt. Omdat je echt wil afvallen zul je uit jezelf minder en gezond gaan eten.

wat ook helpt is je inschrijven bij een sportschool. Ik weet nog dat ik daar begon en dat ik zo snel mogelijk slank wilde zijn omdat de strakke meisjes op de hometrainer naast me, me meelijwekkend aankeken, vanwege mijn drillende billen en wiebelende armen. het is misschien een slecht, onzeker argument om gewicht te willen verliezen, maar het helpt wel.

inmiddels ben ik 18 jaar, 1.70 en 62 kg. zonder dieet.

Heel veel succes! je kunt het wel!

03-02-2009
19:55:05
Reactie van dina:

Hoi, ik was benieuwd hoe het gaat? Hou je het nog een beetje vol? Groetjes Dina

29-01-2009
20:40:56
Ik zei precies hetzelfde tegen mijn dokter; val ik niet om & kom ik daarna niet heel erg snel weer aan?
Ik moet deze 2 maanden 10 kilo afvallen, en daarna ga ik naar een dietiste om mijn gewicht op peil te houden.
Hij zei letterlijk: "Op deze leeftijd is het schadelijker om zo'n overgewicht te hebben, dan een streng dieet".
Ik heb hem toen moeten beloven na die 2 maanden door te gaan met een dieet wat mij op peil houd.
Ik ben zelf ontzettend ongelukkig met mezelf, en als ik geen resultaat zie met langzaam afvallen, krijg ik vreetbuien. Hier heb ik ook met een psycholoog over gepraat, en hij vond het ook het beste om mij heel snel af te laten vallen. Dan krijg ik meer vertrouwen in mijzelf en gaat rustig afvallen daarna makkelijker.

ps. ik hoop zelf ontzettend dat het helpt, en moet er vertrouwen in houden anders lukt het nooit..

29-01-2009
20:06:11
rare dokter heb jij.. 800 kcal??? veel te weinig, daar krijg je ooit nog last van..sorry maar je bent nog jong en dan nu al zo weinig eten.. denk je echt dat je je hele leven op 800 kcal kan leven? nee toch? dus ja ooit komt het er ook weer aan, of je moet zo bizar veel gaan sporten..dat je erbij neervalt

ps dokters krijgen heeeeeel erg weinig les in 'voeding' ze weten er eigenlijk amper wat vanaf.. daarom zouden ze je altijd oor moeten sturen naar een dietiste en/of gewichtsconsulente.. die hebben ervoor geleerd en weten wat ze zeggen..

succes...val niet om he?

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim