online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Teveel eten, hoe kom ik hiervan af?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Teveel eten, hoe kom ik hiervan af?

08-03-2006

Echt een groot probleem van mij: ik kan niet met mate eten. Als ik ergens aan begin moet ik altijd alles opeten, dwz chips, koekjes, maar ook avondeten.
Als ik bv. avondeten maak voor 4 personen en ik ben alleen eet ik toch alles op. Ook heb ik de hele dag door het gevoel dat ik moet eten. Als ik iets te eten zie, dan moet ik het kopen en eten. ZOdoende ben ik dus de hele dag bezig met eten. Ik ben dus gewoon eetverslaafd! Ik ben hierdoor in 3 maanden tijd 10 kilo van aangekomen en ik wil er vanaf!! Ik voel me ziek doordat ik zoveel eet en ik wil me weer lekker in mn vel voelen
Ik ben 1.76 en weeg nu 78 kilo. Wie kan mij helpen met advies of dieet ideeen?
Alvast bedankt!

14-05-2006
22:06:33
hey
je bent gelukkig niet de enige, ik ben namelijk een meisje met een behoorlijke eetlust!!!!!! ik hou dieten echt bijna nooit vol

16-04-2006
14:20:42
Ontdek dat een leeg gevoel heel lekker kan zijn. Niet te veel eten voelt geeft je meer energie en je voelt je heel schoon.

15-04-2006
12:45:09
Hoi, ik had en heb soms/vaak ook dat probleem en probeer mijn eetlust afremmen door te breien ( heb al een acterkant af), door na het avondeten een half uur flink door te wandelen, bij regen wordt het de home trainer. Ook ben ik 2 avondcursussen gaan doen omdat ik vooral een 'nachtvreter'ben?was.
Nu na een zo'n 5 maanden begint er langzaam succes te komen. Een kledingsmaat weeg ik al minder, ga ik de stad in zet ik de3 auto buiten de stadsrand en loop zo ( is al gauw een 15 min. lopen heen en terug weer 15 min.)en toch dan ook 's avonds weer wandelen of home trainen.
Regelmatig doe ik tijd maken voor een balspel met mijn zoon en zo blijf ik bezig, want ik ben nu 43 jaar weeg nu 99.3 kilo en ben maar een kabouter van 1.61.
Veel succes en lieve afvalgroetjes van Volle Maan!!!!!!!

12-04-2006
09:48:08
Ik denk dat de onderstaande tips inderdaad heel nuttig zijn. Wat ik verder zelf altijd doe als ik voor 4 personen kook is een bordje opscheppen en dan meteen de rest in 3 porties in de vries zetten, voordat ik aan tafel ga zitten eten.
En afleiding zoeken! Als ik bijv. aan het sporten ben kan ik niet eten, en daarna heb ik juist vaak geen honger.

Suc6 vooral met uitvinden waarom je zoveel eet!

Alta

08-03-2006
22:14:33
Begin eerst eens op een rijtje te zetten waarom je zoveel eet. Is er drie maanden geleden iets gebeurt waardoor je ineens zoveel bent gaan eten. Wanneer denk je precies aan eten. Op welke plaats in huis. Wanneer grijp je naar de koek/snoep trommel. Schrijf het eens allemaal op. En schrijf eens op wat je de hele dag eet. Neem een klein schijfblokje mee (de hele dag) en telkens als je iets eet noteer je dat in je boekje. Misschien kan je gelijk je moeilijke momenten er in opschrijven.
Als je dat een tijdje volhoud krijg je vanzelf inzicht in je eetpatroon. En dan ga je het aanpassen naar normale proporties. Je avondeten voor 4 personen maak je nu de hoeveelheid voor 1 persoon. Eet 's morgens een goed ontbijt, tussendoor een stuk fruit. Lunch met 3 volkoren boterhammen en neem tussendoor weer een stuk fruit en schep maar 1 keer op 's avonds. Ga als je thuis bent altijd op de zelfde plaats eten. Bijvoorbeeld aan tafel. Dit wordt je eetplek. En niet meer op de bank, achter de computer, uit de koelkast, in de keuken of onderweg etc. Het klinkt allemaal heel simpel maar echt het werkt.

Alvast succes. Groetjes M

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim