welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Meer eten bij sporten?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Meer eten bij sporten?

26-02-2009

Hallo!
Ik ben al een tijdje bezig met afvallen omdat ik een overgewicht heb van ongeveer 15 kilo.
Mijn motivatie is misschien iets te extreem; ik eet ongeveer 800kcal op een dag.
Maar er is bijna geen resultaat!
(een pond in 2 weken..)
Nu ga ik er bij sporten, ik fiets al een uur per dag.. maar ga nog een uur per dag erbij sporten bij een sportschool.
Moet ik dan evenveel blijven eten als nu, of moet ik meer eten omdat het dan heel slecht is?
Nogmaals; er gaat helemaal niks van mijn gewicht af, ook al eet ik zo weinig. Ik heb ook totaal geen honger en denk dat ik nog wel minder kan eten..

Liefs en ik hoop op een hoop reacties!

27-02-2009
17:35:52
Reactie van -:

Mag ik vragen wat je drinkt op een dag? Ik ben maandag begonnen met het zogenaamde crashdieet en ben 3 kilo kwijt geraakt in 4 dagen. Nou ben ik er ook bij gaan sporten en ik doe ook zwaar werk. Gisteren heb ik besloten om toch wat meer te gaan eten want ik voelde me echt een waardeloze dweil met 800 cal op een dag.

En op jouw vraag terug te komen; met 800 cal gaat het sporten niet lukken. Je hebt dan gewoon niet genoeg energie om wat te preseren. Het enige wat je bereikt is dat je lichaam alles wat hij binnenkrijgt om gaat zetten in vetten omdat je je lichaam een soort van hongerwinter signaal geeft.

Als je door middel van sporten wilt afvallen raad ik interval training aan in combinatie met een dieet met voldoende eiwitten, koolhydraten en vezels. Eiwitten voor het herstel van je spieren, koolhydraten voor de energie die je nodig hebt om te kunnen sporten en vezels om je spijsvertering te helpen zijn werk te doen.

Martijn

27-02-2009
16:37:44
Reactie van -:

ik zou juist wel meer gaan eten als je erbij gaat sporten. het is echt heel erg weinig!

27-02-2009
11:16:35
Reactie van -:

Geen honger?
Bij zo weinig eten?
Wooow..
maargoed; dat je niks afvalt is ook niet zo gek; je moet wel geduld hebben! Je lichaam moet wennen aan zijn nieuwe voedingsschema.
Wel goed dat je erbij gaat sporten; dat zal wellicht helpen.
Als ik jou was zou ik niet meer gaan eten, pas als je dan wel honger krijgt.
Kijk wel uit als dat je je streefgewicht heb bereikt, je niet het jojo-effect krijgt en weer in no-time de kilos eraan vliegen!

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank