online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Ik baal van mezelf..
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Ik baal van mezelf..

01-04-2009

Hoi lezers!

Ik zal me eerst eens even voorstellen, het is voor het eerst dat ik op dit forum kom. Ik ben Claudia, 26 jaar en woon alleen. Ik heb al jaren last van overgewicht en dat heeft toch nu ook wel z'n max bereikt. Ik weeg ruim 100 kilo en ben 1.69m. Ik ben een ramp met afvallen. Ik heb er niet de motivatie voor en als ik wel fanatiek met iets begin dan na een paar dagen gooi ik er weer met m'n pet naar. Waarom is het toch zo moeilijk om gemotiveerd te blijven. Ik wil wel afvallen, maar het moet me niet te veel moeite kosten (ik denk dat dat het is). En daarbij hou ik van te lekkere dingen en heb ik 'savonds weinig zin om uitgebreid gezond voor mezelf te gaan koken.

Ik heb 2 jaar terug eens het Sonja Bakker dieet gedaan, ik was toen 8 weken lang super gemotiveerd en was dan ook 9 kilo afgevallen... maar toen sloop m'n slechte eet gewoonte er weer bij in en uiteindelijk is het er allemaal weer aan gekomen. Ik heb ook enige tijd terug het cambridge dieet gedaan, ik dacht... dat is makkelijk... je mag alleen maar die shakes dus dan kom je ook niet in de verleiding om iets anders te nemen... maar ik vond die shakes enorm vies dus ben na 3 dagen gestopt, ik kreeg het gewoon niet naar binnen.
Ik ben ook eens begonnen met het soep dieet, maar ook dat vond ik niet vol te houden (hoe bedoel je slechte motivatie).

Ik heb ook een tijdje bij de weight watchers gezeten, maar ook daar kon ik me niet door laten motiveren....

Hoe kan ik hier nou verandering in brengen en hoe kan ik me zelf nou echt motiveren...

Zijn er meer mensen met die probleem en weet iemand iets wat echt voor mij kan helpen?!

Ik hoor het graag, en alvast bedankt voor de reacties!!

Groetjes Claudia

16-01-2010
15:08:42
Reactie van loubna:

hey meid,

waarom probeer je het cambridge dieet niet dan?
het is wel duur alleen ik heb gehoord dat je dan een consulente hebt dat is wel motiverend voor jou neem ik aan.

14-01-2010
15:43:10
Reactie van felies:

Hoi Claudia,

Ook ik had dit probleem! Ik kon maar niet van het eten afblijven, ook al wilde ik het niet! Wat mij persoonlijk enorm heeft geholpen is Stacker 4 en nu Stacker 3. Waarom? Omdat dit mijn hongergevoel remt en ik gewoon simpel weg geen "trek" meer hebt.
Je kunt het halen bij bodypower.nl , ik geloof dat er al meerdere mensen (waaronder ik) enorme baat bij hebben gehaf.

07-01-2010
17:50:48
Reactie van me.:

Kom op zeg. Als je wilt afvallen zul je er zeker iets voor moeten doen! Ik was eerst ook te zwaar ( 6 kg) dat valt wel mee. Maar als ik jouw was zou ik gewoon geen snoep meer kopen. Gewoon de snack afdeling voorbij rennen (rennen is ook goed voor de lijn;p) in de supermarkt. En telkens als je de neiging hebt om iets lekkers te pakken, ga je gewoon voor de spiegel staan. Ik weet dat het confronterend is, maarja... je doet het tenslotte voor jezelf!
Succes!

29-09-2009
13:51:29
Reactie van jelina:

hallo claudia.
ik weet hoe je je voelt, want ik heb precies hetzelfde.
ik heb niet de doorzetting voor een diët, wat volgens mij niet eens echt werkt, of voor sporten.
helaas reageert er niemand op mijn forum, dus ik kan je ook geen tips geven.

15-09-2009
14:06:36
Ik vind dat je het helemaal niet moet accepteren. Kom op!! zet 'm op het gaat heus wel een keer lukken. het is zo fijn als je de kilo's er af hebt. Alles staat leuker en je voelt je veel beter.
probeer jezelf te motiveren en zoek een dieet die wel bij je past. Doe niet te krampachtig weinig of zakjes of andere dieten want die werken toch maar moeizaam, zijn duur, eentonig en ongezond. Zoek uit wat een goed eetpatroon is met gezonde dingen en val langzaam af met de produkten die jij wel lekker vindt maar opgeven.......dat doe je toch niet echt uit vrije wil. Kom op meid. zet 'm op

02-04-2009
11:50:27
Hey Claudia,

die shakes en soepen zijn ook intens smerig. Logisch dat je dat niet trekt! Voel je daar dus niet slap over:)

Zou inderdaad maar met een dietiste praten. Heb je verder al gekeken wat makkelijke oplossingen zijn om snel en gezond te eten? Pakje diepvriesgroente opwarmen in de magnetron kost 3 minuten. Als je daar 300 gram van eet heb je geen ruimte voor vette troep in je maag meer. Dan kan je er bijvoorbeeld een halve portie opwarm naast eten en heb je geen honger meer savonds.

Ook kun je stukjes sporten inbouwen zonder dat het tijd kost. In het begin kost het wel iets energie, maar je voelt je wel trots. Na een tijdje is je conditie beter en heb je dus de hele dag meer energie.
De beweegtips zijn bekend: neem de trap, loop de laatste halte, neem de fiets naar de supermarkt. Als je in de stad de supermarkt té dichtbij hebt, ga dan naar eentje een kilometer verderop! Ga met vriendinnen in je lunchpauze een blokje om. Als je savonds een uurtje een film kijkt waar je niet helemaal aan verslaafd bent, zet hem uit en ga een blokje wandelen!

02-04-2009
08:37:49
Reactie van la vie:

Hoi,

Heb je al een dieetiste geprobeerd? dan mag je eigelijk gewoon normaal eten alleen op jou toegepast menu, wat je lekker vindt. Probeer ook wat meer te bewegen, wandelen, misschien zwemmen etc. Succes.

01-04-2009
22:55:58
Reactie van claudia:

Hoi Nicky,

Bedankt voor je reactie.

Het accepteren hoe ik ben had ik aardig onder de knie, maar als je soms commentaar hoort dan is het wel even slikken. Nou krijg ik van m'n vrienden alleen maar goeie reacties en zeggen ze allemaal dat het wel mee valt (ik oog minder dik als hoe zwaar ik ben, dus dat zeg ik dan ook maar niet tegen ze....). Maar ik merk nu gewoon aan meerdere dingen dat er nodig een hele hoop kilo's van af moeten!

Ik vroeg me af wat dat voor dieet is wat je nu doet? Ik ken het niet.
Ben zelf nu begonnen met gezonder eten en veel water drinken... elk begin is een begin toch, we gaan gewoon weer met goede moed ergens aan beginnen, ooit zal die knop toch wel omgaan??

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Groetjes Claudia

01-04-2009
22:51:05
Reactie van nicky:

Hallo,

Ik denk dat jij beter kan accepteren hoe je bent, want elk dieet kost vreselijk veel moeite, en is niet gemakkelijk.
Ik ben zelf bezig met prodimed en heb het best moeilijk, maar ik heb er voor gekozen dus ik moet streng zijn van mezelf. Maar ik heb soms nergens zin meer in maar ik WIL doorzetten. En dat moet ik zelf doen.

Groetjes Nicky

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim