online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - aankomen!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

aankomen!

24-04-2009

Hoi iedereen,

Veel mensen hebben problemen met afvallen, maar ik heb dat met aankomen!
Ik weeg nu 46 kg en ben 1.68 meter lang en 17 jaar, geslacht vrouw;). Eigenlijk moet ik 52kg wegen. Zelf heb ik erg veel last van het ondergewicht, niet meer ongesteld, zit thuis kan niet werken/naar school, haaruitval enzovoort. Van deze problemen wil ik heeeeel graag af! Maar ik weet niet hoe..

Alles wat ik eet komt in mijn buik, en mijn buik is echt al bol! Dat wil ik niet, die moet juist strakker en platter. Voor de rest is mijn lichaam juist erg mager, mijn borstbeentjes steken uit, dunne armen en benen, op mijn handen en voeten zie je ook allemaal botjes uitsteken, dit vind ik echt lelijk! Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn buik zo blijf/strakker word, en dat ik in de rest van mijn lichaam aankom? Ik vind dit heel moeilijk..

Wat ik over het algemeen eet:
ochtend: 3 boterhammen (meestal mager beleg)
TD: 100kcal td
Middag: 3 boterhammen (meestal mager beleg), 1 mok melk, 2 kleine stukken fruit
TD: 1 grote eierkoek oid, 1 groot td (gevulde koek oid), 1 schaaltjes optimel dubbel vla
Avond: 2 á 3 kleine aardappels + appelmoes, 2 á 3 opscheplepels groente, 1 stuk vlees (meestal niet mager)
TD: 100 kcal td

Het is misschien allemaal vrij veilig, maar ik lees ook op veel sites dat het niet goed is om in vet aan te komen dat het dan al helemaal in je buik blijft hangen..??

Ik hoop dat jullie wat tips hebben!

Groetjes,

Lis.

19-01-2010
13:30:14
Reactie van paul:

Hoi Lis,

Erg simpel! Gebruik een weight gainer!
Mammoth 2500 van bodypower.nl daar zit mijn broertje ook aan en die is binnen een mum van tijd weer op normaal gewicht gekomen ermee!

24-04-2009
20:45:06
ik zie overigens dat je inderdaad niet superweinig eet, maar blijkbaar kan jij gewoon veel hebben. Ik begrijp dat het frustrerend is, want niet iedereen zal willen begrijpen dat te dun zijn voor jouw ook een probleem is!!!

Maar ik neem aan dat ook jij aankomt als je meer eet dan verbrandt. Mijn probleem lag eerder bij te dik zijn, maar ik merk wel dat als je gezond eet ook een kilootje extra niet op de buik komt te zitten. Probeer dus echt meer volkoren boterhammen, aardappelen, fruit en dergelijke te eten. Dit komt echt niet op de buik te zitten.

Misschien kun je er ook over praten met een diëtiste, als je je er echt ziek door voelt. Want waarom zou je wel naar een dokter gaan bij keelpijn, maar niet naar de diëtiste wanneer je ziek voelt door ondergewicht!!!

24-04-2009
20:37:05
je weet erg goed wat je eet, lijkt toch een beetje op a...xia.

Probeer gewoon gezond te eten en toch te sporten. Gezond eten hoeft echt niet op je buik te komen!!! Eierkoek vervangen voor een volkoren boterham met pindakaas? Handje noten erbij? Calorieën langzaam opvoeren, en beweging ook? Wel natuurlijk zorgen dat je iets meer eet dan beweegt, want als je een boterhammetje meer gaat eten en een half uur gaat hardlopen val je verder af:(

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim