online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - daar is ie dan: de stagnatie-periode
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

daar is ie dan: de stagnatie-periode

17-03-2006

de gevreesde stagnatieperiode..... het gewicht gaat er steeds minder af, en sommige dagen zit er zelfs wat bij.... de motivatie daalt tot onder het 0 punt en ik krijg weer trek in chips met dipsaus en bier....
o o o o o, kan iemand mij even een week in een kamertje opsluiten met alleen water en brood svp......?

26-04-2006
23:42:06
Ga de stad in, ga leuke kleding passen. Kopen hoeft niet, maar je kijkt weer eens kritisch hoe alles zit. Hoeveel maatjes kleiner zit je nu???
Wees trots op wat je bereikt heb, en ga daarna met goede moed verder. Kan je over een tijdje weer iets nieuws voor jezelf kopen.
O ja, als je toch vindt dat je wel ķets verdient, koop dan een leuke ketting, of zo. In een leuke modekleur; hoeft heus niet zoveel te kosten en je vrolijkt jezelf en je kleding ermee op. Soms krijg je een compliment, omdat je zo'n leuk sieraad om hebt; dat geeft je ook weer een prettig gevoel en je kunt er weer tegenaan, als je het niet meer zo ziet zitten met afvallen. Hopelijk heb jij ook plezier van deze tip, die ik weer van iemand anders kreeg. jf

11-04-2006
12:01:21
Ik ben net door zo'n periode heen. In het begin voelde ik me ook gedeprimeerd. Maar ik heb gewoon wat afleiding gezocht in mijn hobbies terwijl ik doorging. Dat werkte heel goed, en nu ik ook heb ondervonden dat zo'n periode echt over gaat zal ik bij de volgende geen zorgen meer maken. Want zorgen maken plaatst je meestal terug in een negatieve spiraal.

Groetjes
S.

20-03-2006
13:49:39
Hee...! We kunnen klaverjassen in het kamertje:
we zijn al met z'n 4-en...!

18-03-2006
08:48:03
Laten we dan maar een huis organiseren in plaats van een kamertje... ik wil er zelf in en ik weet er nog wel een paar...

Weet je wat helpt? je heel bewust zijn dat je kleren aankan waar je een aantal maanden geleden nog niet inpaste! En jezelf feliciteren (en misschien zelfs een beetje verwennen met een klein kadootje bv. een geurtje of bodymilk ofzo) dat je het al zover hebt geschopt!

en gewoon gezond blijven eten, want je kunt beter op dit gewicht blijven dan weer aankomen!

17-03-2006
16:08:52
Ik denk dat het erg vol gaat worden in het kamertje. Iedereen heeft wel zo'n periode. Ga nou niet iedere dag op de weegschaal staan. Dat werkt zo frustrerend. (Ik heb de weegschaal verstopt op zolder en dat scheelt een hoop). Denk aan de kilo's die al bent afgevallen en hoe ontzettend goed het is dat je dat al bereikt hebt. Je lichaam neemt na een periode van afvallen een soort pauze. Probeer daar doorheen te komen. Zoek er wat over op op internet. Volgens mij staat er op deze site ook van alles over. En een keertje chips is echt niet heel erg. Neem een klein schaaltje en doe daar je chips in en geniet ervan. De rest van de zak moet je natuurlijk goed opbergen. Wees sterk. Je kan het best. En misschien helpt het om wat extra te bewegen.
Succes, M.

17-03-2006
14:02:27
heb hetzelfde namelijk :(

17-03-2006
14:02:16
Mag ik dan bij in het kamertje

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim