welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Hometrainer afvallen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Hometrainer afvallen

15-07-2009

Ik ben 18 jaar en 76 kilo
Stel dat ik elke dag, 2 weken lang, 2 uur per dag fanatiek fiets op een hometrainer en per dag 4 boterhammen met jam en een gewoon avondmaal (groente vlees aardappelen)eet en water drink..

Hoeveel kilo zal ik dan afvallen ?!

08-03-2015
00:01:05
Reactie van achiel verbist:

geen woorden maar daden, dit lijkt me niet gezond en ook niet vol te houden.

In de middeleeuwen stonden de gevangenen op water en brood, of brood en water.

Er was geen enkele, maar ook geen enkele met overgewicht.

Tijdens de oorlog 2 was er soms geen voedsel te krijgen, boter en vet nog minder, maar de mensen waren gezond.

Mijn moeder bakte brood van gemalen kastanjes, dit zijn geen verzinsels.

31-07-2009
13:07:30
Reactie van -:

zorg ervoor dat je genoeg eiwitten eet! dit vind je in zuivel zoals yoghurt,eieren,melk,kaas en ook in vis en vlees. helemaal als je zoveel wil gaan sporten.

als je 2 uur per dag sport maak je veel spierweefsel aan. als je te weinig eiwitten binnenkrijgt dan gaat je lichaam je spierweefsel verbruiken in plaats van het vetweefsel. dit heeft als gevolg dat je sneller kilos afvalt! dat lijkt mooi, maar in weze word de verhouding in je lichaam meer vet/minder spieren. daarbij zorgt veel spierweefsel voor snellere stofwisseling.

dit heeft ook als gevolg dat je tijdens dieeten ineens stilstaat. je bent weliswaar afgevallen maar vooral spierweefsel, en alles wat je eet word minder goed verbrand. ik heb dit gezien bij mensen die het sonja bakker dieet volgden (waar naar mijn idee veel te weinig eiwitten en veel te veel koolhydraten in is verwerkt)

o ja, ongeveer 1,5 uur sporten per dag is meer dan genoeg, je mag er zelfs nog een halfuur vanaf halen.

23-07-2009
17:25:12
Reactie van fran:

Oja "hoeveel val je dan af?"
Is bij mensen verschillend.. reken op zo'n 1,5 kilo ongeveer

23-07-2009
17:23:37
Reactie van fran:

4 boterhammen is niet te weinig vind ik als je wilt afvallen.
Ik kom zelf erg aan van brood dus heb het gehalveerd.
Het gaat erom dat je ook tussendoortjes moet eten en moet varieeren met eten. Dus niet altijd hetzelfde ontbijtje of lunch.
Ik ben nou bezig met het boek van Sonja bakker "zomerslank"
Ik haal daar de ontbijtjes en lunch uit en verzorg mn eigen avond eten maar dan natuurlijk wel mager.
Veel water drinken, sporten (zumba doe ik sinds kort) en dan moet het wel lukken.
Probeer bijv. s'morgends magere yogurt met wat cruesly
- Tussendoor een stuk fruit (geen banaan liever)
- lunch 2 bruine boterhammen met bijv kipfilé, halva jam (50% minder suiker) of slankie smeerkaas
- tussendoor stukje ontbijtkoek
- s'avonds klein stukje mager vlees, niet teveel aardappels en veeeeel groenten.
Lekker erbij sporten (niet overdrijven, probeer het om de dag te doen)
Dan moet het je vast gaan lukken.
Succes!

Groetjes Fran

16-07-2009
02:38:45
Reactie van jeremy:

Als je dit lang gaat doen dan uiteindelijk zal je nie meer afvallen. want je lichaam krijgt te weinig binnen op deze manier. en vraag je af of je dan nog wel energie hebt om 2 uur te fietsen met zo weinig eten. Had je gehoopt dat je in 2 weken , 10 kg lichter was geworden

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Frank
Software: Frank