online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - TIPS om af te vallen !!!!!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

TIPS om af te vallen !!!!!

22-03-2006

Een topic waar je zeker wat aan hebt!

Een klein succesverhaaltje!

Dit zijn tips die ik gedurende het afvallen heb ontdekt die echt werken en je kunnen helpen afvallen...

* ten eerste is het het beste dat je afvalt voor jezelf, omdat JIJ het wil. Realiseer je dat JIJ graag een paar kilootjes kwijt wil zodat JIJ beter in je lijf zit!
* Vanaf dat je beslist dat je op je voeding gaat letten is al het eten ineens veel aantrekkelijker!! Je lijkt wel een kind; wat niet mag, wil je juist graag!! Zorg dus dat je alle 'slechte' voeding dan OF niet koopt OF niet ziet! Chips, chocolade, koeken enz.
Laat niet je hele dag draaien om wel/niet eten!!!
* Maak een lijstje met dingen die je lekker vindt, gezond zijn of een betere snack zijn dan bovenstaande dingen! Bijvoorbeeld; noten, krentjes, crackertjes, worteltjes, stukjes komkommer, olijven, paprika, broccoli, bloemkool, bananen, mandarijnen, appels, maar ook cup-a-soup, soepstengels, yoghurt enz. enz.
* Snijd alle groenten klein en maak een soort snackbak met water en alle groenten erin en zet die ergens neer waar je regelmatig komt (of waar de slechte voeding in de buurt is!) bv. de keuken!
* Eet regelmatig fruit dat je ook echt lekker vindt
* Ga sporten. Het hoeft niet vaak, begin gewoon met 1x in de week. Kies een sport die veel van je hele lichaam vraagt, bijvoorbeeld zwemmen, fietsen, spinnen. EN maak gewoon tenminste een uurtje vrij in de week, desnoods op zondagochtend als je een drukke baan hebt. (of zoek een vriend/vriendin, stimulatie helpt!)
* Eet gewoon verder GOED! Met name een goed ontbijt. Maar zorg dat je dan gezond brood eet, volkoren dus. En kaas erop ipv zoet. Glas melk, water, thee of sap.

Nog wat clichés (die zeker WEL helpen!):
* matig met alcohol
* matig met koffie
* zorg dat je voldoende slaapt en rond dezelfde tijd naar bed gaat en opstaat
* Drink als je op staat gewoon meteen een glas water. Nog voordat je je tanden poetst.
* als je te weinig water drinkt op een dag, zorg dan dat je een kan in je koelkast hebt staan waardoor je zeker weet dat je genoeg gedronken hebt als ie op is. (of een grote fles mee naar je werk ofzo)

Dan nog een paar tips;
* Realiseer je echt dat je het voor jezelf doet. Nu is een mooie tijd om er wat meer mee bezig te zijn
* Heb geduld, want het begin is het moeilijkste!!! Het duurt echt zeker 6 weken ofzo voordat je wat gaat voelen (je voelt het eerst zelf, nog ver voordat je het gaat zien aan je lichaam) Je hebt namelijk reserves...
* Ben je bewust van je lichaam, eet ook als je honger hebt.
* Oja, wat misschien raar klinkt, maar wat me ook hielp is wat vaker naakt staan, gewoon als je bijvoorbeeld opstaat of omkleedt; je bent je dan bewust van je lichaam. MERK IETS POSITIEFS OP!
* en gooi die weegschaal weg! Het is veel belangrijker dat je je goed voelt, dan dat je minder weegt, toch??

De beginperiode is het allermoeilijkste... Het begin kost ook vaak de meeste moeite (alle begin is moeilijk!) Maar na een tijdje zul je ook trots zijn op jezelf van binnen, als je eens een stukje taart afslaan of als je een opmerking krijgt!

De lente komt er aan, dus ook de luchtige shirtjes ;)
Succes.....

13-05-2006
18:39:00
Beste mensen,
Natuurlijk bestaat er geen dieet dat op iedereen dezelfde uitwerking heeft, maar voedsel dat verhit, gepasteuriseerd of anderzijds ingrijpend bewerkt is, heeft in de regel veel minder voedingswaarde(honger)en is veel zwaarder verteerbaar(moeheid):stopt/vertraagt het afvalproces.Ja, het is een cliche, maar om blijvend af te vallen zul je naast kennis van de uitwerking die verschillende voedselsoorten op jou hebben ook de spijsverteringscycli in acht moeten nemen alsmede m.u.v. water de totale hoeveelheden per dag sterk moeten beperken. Het boek "Een leven lang fit" is in dit kader zeker een aanrader.

13-05-2006
05:50:21
Hallo , ik heb helemaal geen problemen met die haring (?!)
Wie gebruikte het woord "vervuilend" ?
Maar zo'n voedings-samenstelling is écht onevenwichtig...
Wist je dat "grapefruit" niet kan in combinatie met bepaalde medicamenten ?
En hoeveel calorietjes neem je dan in per dag ?
En hoe zit het met de verdeling van vitamines en mineralen bij zo'n eenzijdig voedingspatroon ?
En hoe zit het met de gevaren van rauwe geitenmelk ?

Ik hoop dat iemand met "kennis van voeding" hier eens op reageert. Ik vind dit namelijk een nogal gek dieet (voorzichtig uitgedrukt)

Mie

12-05-2006
20:55:11
Beste mensen,
Naar aanleiding van mijn afvalsuccesberichtje op 10-5 j.l. even nog een toelichting: het is niet onomstotelijk bewezen dat haring bevuilender zou zijn dan ander voedsel; koop echter wel verpakte haring met houdbaarheidsdatum erop. Dat groenteconsumptie een must is is bullshit: eet al 8 jaar nauwelijks groente meer en leef nog steeds, voel me lekker in mijn vel, werk full time, heb een eigen huishouden, ben bijna nooit ziek weeg nog steeds 66kg/182,5cm, was 79,8kg.Vers citrusfruit is essentieel,evenals ongebrande noten,rauwe geitemelk en haring(vooral bij een donkere huidskleur)

10-05-2006
19:19:40
Ik val bijna van mijn stoel!!!

Dit is ECHT ongezond! Dat kan niet goed zijn hoor. Leuk om af te vallen, erg fijn, zo snel resultaat, maar dit is absoluut onmogelijk vol te houden hoor! Eet gewoon gezond, drink veel water, fruit, groenten en meer bewegen! Zorg dat je spieren opbouwt en vet afvalt tegelijk ipv zo'n raar dieet waarbij je alleen in spieren afvalt!

Het succesverhaal hierboven lijkt me veel beter EN gezonder!

10-05-2006
18:06:01
Hallo ,...

even blazen , hoor...als ik zoiets lees....
Is dat écht alles wat je eet ? 50 gr. chocolade ; 50 gr. geitenkaas ; 7 amandelen ; een haring....doorgespoeld met grapefruitsap en water....
Is dat je volledige menu ?
Géén groenten ?
En is dat volwaardig ?
En ga jij werken ? heb jij een huishouden ?
Hou jij dat al vol sinds 5 jaar ???
Sorry , maar dit lijkt me niet écht gezond.
MIJN humeur zou hier danig onder te lijden hebben

Maar chapeau hoor , als je dat kan !!

10-05-2006
16:55:11
Beste mensen,
Mijn afvalsucces (13 kilo blijvend eraf sinds begin 2000) wil ik graag met jullie delen:

begin de dag met rechte- en schuine buikspieroefeningen met b.h.v. dat uit buizen en bochten met hoofdkussenapparaat, drink vervolgens op de nuchtere maag een halve liter vers geperst grapefruitsap en eet of drink 3 uur daarna helemaal niets.

In de middag 50 g. chocolade en in de avond 7 rauwe amandelen, 50 g. rauwe geitenkaas,1 rauwe haring (geen uitjes) en 1/2 l. water.

Wandel geleidelijk aan tot 1,5 uur per dag met een gangetje van 7 km per uur,tussendoor 1 liter water en vòòr het slapen gaan weer buikspieroefeningen: succes verzekerd!

07-05-2006
19:43:33
doordat er weer twee berichtjes waren geplaatst, kreeg ik een mailtje!! Maar zeker, ik heb het getypt en het heeft me ook geholpen!! Het is even doorzetten, maar als je eenmaal bent begonnen en zodra je merkt dat je het vol kunt houden, dan helpt het echt!!

Succes allemaal!!

05-05-2006
11:32:18
Die van voldoende slaap vind ik voor mijzelf ook heel belangrijk, als ik niet goed geslapen neem ik meestal geen goed ontbijt en ga ik later op de dag ook meer 'snaaien'.

Goede tips! Alta

03-05-2006
19:49:35
Een aantal van de tips werken zeker wel. Voor mij wel iig. Ik ben een jonge meid van 20 jaar en ik snoepte en snackte heel veel. Ik wilde wel graag afvallen maar had geen ruggegraat. Ruim twee weken geleden had ik helemaal genoeg van het overgewicht en ben ik mijn eetgewoontes aan gaan passen. Ik eet nu volkorenbrood, yoghurt, eieren, tomaten, sla, sinaasappels, appels, kwark, tartaar en biefstuk. In het weekend voordat ik ga stappen eet ik gewoon avondeten mee, want anders heb ik honger na een avond dansen. Maar ik laat de chips en nootjes achterwege. Het werkt gewoon echt, ik ben in twee weken 3 kilo afgevallen. Je moet gewoon de motivatie hebben om de knop om te zetten!

30-04-2006
20:48:01
dag lieve mensen,

na verschillende mislukte pogingen ben ik er uiteindelijk in geslaagd om mijn voedingsgewoonten aan te passen en ben al 7 kilootjes afgevallen.in ht begin was het best moeilijk maar na een tijdje zou je niet anders meer willen.ik eet 6 maal per dag maar kleinere porties en een beetje meer beweging heb ik ook ingelast!dus mensen,blijven proberen!!

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim