online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - 14 Jaar en een aardig buikje(lees voor meer info)
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

14 Jaar en een aardig buikje(lees voor meer info)

01-09-2009

Beste allemaal,
ik ben een jongen van 14 jaar,ik ben zo rond de 1.80 lang en ik weeg zo rond de 80 kilo.
Mijn gewicht vind ik opzich niet zo een probleem,maar ik heb echt een dikke buik en zelfs bijna tieten,(niet zo behoorlijk groot maar toch redelijk)
ik ben sinds mijn 11e niet meer naar het zwembad in onze stad geweest(alleen zwembaden verder weg waar anderen mij niet kennen).
ik heb op fitness gezeten maar na 2-3 maanden had ik het idee dat er niets gebeurde,het vet zit hem echt puur in mijn buik en borst,(beetje op mijn bovenbenen)voor de rest heb ik aardig gespierde armen en onderbenen.

nog een probleem is dat ik sinds mijn 4e ongeveer bijna overal misselijk van word,het gaat wel wat beter maar de enige groenten die ik lust zijn,tomaten sla komkommer en champigons,
qua vlees lust ik kipfilet in de pan wel,maar kippepoot zeker niet,rundvlees alleen in een hamburger,en ik ben gek op zoete ongezonde dingen :(.

dit is nogal een dilemma bij afvallen,maar ik wil dus echt dat buikkie kwijt,ik weet dat dit niet 1-2-3 in een maandje kan,maar ik wil er dan ook veel meer tijd aan besteden,ik hoop dat sommigen van jullie mij kunnen helpen.

(ik fiets elke dag ongeveer 25 minuten naar school,heen en terug dus bijna een uur)

03-10-2009
08:51:40
Reactie van peetje:

Wat bij mij goed helpt zijn de volgende oefeningen.
Neem twee gewichten in de handen en doe alsof je die bovenin een kast moet leggen en houd de gewichten met gestrekte handen voor je (handen tegen elkaar) en en beweeg naar links en dan weer naar rechts.
Oefeningen opbouwen. Ik ben met beide 5 begonnen en doe er nu dagelijks 3 x 15.
Werkt echt !!!!!
Succes Peetje

02-09-2009
11:21:17
Reactie van francis:

In zijn introtekst staat hoe het een dilemma is bij het afvallen dat hij weinig gezonde dingen lust... Dus daardoor ben ik er vanuit gegaan dat hij ook wil afvallen en niet alleen een strakkere buik... In een paar berichtjes terug bevestigd hij dit ook nog eens... |Daar heb ik mijn advies op gebaseerd.

02-09-2009
10:42:00
Reactie van jeremy:

@francis, er is ook niks mis mee. Maar meestal willen mensen resultaten zien en die zie je waarschijnlijk sneller als je zorgt dat je afvalt. Sit ups is niks mis mee, maar kan demotiverend werken als je vaak sit ups doet maar geen effecten ziet.

02-09-2009
10:16:46
Reactie van francis:

Dan is er toch niks mis mee Jeremy als deze jongen en af probeert te vallen en tegelijkertijd buikspieroefeningen doet? Alleen maar meer kans dat het afvallen zo ook wat beter gaat, angezien hij meer verbrand door meer in beweging te zijn...
Het lijkt mij dat als hij het zo aanpakt toch een heel eind moet komen!
Groetjes Francis

01-09-2009
23:12:03
Reactie van jeremy:

Buik wordt idd strakkervan sit ups, maar het wordt niet kleiner zoals de topic opener het wilt. De enigste manier om eerst het vet weg te krijgen is om wat af te vallen. Mijn suggestie is om eerst 5 kg af te vallen en dan te kijken of je buik kleiner wordt. Het beste is natuurlijk je buik te meten en altijd op hetzelfde plek te meten.

Sit ups is idd om te verstevigen en zodat het minder blubbert, maar om echt je buik kleiner te krijgen is alleen afvallen de enigste optie. Op welke plekken je afvalt is toch genetisch bepaalt, dus je kan neit willekeurig bepaalde plekken afvallen.

01-09-2009
23:02:53
Reactie van gazi:

even voor de duidelijkheid,ik wil eerst overtollig buikvet weg,daarna komen de spieren en hopelijk ooit nog 6 mooie blokjes :P.

weet niet of jullie het verkeerd hebben begrepen,maar ik wil eerst al het overtollig vet weg,(sorry als jullie dat wel dachten:P)

01-09-2009
22:32:39
Reactie van francis:

Door sit ups of andere buikspieroefeningen te doen wordt je buik echt wel strakker hoor, natuurlijk is het 'm dat niet alleen, maar hij fietst ook al elke dag een uur...

01-09-2009
20:58:30
Reactie van jeremy:

Je kunt situps doen tot je erbij neervalt, maar daarmee wordt je buik niet kleiner. De enigste manier is toch gezonder beginnen t eten en meer bewegen. En niet zomaar wat aan de apparaten gaan hangen. BEgin met cardio. Dus fietsen, rennen, roeien enz. Vet kan je neit plaatselijk laten verdwijnen.

JE kunt veel buikspieroefeningen gaan doen, maar je spieren blijven onder het vet, dus ook niet zichtbaar. Wat wel kan gebeuren is dat je buik in omvang gaat toenemen door de spieren, maar dat is volgens mij neit de bedoeling. Wanneer je gewoon gaat afvallen dan komt er een moment waarbij je buik langzaam gaat verdwijnen. Buik is voor mannnen gewoon de laatste vetreserves dat het lichaam zal gaan aanspreken. Meestal zie je de eerste resultaten in je gezicht en rond de borst. Maar het kan zijn dat je last hebt van mannelijk borstvorming, maar daar is nu nog te vroeg om daar over iets te zeggen.

01-09-2009
20:24:01
Reactie van gazi:

oke bedankt!
ja misschien omdat ik ook geen idee zou kunnen heben over hoe ik eruit zou zien met 90-80 cm,misschien staat 90 mij al perfect?maar dat zal ik wel zien,heb net 2 setjes van 20 sit ups gedaan,ik ga proberen elke avond 2 į 3 setjes van 20 te doen,en ik denk na 2 weken 30

01-09-2009
20:14:53
Reactie van francis:

Als je nu op 100 cm zit, is een vermindering naar de 90 cm denk ik al een hele stap en dan kun je altijd nog verder zien... Is een beetje moerlijk te zeggen want het ligt ook gewoon heel veel aan de lichaamsbouw van iemand. Bij de ene past 90 cm misschien goed en bij de ander 85 cm bijv.
Wat betreft het aantal sit ups per keer dat weet ik eigenlijk niet, misschien ook ff googlen...

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim