online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Atkins dieet
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Atkins dieet

02-09-2009

Hallo dieetgoeroes!

Ik ben op zoek naar leuke mensen die ook met het Atkins dieet willen beginnen of bezig zijn en hun ervaringen met mij willen delen. Ik ben sinds een week bezig en bevind me dus in fase 1. Wie heeft zin om gezellig mee te doen? Ik kijk uit naar de reacties!
Groetjes Dagmar

22-09-2009
12:45:58
Reactie van dagmar:

Hoi Liesl,

Mijn atkinsdieet werkte de eerste twee weken redelijk, viel 2 kilo af. Maar overgestapt in fase 2 werkt het niet meer en kom ik zelfs aan. De extra vetten kan mijn lichaam denk ik niet afbreken, maar slaat het gretig op! Ik wil nu gaan proberen om twee keer per dag een atkins shake te dringen en 's avonds vlees en groenten. De vetten sla ik maar over zoals room en mascarpone. Ik ga dat een week doen en dan kijken wat het resultaat is, want ik blijf toch geloven in het laag koolhydraat concept.

gr Dagmar

18-09-2009
16:31:13
Reactie van liesl:

Hoi dagmar,

Nee, ik volg zelf het dieet sinds een jaar niet meer.
Amandelmeel kun je het beste bij een groothandel kopen dan is het niet zo duur.
Eerste twee weken moet je gewoon erg streng zijn, om in te komen en je lichaam te laten wennen.
Daarna kan je fruit eten bv kiwi aardbeien, frambozen. Rood fruit zitten de minste kh in)
Je moet jezelf natuurlijk ook weer niet gek laten maken door alle kh, voordat je het weet ben je alles aan telllen.
OP verschillende internet sites staan ook verschillende kh waardes bij producten. bijv Pistache noten de een zegt 20 de andere zegt 5 of sate de een zegt 12 de ander zegt 7, ik ben daar gelukkig heel makkelijk in. Ik ga gewoon van de gunstigste voor mij uit :-) dus pistache 5 en sate 7.
terug in ketose komen is even weer een dag extra opletten.

succes

17-09-2009
20:55:35
Reactie van dagmar:

hoi liesl,

Dank voor je tips en reactie. Maar wat ik me afvroeg: veel suikerarme chocola, ook van atkins zelf, bevatten wel de nodige koolhydraten. Hoeveel suikervrije chocola mag je dan op een dag? En zojuist heb ik pannenkoeken gemaakt van kikkererwtenmeel, sojameel niet kunnen vinden en amandelmeel was erg prijzig. Maar hoeveel van die pannenkoeken mag je dan op een dag?
En nog een vraagje; ik ben niet meer in ketose omdat ik gezondigd heb (gebak op werk, kon ff niet meer weerstaan), moet ik dan weer opnieuw met fase 1 beginnen? Maf je helemaal geen fruit? (Heb ik ook afgelopen weekend gegeten en vanaf toen was ik vlg mij niet meer in ketose en kwam ik weer onsjes aan, dus eigenlijk weet ik het antwoord al...) Dus toch maar weer over op de kip, wost, kaas en room?

gr dagmar
ps, weet het even niet meer, maar doe jij nu ook nog aan een dieet?

17-09-2009
11:29:22
Reactie van liesl:

Hoi Dagmar,

De eerste twee weken zijn gewoon het zwaarst dan moet je ook afkikken van de suiker. (ik lag vaak om 19 uur al in bed)
Daarna mag je iets meer kh gaan eten bijv als ontbijt mascaponne met cacoa of vanille en zoetstof erdoor heen roeren.

Verder heeft de jamin en de messte supermarkten een redelijk arsortiment met suiker vrij snoep en chocolade.
Hier zitten weinig kh in en kan je dus voor de ergste zoetbehoefte nemen.

Ook kan je zelf vanalles zelf fabriceren, gebruik als meel bijvoorbeeld amandelpoeder, daar bak je de heerlijkste cake en koekjes van.

Van mijn dietiste mocht ik behoorlijk wat vet eten (omdat je lichaam hier toch niks mee kan zonder kh) ik onbeet vaak met slagroom, ff zelf kloppen met zoetstof en soms wat cacao erdoorheen.
En in het weekend onbeet ik vaak 'engels' eitje spek, worst.
Natuurlijk niet super gezond maar dik zijn is ook niet gezond en afvallen ook niet.
Het ging mee om het resultaat.

Ik heb ook wel een periode gehad dat ik bijna elke dag een frikandel had 9 heel slecht,maar ik viel af) toen ik bij mijn huisarts kwam wilde die ineens mijn bloed laten onderzoeken op cholesterol, shit heb je net een week lang frikandellen zitten eten.
Maar mijn bloedwaardes waren prima in orde, pffff

o ja en voor je zoetbehoefte (in mijn tijd) had de ah een heel atkins schap, misschien kan je daar even kijken.

doei,
Liesl

16-09-2009
18:07:41
Reactie van pia:

Hallo,

Wil graag Atkins doen maar vind het allemaal zo ingewikkeld, met goeie en foute koolhydraten. Hoe doen jullie dat? Heb vroeger al eens prodimed gedaan en heb nu ook informatie over power-slim
aangevraagd. Maar als je het eenmaal begrijpt lijkt mij atkins gemakkelijker.

groetjes pia

16-09-2009
18:06:57
Reactie van dagmar:

Hoi mariany,

Cambridge heb ik ook gedaan. een goed dieet. Maar onlangs wilde ik het weer doen om net als jij die paar extra kilo's weer kwijt te raken: het lukte me niet. Vandaar nu dit dieet.
Om het maar eens extra zwaar te maken ben ik sinds vandaag ook gestopt met roken.
succes met cambridge. Hoop dat het jou wel lukt.

gr Dagmar

16-09-2009
14:59:56
Hoi Dagmar,

Ik heb het dieet sb een week gedaan maar was niets afgevallen . Ik ben er mee gestopt , ik moets te veel nadenken wat ik moest eten en ook ik snakte naar iets zoet. South Beach lijkt erg op Atkins je mag geen koolhydraten eten de eerste 2 weken , veel groente en vlees. Ik ben vandaag begonnen met het cambridgedieet . Ik heb dit een aantal jaren geleden ook al gedaan en ben toen 20 kilo afgevallen. IK ben nu 8 kilo te zwaar en wil niet meer door slaan vandaar mijn poging om af te vallen.
Ik ben zoekende naar een goed dieet, waarbij je wel mag eten. Ik denk zelfs aan de weihgt watchers als cambridge niet lukt.
Groeten Mariany en succes!

16-09-2009
13:45:09
Reactie van dagmar:

Hoi liesl,

Wauw, wat ben je veel afgevallen met dit dieet. Nou, ik ben 3 weken bezig maar ik snak naar zoetigheid. Heb dan ook al een paar keer gezondigd.Had laatst slagroom met nepsuiker (saccharide) en aardbeien gegeten, dus het afvallen is dan ook gestopt nu. Maar oh, wat was het heerlijk.
Ik vind het moeilijk om onder die 20-25 g koolhydraten te blijven omdat ik ook graag wat meer groente erbij wil eten. Ook merk ik dat ik vrijwel altijd hetzelfde eet. Ik eet in de ochtend en middag sla, vlees (meestal kipfilet), beetje geraspte kaas en dot zaanse mayonaise. In de avond wok ik wat vlees met groente. Tussendoor snack ik stukje kaas of vlees. Heb jij nog tips om het beter vol te houden? Ik hoor heel graag tips van je om het vol te houden.
Groetjes Dagmar

16-09-2009
13:26:48
Reactie van liesl:

Dag,

Wilde je even heel erg veel succes wensen ik ben met het ooit atkins dieet 25 kilo afgevallen!
Ik vond het een fijn dieet, omdat je gewoon wat kan eten als je honger hebt.
Ik deed dit dieet onder begeleiding van een dietiste en de huisarts.
Wel kwam ik aan zodra ik stopte, heb dan ook 8 jaar atkins gedaan.
In mijn omgeving deden ook veel mensen atkins en als zij stopte gebeurde dat niet.
Ik heb ooit AD geslikt en denk dat dat daardoor komt, bij mij.
Dus zet hem op en als je iets wilt vragen aan een ervaringsdeskundige dan hoor ik het wel

Groetjes Liesl

groetjes Gineke

14-09-2009
08:33:54
Reactie van dagmar:

Hoi Mariany,
Zie nu pas je reactie. Ben je intussen al begonnen met een van de twee? Weet weinig van het South Beach, maar lijkt het op Atkins? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.

gr Dagmar

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim