online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Gezond en lekker!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Gezond en lekker!

24-03-2006

Het klinkt misschien raar, maar ik eet alleen dingen die gezond zijn èn die ik lekker vind! Ik eet dus niks gezonds als ik ’t niet lust, maar ook niks lekkers als ‘t niet gezond is. Of dat DE manier is om zelf gezond te zijn en te blijven weet ik niet, maar ik voel me er in elk geval prima bij en ik heb ook nooit overgewicht gehad. Zo eet ik bijvoorbeeld geen vette vis (hoewel dat heel gezond schijnt te zijn), omdat ik vegetariër ben en met geen mogelijkheid ook maar een stukje van een gedood dier door mijn keel zou kunnen krijgen. Mijn behoefte aan de betreffende vetzuren haal ik voornamelijk uit noten en lijnzaadolie, die ik wel heel graag eet. En zoiets als chips vind ik weliswaar lekker, maar omdat die behoorlijk ongezond zijn, vervang ik ze liever door bijvoorbeeld notenmelange, knäckebröd met kaas of een andere gezonde hartige hap. En in plaats van zoete happen eet ik veel fruit, vruchtenyoghurt, volkorenbrood met honing, of iets dergelijks.

Dit is natuurlijk geen pasklare oplossing voor iedereen, want we zijn nu eenmaal allemaal verschillend, maar ach, soms is ‘t de moeite waard om de ervaringen van anderen gewoon ’s uit te proberen: baat het niet dan schaadt het niet :)
Ronald

01-05-2006
12:06:00
ja eigenlijk is dat mijn eigen dieet, gewoon gezonde dingen eten die je lekker vind, ik tel geen calorieen. Eigenlijk is dit dieet geen dieet maar iets wat ik altijd moet doen alleen soms zondig ik weleens . En soms verval ik weer in mijn oude eetgewoontes, ook doe ik wel eens een dag tussendoor dat ik gewoon weinig eet, ik heb dan toevallig weinig trek of ik heb het die dag gewoon extra druk.
succes iedereen
ben-gek-op-ijs

30-04-2006
21:54:39
Kijk maar eens bij Google: bij "salade recepten" vind je zo'n 1.250.000 ingangen en onder "recepten met witte kool" 172.000... Het moet al raar lopen wil je daar niet iets bij kunnen vinden :)

30-04-2006
20:56:05
hallo

wie kan me enkele lekkere saladerecepten geven?ik eet graag witte kolen en soms krijg je als je ergens een snack gaat eten er zo n beetj van die kolensla erbij.ik heb er al verschillende geprobeerd,maar helaas..wie weet raad?groetjes

29-03-2006
14:05:41
Reactie van onze diëtiste:

Dank je Ronald, voor je goede tip op dit forum. Als je gezond eet, zul je inderdaad minder gauw overgewicht ontwikkelen, en gelukkig is gezond eten ook erg lekker.
Groetjes,
Esther.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim