online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - kettlebell
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

kettlebell

18-09-2009

hallo!

Er zijn gewichten te koop, genaamd kettlebells, je kunt er zeer effectief mee trainen en zou er snel en doeltreffend mee kunnen afvallen omdat je snel spieren kweekt. je volgt eerst een workshop en dan kun je thuis aan de gang. kent iemand dit, of heeft er iemand ervaring met deze kettlebells.. (ff google op kettlebell training en je ziet wat ik bedoel)

groetjes, san

24-09-2009
11:57:34
Het enige wat me nu nog tegen houd te gaan beginnen, is dat ik niet weet wat ik zal doen:
- leren kettlebellen van instructeurs (2 workshops )
- leren kettlebellen van een DVD, (van een instructeur)

qua kosten maakt het uiteindelijk niet veel uit.. beiden schijnen goed te zijn..
heb voorkeur voor de dvd's omdat ik anders weer lang moet wachten voor er zo'n shop is

wat zouden jullie doen?

groetjes

ennuh ik houd jullie op de hoogte

23-09-2009
18:49:49
Reactie van jeremy:

Ik beweer niet dat de ene beter is dan de ander. De ene heoft de ander niet uit te sluiten. Maar als KB bestaat al heel lang en als je ooit in de sportschool komt, dan zie je die dingen ook liggen. Maar als je met vrouwen begint over trainen met gewichten dan zijn ze gelijk bang om te gespierd te worden. Hoe vaak zie je vrouwen niet trainen met hele lichte gewichten, want ze zijn bang om breed te worden of gespierd te worden, wat bijna een onmogelijk is door het gebrek aan hormonen.

Maar laat maar weten wat je ervaring is met KB. Maar nogmaals, om spieren te kweken zijn geen wonderen voor nodig en je kan nou eenmaal niet sneller spieren kweken dan dat je lichaam kan herstellen.

23-09-2009
17:24:09
Reactie van veldmuis:

Persoonlijk denk ik dat je gewoon moet doen wat je leuk vindt om te doen. Ik vind "swingen" niet echt fijn om te doen en prefereer daarom barbells/dumbbells omdat dat liften is.

Ik wil best geloven dat het beter is om met een kettleball te werken, maar zelf ga ik het niet proberen, meer en deels omdat ik het heerlijk vind om te liften en tot nu toe is het resultaat niet verkeerd! (Toevallig las ik ergens dat de acteurs van de film "300" met kettleballs hebben gewerkt, tot hoeverre dit waar is weet ik niet, maar zo wel, dan heeft het uiteindelijk een mooie uitkomst)

In ieder geval veel succes met je kb training, hopelijk komt er over een tijdje een update van je over hoe het allemaal verlopen is! Ik zal het in de gate houden.

Groetjes,

Veldmuis

23-09-2009
13:13:53
goed ik zal effe alle onzin uit de weg ruimen over kb training:
"Zodra mensen beginnen over de overeenkomst tussen de dumbbel en een Kettlebell dan weet je zeker dat ze totaal niet weten waar ze over praten.
De last arm is totaal anders. Maar überhaupt,...... je hebt geen flexibiliteit, coördinatie, cardiovasculaire en krachttrainingsprikkel tegelijk met een dumbbel training
maar dat is wel de kracht van de Kettlebell.
Je traint geen armen, rug, buik en benen tegelijk met een dumbbel, maar wel met de Kettlebell.
De Swing uitvoeren met een dumbbel is alleen weggelegd voor mensen met mega O-benen misschien :0), maar dat gaat anders echt niet en de Snatch met een Kettlebell is echt niet te vergelijken met een Snatch met een dubbel.

Maar ja, het is niet zo vreemd dat je dergelijke dingen op het internet leest. Het niveau trainers en instructeurs is in Nederland zo bedroevend laag...... Nederland heeft praktisch geen kennis
in huis als het om fysieke training gaat. "

einde citaat....

nog aanmerkingen?

22-09-2009
20:41:05
Reactie van jeremy:

Bij krachttraining ben je ook hooguit 45 min als je goed doet. KB kan goed zijn, maar je moet de oefening wel goed doen. Als je teveel zwaait zonder je spieren goed aan te spannen, dan blesseert je eerder alle andere spiergroepen.

22-09-2009
19:46:30
wat laat je er uit?? Kb training bedoel je? Ik ga het wel proberen ja...
ik laat het weten!
natuurlijk moet je je spieren effe 'pijn' doen om resultaat te boeken, maar met Kb training gaat dit sneller, je hoeft geen anderhalf uur te trainen voor je resultaat boekt, twee keer een kwartier of een half uur achter elkaar is al mooi zat.. tijd winst is ook wat waard??

groetjes, sanne

22-09-2009
18:56:22
Reactie van veldmuis:

Nee, niet met kettlebell maar wel met dumbbells/barbells.

Wat ik er zo van lees is het iets anders dan trainen met dumbbells, omdat het gewicht onder het handvat hangt en niet er meteen naast, je "swingt" meer dan liften.

Maar dit betekent niet dat het opeens stukken beter is, je zal er denk ik niet sneller van gaan afvallen dan met een "gewone" dumbbell/barbell training.

Wat Jeremy zei over je spieren is ook waar, je moet je belasten zodat ze kunnen groeien, na een workout moet je dan ook minimaal een dag rust houden. Dit zal niet veranderen als je met een kettlebell wat doet, dus ik neem aan dat het ongeveer even snel gaat.

Op dit moment laat ik het er dan ook maar uit, maar misschien als je later wat mooie resultaten boekt kunnen andere het een kans geven.

Groetjes,

Veldmuis

22-09-2009
16:00:36
Reactie van jeremy:

Hoe denk je sterker en grotere spieren te kunnen krijgen zodner je spieren te belasten. Flink wat gewichten op de barbell en gaan squaten , dan heb je gelijk je grootste spiergroep getraint.

Je kan niet je spieren midner belasten en dan flink sterker van worden, want je speiren worden sterker door ze juist eerst te beschadigen, of wel door zwaar te trainen. Verwacht neit van de kettleball dat je niks hoeft te doen en dan toch sterker willen worden, kun je net zo goed een tellsell afslank apparaat kopen en hopen dat je in no time een tv model figuur krijgt.

22-09-2009
15:26:47
hoezo niet anders? je gebruikt veel grotere spiergroepen en is veel dynamischer.. ook worden je spieren minder zwaar belast.. volgens mij is het daadwerkelijk wel wat anders...
en donuts vindt ik smerig.

22-09-2009
14:32:23
Reactie van jeremy:

Dit is neit veel anders dan de gewone losse gewichten waarmee je traint. Je kan ook gewone barbell pakken en zwaar trainen, je kweekt er niet meer of minder spieren van dan met de kettlebell training. Het zijn gewoon spiertrainingen en net zo als andere sporten is het volhouden en zwaar trainen. Maar hier preken dat je zwaar moet trainen is zeggen dat donut niet goed is voor het lichaam. Verspilde moeite eigenlijk.

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim