online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Tijd voor verandering
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Tijd voor verandering

24-09-2009

Hallo iedereen,
Ik ben hier nieuw, dus laat ik mezelf even voorstellen. Ik ben een klein zwaargewicht en heb al die extra kilo's erbij gekregen op een 10tal jaren. Vroeger ging ik dus slank door het leven, sportte veel, at gezond. Tot ik ben beginnen werken en alleen ging wonen en ik "plots" 123 kg woog. Het kon dus zo niet verder en ben naar een diėtiste gestapt. Vorige week dinsdag was mijn eerste afspraak en het verliep heel goed en had er een goed gevoel bij. We stelden samen een voedingsplan op en zou op het begin iedere week moeten langsgaan op bij te sturen.
Ik zou hier graag met lotgenoten mijn ervaringen, frustraties, emoties enz willen delen en met jullie tips uitwisselen, motivatie geven en krijgen.
Gisteren was dus mijn 2de afspraak en ik was 3 kilo kwijt, en dat alleen door iets minder te eten. Ik weet natuurlijk dat ik dit niet elke week moet verwachten, maar het is wel een mooi begin. Mijn doel is om elke week ietsje gewicht te verliezen of op zijn minst niets bij te komen. Ik heb alle tijd – het kan alleen maar beter worden.

01-10-2009
07:55:11
Gisteren bij de dietiste op controle: min 1.2kg dus een totaal van 4.2kg op 2 weken. Ik mag niet klagen en het gaat redelijk goed. Ik mag 1 keer per week "zondigen", en daar hou ik mij ook aan. Dus tussendoor geen klein koekje hier en daar, geen extra boterham. En het lijkt dus wel effect te hebben.
Waar ik wel bang voor ben is dat het op een gegeven moment zal stoppen en ik geen gewicht meer zal verliezen. Ik heb daar met de dietiste over gesproken en ze zei dat dit van persoon tot persoon afhangt, van de voorgeschiedenis (al veel dieten achter de rug of niet, veel jojo of niet). Ik verwacht zeker niet elke week minstens 1 kg te verliezen, met maar een beetje ben ik tevreden, zolang er maar vooruitgang is.
Wat is jullie ervaring met dat stagneren van gewichtsverlies?
groeten
bibi

28-09-2009
11:57:31
Reactie van diaan:

Hoi hoi
Ik heb een afspraak bij de dietiste voor volgende week maandag,spannend!
Hoop dat het met een stok achter de deur beter gaat lukken.
Succes allemaal,groetjes Diaan

28-09-2009
07:42:28
Reactie van bibi (opstartster):

Hi Marleen,
En hoe gaat het zo na 1 maand - voel je al enige verandering? Wat ik vooral ook wil (naast het gewichtsverlies) is me "beter" voelen. En na 1,5 weken voel ik me toch al vitaler, als ik het zo mag zeggen.
Deze woensdag ga ik terug naar de diėtiste en ben natuurlijk benieuwd. Mijn dieet is niet echt een dieet, meer een aanpassing van eetgewoontes. Volkoren brood, kleinere porties aardappelen, rijst, pasta, mager vlees, platte magere kaas en yoghurt. Zodoende valt het eigenlijk best mee en ik heb (tot nog toe) geen zin in zoetigheden gehad.
cheers

25-09-2009
20:41:21
Reactie van marleen:

Hallo,

Ook ik ben aan het afvallen met de hulp van een dietiste.
Misschien is het leuk om ervaringen uit te wisselen.
Ik ben sinds een maand bezig.

Groetjes Marleen

24-09-2009
18:41:23
Reactie van diaan:

Hoi
ik ben bij meer topics maar vind het leuk om elkaar te steunen ,ik ga morgen de dietiste bellen.ik ben 43jaar en weeg 97.8kg
groetjes Diaan

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim