online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - te dik??
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

te dik??

26-09-2009

hallo,

ik keek eens een keer bij het gemiddelde gewicht voor kinderen. ik ben zelf 11 jaar. bij elf jaar stond een gemiddeld gewicht van 39kg!
ik weeg 61kg en ben 1.66 lang ben ik dan zo erg te dik???

22-12-2009
14:09:22
Reactie van nieke:

Je moet wel kijken naar de bmi voor kinderen. Dat is anders dan voor de vowassenen. Voor 1,66m, zou jij maximum 56kg mogen wegen. Jij hebt dus wel wat overgewicht.
Begin geen regime op je leeftijd, maar let een beetje op. Probeer snoepjes en frisdranken te beperken want daar zit veel suiker in. Eet liever een fruit of een mager joghurt. Een beetje meer bewegen: stappen, lopen, dansen, zwemmen...kies wat je het liefste doet. Ook weel water drinken.
Een beetje opletten dus en het zal je wel lukken!

23-11-2009
01:26:09
Reactie van bianca:

hallo

Het ligt meestal niet aan je leeftijd of je te zwaar ben of niet maar meestal aan je lengte.
je kunt je bmi berekenen op internet dan moet je je gewicht en lengte invullen en dan zie je of je overgewicht hebt of niet.
je moet dan gewoon even googelen BMI en dan vind je het wel
op deze site kun je bij overgewicht ook je BMI uitrekenen zo kun je zien of je te dik bent
Groetjes
Bianca

12-11-2009
17:16:08
Reactie van natasja:

ik heb daar ook een keer gekeken die gemiddelden kloppen echt niet!
ik ben 165 lang en weeg 60 kg 11 jr ben ik misschien te dik?

29-09-2009
22:01:42
Nee! Je hebt juist een gezond gewicht. Typ maar eens BMI-meter in bij google, daarmee kan je het zelf zien. Je zit zo'n beetje in het midden van wat er gezond is met jouw gewicht en lengte, dus toppie!

26-09-2009
23:42:45
Reactie van jeremy:

Nee, want je bent best groot. Dus je gewicht pas bij je lengte. Bovendien kan je nog steeds doorgroeien waardoor je dus nog dunner wordt. Je heoft je dus niet druk te maken.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim