online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Buikje!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Buikje!

29-09-2009

Ik ben een meisje van 13 en dus waarschijnlijk een van de jongsten hier.
Ik ben ongeveer 1,65m lang en 60 kilo!
Dat vind ik echt teveel, ik zou willen dat het minstens vijf kilo minder was!
Niemand weet van mij hoeveel ik in werkelijkheid weeg.
Toch zie ik er niet dik uit, omdat ik altijd mijn buik inhoud als ik bij mensen ben. Diėten helpt niet, want ik durf het mijn ouders niet te vertellen, en ik zou het sowieso nooit kunnen volhouden! Want als je weer normaal gaat eten, vliegen de kilo's er weer bij. Dan hebben we nog buikspieroefeningen, maar die vergeet ik altijd. Ik weet ook niet of ik ze op de goede manier uitvoer. Ik zou willen dat ik dunner was, en een platte buik had.

Hebben jullie nog tips, asjeblieft?

Eline.

19-11-2009
17:57:01
Reactie van eline:

Hartstikke bedankt allemaal!

15-10-2009
23:14:10
Reactie van annoniem:

Hallo Eline en de andere,

Ook ik loop met het zelfde probleem, misschien dat ik ook wel een paar tips heb. Ik vertel eerst graag eventjes mijn verhaal, hopelijk vindt je het niet erg dat ik dit als reactie in jouw bericht doe. Ik kan het namelijk moeilijk kort typen.

Ik ben een jongen van 19 jaar, en heb een lengte van 1.80m.
Ik sport veel minimaal 3x intensief per week. En doe daarnaast af en toe kracht training. Bij mij is het altijd al zo geweest dat ik s'morgen een slanke strakke buik had, maar in de loop van de dag wordt deze steeds wat op gezetter. Voornamelijk zodra ik wat eet of drink. Met de rest van mijn lichaam is helemaal niks mis, normaal slank en redelijk gespierd ik heb ook brede schouders en een gespierde borst.

Buikspieren heb ik altijd een beetje onderschat, ik kreeg er namelijk vaak last van in mijn rug. En aangezien ik al eens rugklachten heb gehad wou ik geen risico lopen. Bovendien, weet ook niemand dat ik een wat dikkere buik heb, aangezien ik me eigen ook heb aangewend om mijn buik wat in te trekken. Ook op het zwembad was het geen probleem want als ik van te voren niet zoveel at dan was me buik best strak en zag er ook wel gespierd uit.

Sinds een paar maanden. Had ik 's ochtends geen platte buik meer maar hield ik een klein buikje over.. Dit kwam heel langzaam en onregelmatig, dus niks om me zorgen over te maken. Maar sinds een tijdje heb ik 's morgens ineens al een aardig buikje met veel vet. En 's avonds is dit nog erger. Vroeger was mijn buik alleen maar wat op gezetter, maar nu merk ik dat ik echt dik aan het worden ben en het een slappe buik wordt. Terwijl de rest van mijn lichaam goed in vorm is en juist gespierder wordt.

Mijn situatie nu:
's ochtends weeg ik 68,5kilo en heb ik een taille omtrek van 77,5cm
's avonds weeg ik 70kilo en heb ik een taille omtrek van 82,5cm.
Mijn heupomtrek is 91cm.
Van het gewicht verschil weet ik dat dit normaal is, maar mijn taille omtrekt scheelt 5cm en ik weet niet of dat dit normaal is?
Mijn BMI is goed 21,6
Maar mijn taille/heup verhouding licht volgens (eigenkracht.nl/tests/tailleheupverhouding) deze tabel 's morgens in het gemiddelde risco (0,85)
en 's avonds in het iets verhoogde risico (0,91).
Is mijn taille omtrekt echt zo ongezond?

Afvallen is moeilijk, aangezien ik al veel sport, en de rest van mijn lichaam goed in vorm is. Ik eet vrij gezond en drink geen alcohol. Als ik wat af val dan is dit meteen in mijn gezicht te zien en vraagt iedereen of ik wel goed genoeg eet. Maar mijn buik blijft dik en vet.

Het intrekken van mijn buik wordt ik onderhand beu.
Ik ben dus ook al wel opzoek gegaan naar tips en manieren om er van af te komen, De tips zal ik morgen wel even posten aangezien ik nu moet gaan.

Zijn er meer mensen met overeenkomsten uit deze verhalen, of met goed advies, reageer dan.

10-10-2009
16:38:23
Reactie van sarah:

spinnen is inderdaad erg leuk, ik doe aqua-spinning, ivm m'n knieen.
zumba vind ik dan toch iets minder.. maar is ook erg populair aan het worden..
je moet wel rekening houden met het feit dat je pas 13 bent. dat kan nog allemaal veranderen, gewoon goed opletten op je eten, dan komt het vast goed.
persoonlijk zou ik zo vroeg nog niet aan dieten beginnen, het risico dat je gaat jojo-en, (waardoor je vaak meer en sneller aankomt dan afvalt) zou zonde zijn op die leeftijd.. lekker genieten van je jeugd..

groetjes Sarah

10-10-2009
14:43:25
Hoi Eline.
Herkenbaar probleem.
Ik ben 1.76 en 68 kilo niet te zwaar dus.
Maar die buik.
Ik vond sporten ook maar nix maar heb nu zumba ontdekt en spinnen vind ik erg leuk.
Gewoon bij de sportschool of misschien buurthuis.
Ik dacht altijd sporten lees hardlopen,fitness bah maar er worden ook erg leuke dingen gegeven.
En als je je zo goed voelt ga je vanzelf minder snoepen dat helpt ook enorm.
En als je t toch een keer doet is t niet zo erg.
dUS kijk s wat je leuk vindt
succes
mijn buikje is echt strakker aan t worden niet zo snel maar toch

29-09-2009
13:39:53
Reactie van eline:

Hé, zouden de lezers die tips hebben, asjeblieft even willen reageren?
Bedankt.

Eline

29-09-2009
13:33:01
Reactie van lisa:

hallo meisje, ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als jij.
ik heb ook een buikje, dat is heel vervelend.
vooral omdat je dan soms het gevoel hebt dat je je zelf niet echt bent.
ik ben ook altijd jaloers op anderen die veel dunner dan ik zijn.
ik heb niet echt tips, ik wacht er zelf ook nog op!
alle tips zijn welkom!

toch succes.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim