online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Veel te dik! Wat kan ik doen?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Veel te dik! Wat kan ik doen?

29-09-2009

hallo iedereen.
ik ben Melissa en ik ben 14 jaar. nu vind ik zelf dat ik veel te dik ben.
ik ben 1.63 m en ik weeg 60,5 kilo. als ik mijn BMI bereken, komt eruit dat ik een licht overgewicht heb. dat vind ik zelf heel erg. diėten en sporten lukt eigenlijk niet, ik verlies zo nauwelijks gewicht. hoe kan ik toch afvallen?
ook zou ik graag mijn buik wat platter hebben. help asjeblieft!

29-09-2009
21:52:32
Reactie van laura34:

Hai meid!

Geef nog niet op, als je echt wilt afvallen dan kan je dat echt wel lukken hoor!

1) eet gezond en regelmatig. Ontbijt goed, met volkorenbrood met bijvoorbeeld kipfilet of pure hagelslag. Neem minimaal 2 sneetjes.

Neem tussendoortjes, zodat je verbranding de hele dag op gang blijft, bijvoorbeeld een stuk fruit of een koek

Tussen de middag bijvoorbeeld weer 2 sneetjes, of een bakje magere vruchtenyoghurt met een paar lepels cruesli. Dan weer een tussendoortje en 's avonds veel groente, 2 aardappels/schep rijst en 1 vleesje of ei. Vis is ook heel goed als je ervan houdt. En dan 's avonds kan je nog een tussendoortje eten.

2) Drink 1,5 liter water per dag. Ik vul zelf 0,5 liter flesjes en houdt die in de buurt zodat ik er af en toe wat slokken uit kan nemen. Drink het liefst alleen water, want in sapjes zitten ook weer calorieen. Maar bijvoorbeeld ijsthee kan ook of speciale dieetlimonadesiroop.

3) Bewegen! Ga elke dag het liefst sporten, er zijn een heleboel leuke lessen te volgen, zoals steps, zumba etc. Doe daarnaast ook 2 dagen iets voor spieropbouw, zoals fitness, bodyshape of bodypump. Hoe meer spieren je opbouwt hoe sneller het vet verbrandt!

Dus bijvoorbeeld 3 dagen een uurtje waarin je veel beweegt en 2 dagen een uurtje fitness. Als je er geen geld voor hebt kan je ook elke dag (of minimaal 4 a 5 keer in de week) gaan snelwandelen. Zet een lekker muziekje op je mp3 met een stevige, niet al te langzame beat en loop op de maat. Begin met een kwartier en bouw dit uit tot je het een uur kan volhouden

HEEL BELANGRIJK!: GA NIET HEEL WEINIG ETEN , want dan gaat je lichaam in een spaarstand, omdat het denkt: oh, er is maar weinig voeding, dus laat ik maar vet op gaan slaan. Juist goed eten, maar niet meer dan 2000 kcal per dag en als je af wilt vallen kan je daar wat onder gaan zitten (1550-1700) Op voedingscentrum caloriechecker kan je bijhouden per produkt hoeveel calorieen erin zitten, dit is in het begin wel handig, want dan kan je zien wat je zoal op een dag eet en of dit te weinig (onder de 1500 kcal) of te veel (boven de 2000 kcal) is.

Nou, meid ik hoop dat je er wat aan hebt. Je hoeft niet gelijk elke dag te gaan sporten, maar bouw het op. Zowizo elke dag minimaal een half uurtje.

Succes en geef het wat tijd!

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim