online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - mijn dochter (7) is te zwaar:'(
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

mijn dochter (7) is te zwaar:'(

03-10-2009

Hoi,

Onze dochter van 7 is veel te zwaar. Ze weegt op dit moment 35 kilo. Ik weet zo niet hoe lang ze is, geloof 1,35 maar moet dan nog eens nameten.

Nu het weer tijd is voor de hersft collectie is het weer een ramp..voor haar en voor mij. Want niets past of zit lekker.

We zijn al meerdere keren bij een dietiste geweest. Daar kwam na het bijhouden van een eetdagboek niets meer eruit dan meer bewegen en suikervrije ranja, rest was goed?!

Ik zou zo graag eens met mensen praten die hier mee ook mee te maken hebben. Ik zit er namelijk zo mee.
Ik ben zelf te zwaar maar dat komt door het snoepen. Maar dat is bij mijn dochter niet..Ik kan mijn dochter dat ene koekje of snoepje uit school toch ook niet gaan ontzeggen?

Ik hoop dat iemand dit herkend..

25-10-2010
13:34:49
Reactie van char:

Haaihaai,

ik ben 12 jaar en heb dit probleem vroeger ook gehad.
ik was altijd te dik, maar dat kwam eigenlijk ook wel door het snoepen..
ook kleren kopen was echt een probleem man!
ik had soms wel eens maat 42 van broek, die me moeder dan natuurlijk flink moest inkorten, omdat ik heel klein was..
maar toen ik 11 was ging ik mezelf voor het eerst kritisch bekijken.
al mijn vriendinnen waren dun, waar ik wel mee kon leven, natuurlijk wilde ik ook zo zijn, maar op de een of andere manier kon ik altijd wel met mezelf leven.. totdat ik dus kritisch naar mezelf ging kijken..
ik was 11 jaar en ongeveer 70 kilo! de lengte weet ik niet.. in ieder geval klein.
ik ging dus afvallen, wat achteraf gezien echt dom was op die leeftijd.
ik ging namelijk groeien, en had allemaal voedings stoffen nodig.. maar dat besefte ik me nu pas..
het ging eigenlijk vrij goed toen!
ik kreeg allemaal complimenten van iedereen, en was ongeveer 64 kilo. en ik wou minimaal 60, en dat lukte me ook. toen ik 60 woog was ik gestopt met lijnen, en op dat gewicht gebleven. maar na 3 maanden was ik 12, en begon heel onzeker te worden over mezelf.
al mijn vriendinnen waren dun, wat mij nu dus heel erg uitmaakte. (pubertijd)
ik ging weer afvallen en ben uit eindelijk naar 45 kilo gegaan en ben 2 keer zo lang geworden!
het klinkt allemaal als een sprookje, maar dat is het niet.. ik heb namelijk een eetstoornis ontwikkeld (anorexia) en een obsessie voor eten gekregen. omdat ik altijd zo met eten bezig was/ben..
ik vind mezelf nog steeds te dik, terwijl ik zelf ook wel overal me botten zie en voel.. mijn gezonde gewicht zit tussen de 50/55 kilo, die ik dus eingelijk echt never nooit wil wegen, maar toch echt veel gezonder voor me is dan 45.
ook zit ik in een kliniek voor anorexia patiënten, dus allemaal gezeur en gezeik, dus ik zeg : laat je kind NOOIT alleen afvallen!
sowieso eigenlijk niet laten afvallen, maar gewoon gezonder laten leven! die groeispeurt komt vanzelf wel, wacht maar af.
ik vertel mijn verhaal tegen heel veel mensen met te dikke kinderen, omdat ik het ook was, en vertel ze dat als je ze alleen laat afvallen, dit ervan kan komen. ik heb allemaal problemen met me lichaam, omdat me lichaam een enorme klap heeft gekregen en enorm is verzwakt. ik ben onvruchtbaar en heb allemaal klachten binnen en buiten me lijf..
dus, verstandig afvallen, doe je met hulp!

gr.

10-10-2010
13:47:08
Reactie van nena:

ik heb het zelfde probleem met mijn dochter van 7. ze was tot haar 3 de heel iel en na haar 3 de groeide ze 4 cm en kwam ook 4 kilo aan. dat is zo gebleven , ze is nu 1.30 cm met een gewicht van 33 kilo. hebben haar getest op schildklier en allergieen omdat ze ook nog eczeem erbij gekregen heeft. ze heeft ook vaak een opgezette gezicht en een dikke buik, aan het eten en snoepen ligt het niet. ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. ze sport 3 keer per week. 2 keer atlethiek 1 keer zumba en dan nog eens twee keer per week gym op school. is inderdaad vervelend met kleren kopen.

07-10-2009
08:52:47
Hallo,

Je kan bijvoorbeeld eens kijken op de internet siter van Ah. Daar staan leuke en lekkere gerechten op die ook calloriearm zijn. MIsschien kan je door anders met avond eten om te gaan een verandering in het voedingspatroon brengen zodat ze misschien afvalt. Ik weet het ook niet precies maar je kan het altijd proberen. Gevarieerd eten helpt namelijk ook voor de stofwisseling. Dus kijk ook eens om ontbijt of lunch eens een verandering in te brengen. Eet eens magere kwark of yoghurt met muslie of brinta...of andere light beleg.
Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes met alles en ik hoop dat het goed gaat komen.

Groetjes,
Paula

05-10-2009
20:29:26
Opnieuw bedankt, heel erg fijn dat je mee denkt.

Ik zal wbt het avond eten toch eens wat dingen bedenken die eventueel anders kunnen ja. En misschien toch (zonder dat ze het merkt!) gaan afwegen. Om toch weer eens helder te krijgen wat ze nou precies eet.

Want op brood eet ze zuivelspread light (bieslook, van de AH), of kipfilet dus daar valt ook weinig te halen. Zoet eet ze niet vaak meer. Alleen als we vandaag ivm de zwemles soep met brood eten, dan neemt ze het wel.

Wat is het soms toch oneerlijk verdeeld he..als ze ik ze vandaag zo bij de zwemles zie denk ik: ze merkt er gelukig zelf niks van en doet lekker haar ding. En ik hoop zo dat ze zo blijft, zo onbezorgd!!

Groetjes en wie weet, tot mails.

05-10-2009
19:50:07
Reactie van veldmuis:

Hmm, dan is het verhaal meteen wat ingewikkelder.

Dat wat van "ze groeit er wel uit" is inderdaad maar voor de helft waar, als ze groeit en ze gaat niet heel veel extra eten zal ze er inderdaad uitgroeien, maar zoals je weet eten kinderen tijdens de groei een stuk meer dus daar heb je inderdaad gelijk in.

Ik zou zo eigenlijk niet veel meer kunnen bedenken over wat je kunt doen om je dochter te helpen. Misschien is het mogelijk om het avondeten aan te passen?

Wij aten (en eten) vroeger thuis bijna elke dag aardappelen, hoewel deze niet slecht voor je zijn zitten er wel veel "dik makers" in, misschien kun je daarop iets verzinnen?

Ik zal nog wel even nadenken of ik nog wat dingen kan verzinnen om je te helpen, hopelijk reageren er nog wat mensen in de tussentijd mochten ze ideeën hebben.

Groetjes,

Veldmuis

05-10-2009
18:09:58
Ze heeft trouwens ook zwemles 1 keer per week.

05-10-2009
18:08:38
Hoi Veldmuis,

Bedankt voor je reactie. Heel fijn dat je wilde reageren.

We zijn diverse keren bij de dietiste geweest maar daar niet meer uit dan: suikervrije ranja proberen ipv sap/gewone ranja. Want verder zag ze geen bijzonderheden. Ja, meer bewegen.

Maar ze heeft op school 2x gymles, doet goed mee op het schoolplein (actief, vraag daar met regelmaat na), gaan minstens 4 keer per week naar de speeltuin en mijn man fietst ook minstens 2 keer per week met de kindjes.

Ik heb zelf ernstig overgewicht (115 kilo/1.68). Deels door traagwerkende schildklier (is bij haar getest maar negatief) en deels door weinig bewegen (lees niet sporten want ik beweeg met 3 kids best wel wat ;') ) en snoepen. Ik snoep echter expres pas wanneer zij op liggen.
Ik ben zelf van baby af aan te dik. Dit terwijl mijn ouders juist erg op hebben gelet op wat ik at.

Dus je begrijpt...ik wil niet dat ze zoals mij word. Maar ik kan ze niet iedere dag in de tuin rondjes laten rennen. Het actieve moet ook in het persoontje zitten. Mijn middelste is het tegenover gestelde..stuiterd van 7-19 en heeft geen gram vet. Bieden hetzelfde aan, zij laat staan, oudste eet wel haar bordje leeg..zo is ieder kind anders.

De oudste eet trouwens minder dan door het voedingscentrum aangereden word. Geef ze absoluut niet te weinig maar ze krijg de hoeveelheid aardappelen/groenten niet op.

Dus...ik weet het echt niet.
Je word als te dikke ouder er op aangekeken en nog erger: op een feestje waar alle kindjes om de snoepjes staan krijg ik naderhand: Ja..ik snap het wel..ze staat steeds bij het snoep...

Ik heb er moeite mee.
Boven de gezonheid is het ook nog eens onhandig. Kan geen leuke (betaalbare) kleren vinden die goed zitten. Ik zou zo willen dat ze wat kilo;s kwijt zou raken.. GGD zegt: zolang ze maar niet verder aankomt en dit gewicht houd als ze groeid..maar dat is niet. Ze groeid in lengte en gewicht.

Heel verhaal geworden. Je merkt, het zit me hoog en ik weet niet waar ik naartoe kan want bij de dietiste kom ik echt niet verder.

Groetjes Dannie

04-10-2009
20:52:04
Reactie van veldmuis:

Dat ene koekje of snoepje zal je kind inderdaad niet laten aankomen (als het dan ook echt maar blijft bij "één koekje" en niet de halve trommel).

Het gewicht van je dochter ligt op haar leeftijd toch echt in jouw eigen handen, haar een dieet laten volgen zou heel onverantwoordelijk zijn, dus ik hoop dat dat niet de bedoeling van de diëtiste was.

Mocht het zijn dat je dochter veel binnen zit, dan is het heel belangrijk dat je het initiatief neemt om je dochter te laten zien dat bijvoorbeeld sporten of buiten spelen leuk voor haar is en ze niet de hele dag binnen blijft.

Ga met haar fietsen elke zondag, of laat haar op een sport gaan die haar leuk lijkt.

Ik was mijn kindertijd/puberteit dik, waarover mijn ouders net doen of hun neus bloeden, want ikzelf pakte toch steeds de verkeerde dingen? Als ouders waren ze verantwoordelijk dat ik zulke dingen op mijn 7de niet zou pakken nadat het een normaal voor me was geworden dat ik elke dag een bak chips voor mijn neus kreeg en dat ik vanaf mijn 10de bijna alleen maar binnen zat.

Laat dit alsjeblieft niet gebeuren voor jouw dochter, want geloof me, nu merkt ze vrij weinig van haar gewicht, maar tegen de tijd dat de kinderen op school echt beginnen te pesten gaat ze zich hier erg ongelukkig door voelen.

Ik hoop dat de toon van mijn bericht niet al te grof was, ik ben namelijk erg blij te lezen dat je je dochter wilt helpen, maar op haar leeftijd is het echt iets wat jij moet sturen want ze is zich waarschijnlijk van nog geen kwaad bewust wat haar te wachten zou staan.

Groetjes,

Veldmuis

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim