welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŽtisten

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - mijn dochter (7) is te zwaar:'(
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

mijn dochter (7) is te zwaar:'(

03-10-2009

Hoi,

Onze dochter van 7 is veel te zwaar. Ze weegt op dit moment 35 kilo. Ik weet zo niet hoe lang ze is, geloof 1,35 maar moet dan nog eens nameten.

Nu het weer tijd is voor de hersft collectie is het weer een ramp..voor haar en voor mij. Want niets past of zit lekker.

We zijn al meerdere keren bij een dietiste geweest. Daar kwam na het bijhouden van een eetdagboek niets meer eruit dan meer bewegen en suikervrije ranja, rest was goed?!

Ik zou zo graag eens met mensen praten die hier mee ook mee te maken hebben. Ik zit er namelijk zo mee.
Ik ben zelf te zwaar maar dat komt door het snoepen. Maar dat is bij mijn dochter niet..Ik kan mijn dochter dat ene koekje of snoepje uit school toch ook niet gaan ontzeggen?

Ik hoop dat iemand dit herkend..

18-09-2015
06:50:39
Reactie van maxime:

Dag,
Wat vervelend dat jullie hier zo mee zitten en al helemaal dat een expert jullie hier ook niet verder mee kan helpen!
Ik ben zelf afgevallen met shakes en daarnaast bewuste voeding. Omdat ik nu zelf voedingscoach ben vanuit dit product kan ik ook beginnen met mensen te helpen! Ik heb van anderen al zo veel resultaat gezien, het is ontzettend inspirerend. Heel veel kinderen zijn opgegroeid met deze producten en voelen zich gezond, zelfverzekerd en energiek: precies zoals een kind zich zou moeten voelen dus. Misschien is het een idee als jij, als moeder, met haar mee doet om haar te steunen en te laten zien dat ze niet 'anders' is omdat ze andere voedingsmiddelen gebruikt (en het is ook nog eens super lekker!). Als je wil, kan ik je hier mee helpen. Het lijkt me namelijk heel fijn om jullie een dienst te kunnen bewijzen. Als juf zijnde weet ik een heleboel van het groeiproces van kinderen. Ik wil dat meer mensen mijn ervaring met deze producten beleven. Als je vragen of opmerkingen hebt, reageer gerust! Je zit uiteraard nergens aan vast, ik wil alleen maar helpen ;)
Liefs Maxime.

13-09-2015
15:02:05
Reactie van pompon:

Hoi Ria,
Die andere berichtjes zijn al een paar jaar oud. Ik denk niet dat die andere ouders hier nog actief zijn.
Heel verdrietig voor je dochter dat ze wordt geplaagd en nageroepen omdat ze stevig is. Dat moet ook jou heel veel pijn doen.

Hoe lang gaat ze al naar een dietiste, en wat zegt die dan? Ik neem aan dat ze op een rijtje zetten hoeveel ze eet en wat ze eet? Als dat gezond eten is en niet teveel, dan moet het toch ergens anders aan liggen. Maar als ze veel snoept, is dat ook heel moeilijk voor haar om dat af te leren. Het lijkt zo gewoon in onze maatschappij, overal maar iets lekkers bij eten, frisdranken en fruitsappen die als normaal worden gezien i.p.v. thee of water... (Ik weet dus niet of dat bij haar speelt, maar in het geval dat).
Het lijkt me voor jou de kunst om het leuk te houden voor je dochter. Minder en gezond eten, maar zů, dat het geen straf lijkt voor je dochter. Andere kinderen kunnen vaak wel cola en chips eten zonder dik te worden. Je kunt je dochter wel vertellen dat dat niet betekent dat die kinderen ook gezond en fit zijn!

07-09-2015
14:23:42
Reactie van ria van harn:

Dit heeft mijn dochter ook, zij is ook 7 jaar en weegt zelfs 40 kilo bij 1,35...loop ook bij de huisarts en dietiste, wordt erg verdrietig van.
Speelt contineu buiten, is geen bankkind of tv kind, sport 2 keer in de week..
Wij als ouders letten heel goed op haar eten. Nu wordt ze voor het eerst dit schooljaar geplaagd en nageroepen dikzak, het snijdt mij in mijn ziel..

Hoe is het nu bij jouw dochter?

25-10-2010
13:34:49
Reactie van char:

Haaihaai,

ik ben 12 jaar en heb dit probleem vroeger ook gehad.
ik was altijd te dik, maar dat kwam eigenlijk ook wel door het snoepen..
ook kleren kopen was echt een probleem man!
ik had soms wel eens maat 42 van broek, die me moeder dan natuurlijk flink moest inkorten, omdat ik heel klein was..
maar toen ik 11 was ging ik mezelf voor het eerst kritisch bekijken.
al mijn vriendinnen waren dun, waar ik wel mee kon leven, natuurlijk wilde ik ook zo zijn, maar op de een of andere manier kon ik altijd wel met mezelf leven.. totdat ik dus kritisch naar mezelf ging kijken..
ik was 11 jaar en ongeveer 70 kilo! de lengte weet ik niet.. in ieder geval klein.
ik ging dus afvallen, wat achteraf gezien echt dom was op die leeftijd.
ik ging namelijk groeien, en had allemaal voedings stoffen nodig.. maar dat besefte ik me nu pas..
het ging eigenlijk vrij goed toen!
ik kreeg allemaal complimenten van iedereen, en was ongeveer 64 kilo. en ik wou minimaal 60, en dat lukte me ook. toen ik 60 woog was ik gestopt met lijnen, en op dat gewicht gebleven. maar na 3 maanden was ik 12, en begon heel onzeker te worden over mezelf.
al mijn vriendinnen waren dun, wat mij nu dus heel erg uitmaakte. (pubertijd)
ik ging weer afvallen en ben uit eindelijk naar 45 kilo gegaan en ben 2 keer zo lang geworden!
het klinkt allemaal als een sprookje, maar dat is het niet.. ik heb namelijk een eetstoornis ontwikkeld (anorexia) en een obsessie voor eten gekregen. omdat ik altijd zo met eten bezig was/ben..
ik vind mezelf nog steeds te dik, terwijl ik zelf ook wel overal me botten zie en voel.. mijn gezonde gewicht zit tussen de 50/55 kilo, die ik dus eingelijk echt never nooit wil wegen, maar toch echt veel gezonder voor me is dan 45.
ook zit ik in een kliniek voor anorexia patiŽnten, dus allemaal gezeur en gezeik, dus ik zeg : laat je kind NOOIT alleen afvallen!
sowieso eigenlijk niet laten afvallen, maar gewoon gezonder laten leven! die groeispeurt komt vanzelf wel, wacht maar af.
ik vertel mijn verhaal tegen heel veel mensen met te dikke kinderen, omdat ik het ook was, en vertel ze dat als je ze alleen laat afvallen, dit ervan kan komen. ik heb allemaal problemen met me lichaam, omdat me lichaam een enorme klap heeft gekregen en enorm is verzwakt. ik ben onvruchtbaar en heb allemaal klachten binnen en buiten me lijf..
dus, verstandig afvallen, doe je met hulp!

gr.

10-10-2010
13:47:08
Reactie van nena:

ik heb het zelfde probleem met mijn dochter van 7. ze was tot haar 3 de heel iel en na haar 3 de groeide ze 4 cm en kwam ook 4 kilo aan. dat is zo gebleven , ze is nu 1.30 cm met een gewicht van 33 kilo. hebben haar getest op schildklier en allergieen omdat ze ook nog eczeem erbij gekregen heeft. ze heeft ook vaak een opgezette gezicht en een dikke buik, aan het eten en snoepen ligt het niet. ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. ze sport 3 keer per week. 2 keer atlethiek 1 keer zumba en dan nog eens twee keer per week gym op school. is inderdaad vervelend met kleren kopen.

1  2  3  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006ģ
Design: Esther en Frank
Software: Frank