welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diŽtisten
 
Vragen over
dit forum ?




Opdieet.nl forum - Afvallen onmogelijk
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |


Afvallen onmogelijk

08-10-2009

Hallo allemaal!

Nadat ik vanochtend op de weegschaal stond en voor de zoveelste keer was aangekomen zonder (voor mij) aanwijsbare reden, besloot ik eens om advies te vragen bij ervaringsdeskundigen.

Vanmorgen woog ik 100,8 kilo. Ik ben 1,75 m lang.

Ik hou me elke dag aan maximaal 1500 calorieŽn. Ik doe elke ochtend drie kwartier Pilates (spierversterkende oefeningen) en elke middag of avond loop ik een uur (rennen afgewisseld met stevig wandelen) met mijn honden. Ik drink genoeg water en neem 3x2 carnitine-tabletten per dag. Al mijn brood is donker volkoren. Ik ontbijt stevig op aanraden van mijn diŽtiste, die overigens ook met de handen in het haar zit vanwege mijn de spuigaten uitlopende expansiedrift.

Mijn dagmenu ziet er ongeveer zo uit:

Ontbijt:
een glas lauw water
een kommetje brinta met sojamelk zonder suiker
een boterham met jam en becel light
een boterham met 20+ kaas
twee glazen groene thee
een half glas sap met gemberpoeder (tegen migraine)

Tussendoor: 0,5-1,0 liter water

Lunch:
Een boterham met runderrookvlees of kipfilet. Wat groente (meestal broccoli of bonen)

Tussendoor: 0,5-1,0 liter groene thee, 0,5-1,0 liter water, soms een plakje ontbijtkoek

Diner:
Meestal vegetarisch of met vis, soms met rundvlees. Weinig pasta of rijst. Gisteren: woksoep (uit Sonja d'r boek) met tartaarballetjes (50 gram p.p.). Dessert: een lepel sojavla om de multivitamine en carnitine door te slikken

Voor het slapen gaan:
0,5-1,0 liter water, soms een glas cola zonder cafeÔne en suiker

Iemand enig idee wat ik fout doe? Het ontbijt is nog steeds een struikelblok voor me, ik wil dat steeds verminderen maar mijn huisarts, mijn diŽtiste en een heleboel wetenschappelijke bronnen die ik geraadpleegd heb (ik ben biologe en heb zo toegang tot wetenschappelijke onderzoeken die nog niet gepubliceerd zijn :P), zeggen dat een stevig ontbijt (zij gaan uit van ongeveer 600 calorieŽn, waar ik nog onder zit als mijn berekening correct is) de basis is van succesvol afvallen.

O ja, mijn schildklier is getest en daar kwam niets uit. Zelf heb ik het idee dat mijn hormoonspiegel (geslachtshormonen) zijn kwartje kwijt is, vanwege de vele menstruatie-afhankelijke migraines en het feit dat mijn eisprong (of beter, de symptomen rond de eisprong) altijd een week duurt in plaats van hooguit een dagje. Dat is ook getest, maar zonder resultaat.

Help!





21-10-2015
16:39:13
Reactie van j groot:

Wij hebben allemaal het zelfde probleem, je bent echt niet de enige.
Wij hebben ook sonja bakker dieet gedaan.
We zijn per persoon 30 kilo afgevallen maar werden goed misselijk van het eten
nadat wij gestopt zijn met Sonja bakker, en ons toch nog aan de regels hebben gehouden, zijn de 30 kilo er weer aangekomen
Wij hebben het aan onze huisarts gevraagd hoe dat kon.
Hij heeft ons aangehoord en we kregen te horen dat het in de genen zit van vader of moeder die dit aan de kinderen doorgegeven heeft, dus het is een grote pech als je dit hebt meegekregen van je ouders.


07-04-2010
09:50:15
Reactie van ineke:

Je schrijft dat je biologe bent en toegang hebt tot veel wetenschappelijk onderzoek.

Misschien kun je opzoeken of Moringa iets voor je is. Dat is een multivitamine die de stofwisseling stimuleert. Er wordt heel veel onderzoek naar gedaan (onder ander door iemand van het Johns Hopkins, zijn naam ben ik kwijt, moety te vinden zijn).


05-04-2010
16:53:00
Reactie van popje:

Ala ik jou vertel wat ik eet dan is dat ook maar weinig. Ik zat ook niet lekker in mijn vel,maar kwam er later achter via de dokter dat mijn schildklier te traag werkte.Heb nu medicijnen en het gaat nu een stuk beter en ben ook afgevallen. Veel sterkte


30-03-2010
19:26:04
Reactie van joke:

Volg je het Sonja bakker dieet dan ook helemaal totaal. Dan bedoel ik ook de hoeveelheden, als ik zie wat jij voor ontbijt eet, daar doe ik de hele dag over!! echt waar1 Vlees, inclusief vleeswaar niet meer dan 75 gram per dag!! Tel jij het eens op? Het is of een dieet volgen of niet. Zeker in het begin is er geen tussenweg, je zal het tot op de letter nauwkeurig moeten volgen. Doe je dit niet dan val je niet af, maar bent wel de hele dag volgens je eigen gevoel aan het dieeten..........Nou, dat voelt niet OK denk ik als je er geen bal mee opschiet. Dan maar even een paar weken streng, dat zet zoden aan de dijk, en bewegen, niet op je krent blijven zitten, ga hardlopen, fitnessen, touwtje springen etc maar doe iets aan bewegen. Pak op een mooie dag eens de fiets, elke Nederlander heeft toch bijna een fiets!


12-10-2009
10:50:20
Reactie van romy:

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat ik niet alleen ben.

Amanda: ik ben het inderdaad vergeten op te schrijven omdat ik geen vast fruitmoment heb. Soms neem ik een sinaasappel bij de lunch, soms 's avonds, soms een perzik bij het ontbijt, druiven als dessert, enzovoort.

Jouw dagmenu is niet geschikt voor mij omdat ik niet goed tegen melkproducten kan. Mijn dagelijkse hoeveelheid zuivel is echt de max voor mij. Het dagmenu waar ik me dagelijks aan houd, is ontwikkeld in samenwerking met mijn diŽtiste en bevat de stoffen die ik echt minimaal moet hebben gezien mijn bewegingspatroon. Jouw dieet ziet er op het eerste gezicht vrij typerend uit, ik zie niets wat ik nog niet geprobeerd heb :-)

Kweethetooknietmeer: wat rot voor je. Ik ken het probleem, mijn beste vriendin heeft het ook en het is echt een probleem, het is geen kwestie van 'eigen schuld dikke bult'. Zij vertelt dat het soms echt buiten haar om gaat, dat ze van binnen schreeuwt dat ze niks wil nemen maar dat dan toch doet.

Volgens mij is het een vorm van zelf-sabotage, wat weer een symptoom is van onderliggende problemen, zoals een erg negatief zelfbeeld etcetera. Heel veel sterkte daarmee!

Moedeloos: jij zit dus echt in hetzelfde schuitje als ik. Ik haat dat, als je bijvoorbeeld op een feestje bent MOET je wel taart weigeren (voor je eigen gevoel dan) omdat je anders commentaar krijgt. En je kunt het mensen nog zo uitleggen, maar ze denken toch dat je excuses zit te maken om te kunnen blijven eten.

Ik had pas een vriendin een weekje te logeren en die zei na afloop dat ze altijd had gedacht dat ik een snoeperd was. Ze kon zich niet voorstellen dat ik met mijn bewegingsschema en dagmenu niet afviel. Toch is het waar, verdorie.

Ik ben toch weer eens naar de huisarts gegaan, en die neemt het probleem nu geloof ik eindelijk serieus: ik ben doorgestuurd naar een internist. Heb mijn eerste afspraak vrijdag gehad en moet morgen bloed laten prikken en urine inleveren. De internist was heel erg tof, hij nam na afloop van het onderzoek een moment om me te zeggen dat hij snapte dat ik er zo mee zat en dat hij alles zou doen om erachter te komen waar het probleem zat.

En de klapper: hij wist vrij zeker dat er een fysiek probleem (hormonen, Cushing, PCO) achter zat!!!

Nu ben ik eerder blij gemaakt met een dode mus, maar ik heb toch weer hoop dat het nu opgelost zal worden. Ik moet alleen wel bijna twee maanden wachten op de uitslag.


1  2  Volgende




Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006ģ
Design: Esther en Frank
Software: Frank