online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Hoeveel minuten op de crosstrainer en andere apparaten?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Hoeveel minuten op de crosstrainer en andere apparaten?

14-10-2009

Hoeveel minuten op de crosstrainer en andere apparaten?

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal,

Ik ben 22 jaar, vrouw, lengte 1.65 m en weeg 70 kg.

Aangezien ik wil afvallen en tussen de 55 en 58 kg wil wegen, heb ik mij op een sportschool ingeschreven. Ik doe 1 keer per week aan fitness, en 3 keren per week aan cardio.

Ik ga 20 minuten op de crosstrainer. NIet constant hoor. 2o minuten op de fiets en 20 minuten op de loopband. 1 uur fitness.

Ik wil graag weer een platte buik en mooie boven armen.
Weke apparaten kan ik daarvoor gebruiken en hoelang moet ik de apparaten gebruiken?

Bedankt.

Groeten,
Miss Sixty

24-10-2009
13:28:52
Reactie van romeo:

Sporten is natuurlijk gezond maar wil je echt afvallen en vet verbranden met cardio is het raadzaam om na een korte warming up van 10 minuten ( bv fietsen ) eerst krachttraining te gaan doen om daarna te gaan beginnen met cardio. 3 * 20 minuten verschillende apparaten is prima. Je gebruikt dan verschillende spiergroepen. eerst krachttraining is belangrijk omdat je in deze periode al veel koolhydraten hebt verbruikt. Tijdens de cardiotraning verbruik je de restant en daarna ga je je reserves aanspreken ( opgeslagen vet ). Na enkele weken zul al resultaat zien.

Veel suc6
Romeo

14-10-2009
13:37:51
Reactie van sarah:

inderdaad, de instructeurs bij de sportschool kunnen een heel sport-schema maken naar wat jij zelf wilt.
ik heb zelf ook op fitness gezeten en is inderdaad heel lekker om daar je energie in te steken.
crosstrainer, fietsen en lopen deed ik ook. alle 3 20 minuten..
buikspier oefeningen, daar heb je een buikspier apparaat met gewichten, werkt goed, maar het beste werkt toch de apparaten op de grond, zonder gewichten. (dus dat rol ding waar je tussen ligt, hoop dat je weet welke ik bedoel)
of gewoon buikspier oefeningen op een mat zonder apparaat kan natuurlijk ook.
mensen zeggen altijd; hoeveel kun je opdrukken of buikspieroefeningen?!
maar maakt niet uit hoeveel.
blijf gewoon bij de 3 sets van 12 of 15, en neem tussen je oefeningen echt je 30 seconden om je spieren even weer tot rust te laten komen.

maar het beste is natuurlijk om gewoon bij de sportschool iemand te vragen die er verstand van heeft. en laat je niet imponeren door al die brede mannen die daar staan te sjouwen met allerlei gewichten. blijf lekker je eigen ding doen.

maar je moet ook bedenken dat afvallen niet door fitness komt. afvallen doe je vor 80% door je eetgewoontes veranderen.
fitness train je alleen je spieren.
je zou elke dag minimaal 2.5uur erg actief op een fiets of crosstrainer moeten staan, wil je afvallen zonder je eetgewoonte te veranderen

xxx Sarah

14-10-2009
11:19:13
Reactie van petra:

Waarom vraag je dat dan niet op de sportschool, daar sta je ingeschreven? In overleg met hun kan je toch een plan opmaken?
Succes in ieder geval.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim