online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - wat moet ik doen ?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

wat moet ik doen ?

20-10-2009

ik ben 15 jaar, en weeg 57 kilo en ben 1.65 meter.
ik ben al 2 jaar bezig met afvallen, ik begon op 55 kilo, toen 50 kilo toen weer 60 weer 55 weer 60, en nu 57. altijd als het goed gaat, dan denk ik: ik kan weer eten, maar dan gaat het weer fout, en als ik dan ga eten, dan eet ik teveel, en heb ik een enorm schuldgevoel.
sinds 5 maanden steek ik ook mijn vinger in mij keel, maar het werkt allemaal niet. soms gaat het even goed.. maar ik vind mezelf gewoon te dik. en ik weet dat het niet goed is wat ik doe, maar ik kan er niet mee stoppen, heeft iemand tips om toch af te vallen, maar te stoppen met vinger in keel steken

groetjes...

28-10-2009
23:12:51
Reactie van saskia:

Hoi .....,

Wellicht kan stichting JIJ iets voor je betekenen. Wij zijn ervaringsdeskundigen. De zelfhulpgroep van stichting JIJ is anoniem en gratis. Het is in Rotterdam. Neem anders eens een kijkje op de website van stichting JIJ in Rotterdam of kijk op de website van de stichting Anorexia Boulimia Nervosa voor adressen van andere zelfhulpgroepen. Succes.
Ook ik had bouimia, maar ben er helemaal vanaf. Ik eet weer naar behoefte en heb geen eetbuien meer, dus het kan echt.

22-10-2009
14:17:49
Reactie van mandy:

Jee meisje, dat klinkt niet goed, je vinger in je keel. Misschien kun je hulp vinden door even te googelen op bijvoorbeeld de woorden gewichtsprobleem, overgewicht, gewicht of eetstoornis? Ik wens je veel sterkte en heel goed dat je toch hulp gaat zoeken, succes

21-10-2009
15:20:24
ik wil best wel hulp zoeken, maar ik wil niet dat mijn ouders/familie/vrienden het weten. kan dat ?

21-10-2009
12:52:44
zoek hulp meiske, ik weet dat het stom klinkt, maar dat is het enige wat je kunt doen...ga naar een dietiste die kan je helpen met een normaal voedingspatroon., het zijn de kleine dingen die het doen..
misschien kan ze je ook doorverwijzen naar een ander..als je echt al een enorm verstoord eetpatron hebt,
ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg: je bent niet te dik, ookal voel je het zo, zoek hulpm anders ben je straks op je 30e nog niet tevreden...

sterkte

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim