online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Zelfacceptatie
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Zelfacceptatie

22-10-2009

Hallo

Al jaren in strijd met overgewicht,nu bij een dietiste.Bezig met een zelfhulp boek en kom mezelf heel erg tegen.
En nu,accepteer ik mezelf zoals ik ben(incl overgewicht) of ga ik er mee aan de slag?
Ik wil heel graag weten hoe anderen hiermee omgaan,tips.ervaringen enz

Hoop op reakties,Groetjes Diaan

23-12-2009
13:27:14
Reactie van josie:

Lieve Diaan,

Zo te lezen kom je er wel :-)
Zie je wel dat alles er ineens een stuk vrolijker uit ziet als je zelf positief bent/denk.

Fijne kerstdagen en een positief en vooral gezond 2010
Deze wens geldt trouwens voor alle lezers :-)
Josie

22-12-2009
14:08:47
Reactie van diaan:

Lieve Josje

Enorm bedankt voor je berichtje! Met mn zoon gaat het een stuk beter thuis na veel gesprekken,we leren elke dag weer bij!
En je hebt gelijk,er zijn zoveel kleine dingen die belangrijk zijn en die je leven maken.
Ik ben vrijwilliger bij een hospice en daar krijg je zoveel voor terug,verder ga ik in januari beginnen met zorg in de wijk,kreeg net vandaag 2 zorgvragers teogewezen.
Ben vanmorgen lopend boodschappen gaan doen in het dorp(en das best een eind) een leuk gesprekje met de straatkrant verkoopster en toen ik thuis kwam had ik een goed gevoel over mezelf,ik heb het toch maar gedaan!
Ik begrijp dus precies wat je bedoeld maar leer elke dag weer bij,er zijn gewoon nog dagen dat ik me er niet voor open kan stellen.
En dat is wat ik wil,elke dag iets positiefs zien.

Liefs Diaan

22-12-2009
14:02:44
Reactie van josie:

Beste Diaan,

Op het moment dat jij zelf lekker in je vel zit ziet de wereld er een heel stuk zonniger uit. Zo is het denk ik ook met jouw zoon. Ik denk dat hij door zijn pubertijd, misschien de toestand thuis ook niet lekker in zijn vel zit. En wat doe je als je ongelukkig bent? Je reageert dat vaak af of je geliefden, daar durf je het wel tegen. Misschien een rare opmerking, maar ik ben van mening dat alle ellende (in de wereld) komt van mensen die niet in balans zijn. Als je nl in balans bent kun je alles beter relativeren en hoef je niet zonodig op te stuiven.
Mensen zijn trouwens van nature ook geneigd om alleen mar naar de negatieve dingen te kijken en niet naar positieve.
Ga voor jezelf eens na hoeveel positieve dingen heb je vandaag beleefd? Niets?
Goh, jammer. Ik had vanmorgen mazzel dat ik nog net door het groene stoplicht kon, (nog meer toen m'n auto in de slip dreigde te raken en het nog net goed ging) dat er een parkeerplaats vrij was, het complimentje van mijn chef omdat ik hem van een excel bestandje had voorzien, die lieve mevrouw bij de supermarkt met haar volle boodschappenkar die mij voor liet gaan (ook al moest ik nog voor 2 volle karren wachten :-), de hond die me enthousist begroet en mn puberende dochter die op de bank hangt voor TMF, maar wel even bij me komt zitten om samen gezellig te lunchen.
En de tegenslagen??? Geen idee meer, heb ik die gehad???

15-12-2009
01:54:44
Reactie van nora:

Het is heel positief om jezelf te aanvaarden zoals je nu bent. Wacht niet met jezelf te aanvaarden tot je dikker bent of slanker. Waar het om gaat is dat je nu gelukkig bent en dat je dat uitstraalt, je goed voelt en je er naar kleedt, gedraagt, dan straal je geluk en gezondheid uit. Het is trouwens het belangrijkste gezond te zijn, en dat begint bij een goed hoofd. Van jezelf houden is erg belangrijk. Doe de dingen die je graag doet en je zal je pijn vergeten. Leef nu en adem vreugde in en uit. Wees blij met het lichaam zoals het nu is. Veel geluk!

29-10-2009
15:31:26
Reactie van lynn:

Dan ene mannetje heb ik ontslagen en het andere mannetje salarisverhoging gegeven. Letterlijk van mijn schouder afgestuurd. Dat helpt joh!!

27-10-2009
18:42:51
Reactie van diaan:

hoi lynn
jep dat is hem!
de tijd voordat je iets gaat eten denk je erover na,dan eet je iets en daarna zegt dat stemmetje weer dat het nu toch al een verloren dag is.
ik merk wel dat ik dat al wel doe soms,gewoon eerst écht nadenken of écht zo'n trek heb ergens in.of gewoon dorst,soms helpt het wel om je heel bewust te zijn van wat je denkt en het niet te negeren,maar t blijft moeilijk!!
liefs Diaan

27-10-2009
18:34:15
Reactie van lynn:

saboteur? bedoel je dat ene mannetje op je ene schouder die slechte dingen wil en dan heb je ook dat andere mannetje op je andere schouder die allemaal goede dingen wil?

27-10-2009
15:34:59
Reactie van diaan:

Hoi allemaal
Vandaaag bij de dietiste geweest,ze was enorm trots op me.
de komende weken ga ik aan de slag met De saboteur in mij.
klinkt btje luguber hé.
Als je bv een reep chocola eet en daarna denkt dit is toch een verloren dag,wat denk je dan,hoe komt dat en hoe ga je daar mee om.
Weer genoeg te doen dus!!

Met jullie alles goed? Liefs Diaan

25-10-2009
07:43:02
Reactie van lynn:

Lastig Diaan, ook voor je zoon want hij weet natuurlijk ook nog niet hoe het werkt in het leven en als je 13 jaar oud bent moet je nog heel veel leren. Ik denk dat het een te heftig onderwerp is om via een forum te bespreken dus ik hoop voor jou en je zoon alle goeds.

24-10-2009
13:56:40
Reactie van diaan:

Hoi Lynn
dank je voor je reaktie,mn zoon is 13,en krijgt het bij zn vader zeker niet beter als bij ons,maar dat denkt hij wel.eens in de 14 dagen gaat hij 1 dag er heen en dan is alles leuk natuurlijk.hier "moet"hij de hond uitlaten(daar ook maar das anders)hij zet zich gewoon af tegen mijn man én de regels,die zijn echt niet extreem hoor; luisteren,waardering en respekt tonen en zeker niet liegen.maar voor zn gevoel kan hij niet meer de baas zijn en dat is het probleem.
Blijft een heel lastig verhaal.

Petra,je kunt mn stukje lezen bij de andere topic.
allemaal een heel goed weekend,liefs Diaan

1  2  3  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim