online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Zoon van 17 met overgewicht
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Zoon van 17 met overgewicht

23-10-2009

Hallo,

Mijn man en ik hebben samen één zoon van inmiddels 17. Vroeger was het een redelijk sportief en snel kereltje, tot hij naar de middelbare school ging. Daar is hij in korte tijd erg veranderd. Hij heeft een dikke, hangende speklaag gekregen die me elke dag weer angst inboezemt. Daarbij begint hij borsten te ontwikkelen die voor een jongen van die leeftijd een ramp zijn. Hij maakt van z'n gewicht geen geheim: bij een lengte van 1.75 weegt hij inmiddels ongeveer 125 kilo. In zijn klas is hij veruit de dikste, en hij kan moeilijk schoenen vinden omdat zijn voeten ook dik zijn geworden. Tegenwoordig koop ik zijn kleren bij een grote-maten-winkel. Zelf geeft hij aan niets aan z'n gewicht te willen doen, maar hij wordt maar dikker en dikker. Aan sport doet hij niets meer. Omdat hij nu begint met alcohol drinken, ben ik bang dat hij eerdaags een hartaanval krijgt. Wij hebben zelf allebei een gezond gewicht. Als ik hem in de vakantie in z'n zwembroek zie lopen, schaam ik me voor zijn dikke buik. Sinds de zomer heeft hij een vriendin, maar ook zij is te dik. Samen eten ze veel buitenshuis waardoor hij in een maand tien kilo is aangekomen.

Wie kan mij helpen?

29-10-2009
23:40:37
Hallo!
Ik ben zelf een meisje van 19 jaar, en mijn moeder had hetzelfde probleem.
Ik was1,75 met een gewicht van 100 kilo.
Ik vond het allemaal prima. Totdat mijn moeder het ook zat was.
Ze zei tegen me dat het op deze leeftijd verstandig is je te laten controleren bij de huisarts,omdat er geen schooldokter meer is en je toch nog in de groei bent.
Ik spurtelde tegen, maar ging toch.
Bij de huisarts ben ik gewogen en gemeten..
En hij heeft me toen alle consequenties laten zien en verteld van overgewicht.
Ik ben nu bezig met een dieet, en weeg nu 87 kilo. Nog veel kilo's tegaan, maar de motivatie is er!

Liefs

23-10-2009
20:36:29
Reactie van jeremy:

Het is moeilijk om iemand te helpen die niet geholpen wilt worden. Je kan alleen maar hopen dat hij verstandiger wordt naarmate hij ouder wordt. Maar als hij er niks wilt doen om af te vallen, dan kun je wel zeuren als ouder, maar je kind moet zelf wel willen. Dus in dit geval, wordt hij zienderoog toch alleen maar dikker.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim