online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Afgevallen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Afgevallen

24-10-2009

Hallo,

Ik heb een klein vraagje. Ik ben sinds eind juni 23 kilo afgevallen door alle extratjes (zoals chips, koekjes en snoepjes) weg te laten. Is 23 kilo veel of weinig voor deze periode (ongeveer 4 maanden)?

04-11-2009
18:32:05
Reactie van ruby:

Belangrijk is om goed naar je lijf te luisten. Het is helemaal niet slecht om een tijdje proberen dat gewicht vol te houden zonder meer af te vallen en dan na een maand of 2 weer door te gaan. Het is ook een enorme impact op je lijf natuurlijk, dus geef je lichaam wat rust. Dan kunnen jij en je lichaam er daarna weer lekker tegenaan.
Door even proberen op je gewicht te blijven leer je ook je lijf beter kennen en kun je het jojo effect tegen gaan!

26-10-2009
11:58:49
En natuurlijk iedereen veel succes met de strijd tegen de kilo's.. ;-)

26-10-2009
11:58:02
Dank je wel voor alle reactie's. Ik moet inderdaad opletten dat ik mijn lichaam niet verwaarloos. Ik wil mezelf nog wel eens teveel straffen.

26-10-2009
09:45:19
Hoi,

Ik ben in bijna 5 maanden 30 kilo afgevallen.

Ook gewoon door alle extra's weg te laten, veel water drinken en mager te eten en suikerarm en vetarm. Ik kwam van de 118,5 en zit nu op 88,5 en ben 32 jaar en moeder van 3 kinderen. Ik wil naar de 70 kilo, dus ik ben ook nog wel even bezig. Het kan dus wel, door gewoon de basis voeding aan te houden en geen extra's te nemen.

Ik vind het knap van je, gefeliciteerd met deze prestatie. Ga zo door, maar verwaarloos je lichaam niet en geef het alle voedingsstoffen die het nodig heeft.

Succes verder he met de strijd tegen de kilo's!!

26-10-2009
07:07:31
Ik denk dat je zoveel bent afgevallen omdat je nog zo jong bent en erg zwaar was. dan gaat het natuurlijk makkelijker in het begin. Hou het er wel af want als je te vaak gaat dieten wordt het wel moeilijker

25-10-2009
16:15:25
Ik ben pas 21, maar zat rond 131 kilo. Ik kwam bijna dagelijks met iets extra's naar huis. Ik was niet vies van koekjes, snoepjes, chips en ander eten. Je zou het bijna ziekelijk kunnen noemen achteraf. Eind juni is bij mij die knop omgegaan. Ik heb de basismaaltijden gehouden (zoals van wit naar bruin brood, alle extratjes achterwegen gelaten, veel fruit gegeten enz.) Gisteren zat ik op 108 kilo, nog steeds teveel. Vandaar mijn vraag.

25-10-2009
09:45:33
23 KILO????
--> wat heb jij nog gegeten op die 4 MAAND?
(geweldige prestatie, maar hoop voor jou dat je ze er ook af kunt houden, want meestal gaan die kilo's er ook weer razendsnel terug bij, als je terug "gewoon" gaat eten, en als je pech hebt met nog wat extra kilo's erbij)

Dit is echt niet om je te ontmoedigen hoor, maar spreek uit ervaring!

Ben nu ook op dieet, maar vind die 10 kilo die ik nu kwijt ben (op 4 maanden) eigenlijk ook al veel (en heb echt wel opgelet, ook geen koekjes, snoep...)

Mag ik weten hoe oud je bent en met welk gewicht je gestart bent?
(nogmaals proficiat in ieder geval, ik zou het niet gereed hebben gekregen)

25-10-2009
09:18:58
Ik kwam geregeld met pakken koekjes, snoepjes en chips thuis.

25-10-2009
07:44:00
ik vind het erg veel. at je zoveel chips en koekjes?

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim