online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Vraag over stofwisseling.
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Vraag over stofwisseling.

25-10-2009

Hallo, ik heb een vraag en ben een beetje wanhopig. Ik heb de laatste tijd veel te weinig gegeten qua calorieën per dag. Oftewel zo'n crashdieet. Ik ben vrij zeker dat mijn lichaam ook in zo'n spaarstand is, want ik eet nu al een paar dagen weer veel, en ik kom verschrikkelijk aan. (ik beweeg wel meer om mijn stofwisseling op te krikken) Ik weet het, het is mijn eigen schuld maar ik baal toch van al dat vet weer op mijn heupen. Mijn vraag is nu, hoe lang duurt het voordat mijn stofwisseling weer enigzins normaal werkt? :(

04-11-2009
18:35:15
Reactie van ruby:

Zorg dat je je basisvoedingstoffen binnen krijgt. Je lijf heeft tijd nodig om te leren dat het echt alles gaat krijgen voortaan wat het nodig heeft. Mocht je nou weer op je oude gewicht zijn als je lijf weer hersteld is (wat niet ondenkbaar is gezien een crashdieet bijna garant staat voor jojo-effect) Zou je eens kunnen kijken bij bijvoorbeeld Herbalife. Alle voedingstoffen, veel eiwitten, goede basis en lekker veel energie.

houdt er trouwens ook rekening mee dat spieren meer wegen dan vet. Door te sporten kom je ook aan, puur omdat je spieren aanmaakt. Ga dus eens je dijen en taille meten ipv op de weegschaal staan en bepaal aan de hand daarvan of je echt weer in vet aankomt.

25-10-2009
19:19:42
Reactie van jeremy:

Het verschilt , maar je moet ook gewoon langzaam opbouwen. En erbij sporten om je stofwisseling weer omhoog te krijgen. En nu maar hopen dat je niet teveel extra's erbij krijgt dan waarmee je begonnen was.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim