online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Kilo's verdampen maar de zin in sex ook!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Kilo's verdampen maar de zin in sex ook!

27-10-2009

Hoi, ik heb een vraag die wellicht wat persoonlijk is maar via dit forum mooi anoniem gesteld kan worden.

Sinds wij (mijn vrouw en ik) al even stevig aan het lijnen zijn met weightcare vallen we lekker af, en dat is mooi. Alleen verdwijnt de zin in sex ook, je staat van het afvallen toch een beetje minder sterk, dwz van hetgeen je eet per dag wordt je ook niet echt vrolijk van.....
En omdat je lichaam moet wennen aan het weinig eten wordt je vaak doodmoe, vaak zitten we in de avond al om 21h scheel te kijken haha en roept ons bed.
Mijn vraag dus, is dit herkenbaar voor de lezers en wat doen jullie ermee.
Ben benieuwd naar de reactie's want in alle eerlijkheid zijn wij gek op elkaar en willen wij/ik niet dat het afvallen een andere keerzijde heeft.
Groetjes,
Don (ff niet zo) Guan

22-12-2009
13:26:00
Reactie van josie:

Beste Don Juan (zo wordt schrijf je dat in het Spaans :-)

Ik geef Jeremy en Nora gelijk, het is waarschijnlijk door de hormonen. Door het lijnen kan het zijn dat bij jou het dopaminegehalte te laag is en bij de vrouw het serotonine gehalte. Ook ik heb gelezen dat goede voeding en vooral omega 3 vetzuren zijn heel belangrijk. Als vrouwen depressief zijn hebben ze vaak een te laag serotonine (feelgoodstofje in je hersenen) gehalte.
Ik heb een andere bron: Wat krijg ik op mijn bordje? Anja luchies

17-12-2009
18:44:39
rijden op die knots

15-12-2009
01:45:26
Reactie van nora:

Eet een klein stukje pure chocolade elke dag. Dat versterkt het libido. Verder zorgt een beetje lichaamsbeweging dat alle organen ook meer doorbloed raken. Als we gezonde vetten gaan schrappen in de voeding, dan daalt bij vrouwen het oestrogeen- en bij mannen het testosteronniveau. Met andere woorden ons libido daalt. Essentiële vetzuren (olijfolie, lijnzaadolie) regelen de stofwisseling en vormen 'slankhormonen' om de overtollige vetten te verbranden. gezond: olijfolie, roomboter, ghee (geklaarde boter), lijnzaad- en walnotenolie (enkel voor koud gebruik). Blijf voldoende vetten eten zoals olijfolie. Een tekort is libibdoverlagend. Granaat en turkoois zijn edelstenen die de potentie verhogen. Bronvermelding over de tekst van gezonde vetten: Vrolijk gezond, Hilde Demurie

06-11-2009
13:01:19
Don(ff niet) Guan
Hoe gaat het met jullie? Ben benieuwd!!

04-11-2009
18:27:43
Reactie van ruby:

Pitten! Zonnebloempitten, pijnboompitten e.d. Daar zit namelijk zink in, en dat schijnt sexlust te verhogen.. Heb ik ooit in een dieetprogramma gezien.
Ik heb overigens geen last van verminderde drive met mijn dieet :D

27-10-2009
21:08:31
Reactie van jeremy:

Het kan natuurlijk zijn dat je lichaam minder hormonen aanmaakt natuurlijk aangezien die maar zo weinig kcal binnen krijgt. De libido gaat er ook aan als je lichaam eenmaal in de survival mode zit. Meer eten om meer zin te krijgen dus.

27-10-2009
17:22:35
Misschien een tip.

Begin de dag ermee........... zie het als ochtendgym.

succes morgen

27-10-2009
13:03:15
Ideen? ja genoeg haha
maar daar is dit forum niet voor,wees creatief....desnoods met magere slagroom uit een spuitbus!

Have fun!!!!

27-10-2009
10:46:11
Reactie van don (ff niet zo) guan:

Hoi bedankt voor je reactie,

Klopt wel wat je zegt, tuurlijk vinden wij het prettig dat we er nu aantrekkelijker gaan uitzien. Maar dat is het juist het vreemde aan het verhaal. Ik denk dat we wellicht in de avond maar eens een stukje verder met de hond moeten lopen en zo weer frisser thuis moeten komen. En fruit hé goed idee, vandaag eens kijken wat de groentenboer heeft liggen. Nog suggesties?

Oh ja, wij zijn 42 en 39, dus nog smoothie genoeg haha.

27-10-2009
10:35:11
Hoi Don(ff geen ) Guan

snap wat je bedoeld maar heb je niet het idee dat juist doordat je afvalt je lekkerder in je vel zit en jezelf dus aantrekkelijker voelt?
En natuurlijk vice versa voor je partner,misschien moet je ff niet zo veel bezig zijn met dieten,ga naar bed/op de bank met een bakje aardbeien/partjes mandarijn/weet ik veel en maak er een spelletje van.
Fruit kan geen kwaad en je kunt er hele leuke dingen mee doen!!
wens je veel succes!!!

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim