online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Graag een paar kilo's minder
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Graag een paar kilo's minder

08-11-2009

Hoi hoi,

Ik zal me eerst even voorstellen: mijn naam is Edmee en ik ben 24 jaar. Ik ben 1 meter en 59 cm lang en weeg momenteel 71 kilo. Graag zou ik een paar kilo's kwijt willen raken op een normale manier (niet (obsessief) lijnen etc.), want mijn BMI is 28.08. Maar nu zit ik met een probleem: ik houd niet zo erg van sporten, en ik houd van lekker eten.
Omdat ik oorspronkelijk uit Maastricht kom, ben ik al van jongs af aan gewend aan het bourgondische leven. Daar maakt het ook niet zo heel veel uit wat je eet, als het maar lekker is.

Tja, ik houd niet zo van sporten en een sportschool ligt ook niet echt bij mij in de buurt, eveneens als een zwembad want ik houd wel van zwemmen. Ook ga ik nooit aan het einde van november en de gehele winter bijv. fietsen, dat vind ik te koud. Ik ben ook een echte koukleum, ik heb het snel koud. Ik heb wel een step-apparaat in mijn kast staan, maar volgens mij staat die behoorlijk stof te vreten.

Ook houd ik van lekker eten, bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes met lekkere mayonaisse, het liefste de bekende Belgische mayo. Maar ik eet ook genoeg gezonde dingen, bijvoorbeeld als ik trek heb in een pizza dan koop ik zelf in de winkel een pizzabodem en beleg hem dan met allerlei groentes die ik lekker vind zoals bijv. paprika etc. Ook eet ik (bijna) iedere dag 2 stuks fruit, daar zorg ik wel voor. Wat ik ook lekker vind is vleesvervangers, die eet ik wel eens als een snackje maar dan maak ik ze weer klaar in vloeibare bak- en braadproducten... dat doe ik trouwens met de meeste dingen die ik 's avonds eet.

Misschien hebben jullie tips hoe ik toch een aantal kilo's kwijt kan raken zonder dat ik mijn eetpatroon al te veel moet aanpassen. Eten moet wel leuk blijven, want ik heb echt geen zin om een dag door te moeten komen met alleen 1 droge kracker, 2 spieren bleekselderij en 's avonds een slap bouillonnetje. Ook heb ik geen zin in allerlei diėten, zoals Atkins of het modifast-dieet.

Alvast harstikke bedankt en groetjes,
Edmee

08-11-2009
22:01:35
Reactie van loes:

Als je echt blijvend wat kilo's wilt afvallen zul je toch her en der wat moeten veranderen.
Even regelmatig wat strenger voor jezelf moeten zijn. De extra dingen, zoals die gebakken aardappels met mayo moeten echt niet al te vaak voorkomen.
Dat moet echt als zijnde beloning moeten gaan fungeren als je bijvoorbeeld de hele week goed opgelet hebt.
En toch een creatieve manier gaan zoeken om te sporten, misschien kun je thuis aan de Zumba! of een crosstrainer aanschaffen.
Regelmaat en bewegen zijn echt wel de keywords. Veel succes, het valt niet mee maar waar een wil is, is een weg!

08-11-2009
20:37:15
Reactie van edmee:

Hoi Lot,

Ja, van het Cambridge dieet heb ik al vaker gehoord en inderdaad dat je daar wel goed mee kunt afvallen. Eigenlijk wil ik niet aan de shakes e.d. maar als dat helpt dan kan het altijd uitgeprobeerd worden.

Ook bedankt voor het tippen van het Cambridge dieet :)

08-11-2009
19:27:36
Reactie van lot:

Ik ben nu bezig met het cambridge dieet,
dit bevald mij heel goed. je moet alleen wel streng zijn voor jezelf.
Je vervangt 3 maaltijden met shake's soep en repen.
En voor de rest mag je helemaal niets!

Het is even doorbijten maar het resultaat mag er zijn!

Succes met je besluit!

08-11-2009
18:57:06
Reactie van edmee:

Hoi Lot,

dankje voor je reactie. Het is natuurlijk niet zo dat ik iedere avond aan de gebakken aardappeltjes zit met klodders mayonaisse :) dit is maar 1x per week. Maar je hebt gelijk dat ik m'n instelling moet veranderen. Toch vind ik dit best moeilijk, ik moet toch iets zien te vinden waardoor ik over die drempel kan stappen... misschien toch maar mn stepapparaat uit de kast pakken.

Nou ja, de weight watchers: dat heb ik al eens geprobeerd maar dat is niet goed gegaan. Steeds met punten werken, dat vond ik een behoorlijk gedoe. Maar ik zal het zeker heroverwegen.

08-11-2009
16:15:54
Reactie van lot:

Ik wil niet negatief zijn ofzo, maar je zult toch echt anders moeten gaan eten als je echt wil afvallen. Met gebakken aardappels en klodders mayo ga je het niet redden. Sporten helpt wel maar is niet noodzakelijk. Volgens mij moet je eerst iets aan je instelling veranderen voordat je echt met het afvallen kunt beginnen. Want je moet er wel veel voor doen om af te vallen en als je daar dus geen zin heb zul je ook niet afvallen. Ik denk dat jij het beste weight watchers kunt gaan doen omdat je dan mag eten wat je wil maar wel met mate.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim