online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - afslanken tijdens zwangerschap?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

afslanken tijdens zwangerschap?

08-11-2009

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel al bezig met afslanken en dat gaat erg goed, onder andere met behulp van obesimed wat voor mij de hongergevoel samen met water en citroen afneemt.

Nou hebben mijn man en ik over een 2e kindje. Ik wil wel graag een tweede, maar ik wil niet straks terug bij af zijn of zelfs erger. Wachten totdat ik op juist gewicht zit kan lang duren en kan het natuurlijk tijdens de zwangerchap ook aankomen (hoewel ik bij de vorige zwangerschap maar 3 kilo erbij had na de bevalling dus viel mee)

Nou weet ik dat ik obesimed sowieso niet moet gebruiken tijdens de zwangerschap. en ik wil ook geen calorientellen. Maar in hoeverre is het wel mogelijk af te slanken?

Ik zat zelf te denken aan een volgend schema dat volgens mij gewoon gezond moet zijn, of mis ik ivm de zwangerschap dan toch wat. Even voor de duidelijkheid: Ik ben het nog niet! Maar vind het belangrijk me alvast te orienteren.

S morgens:
- fruitshake van 4 stuks fruit (sapcentrifuge; kiwi, sinaasappel, appel, peren enz)
- glas melk
- 2 donkere boterhammen met beleg (vlees, kaas, tomaat geen zoet)

S middags
- glas melk
- 1 stuk fruit/groente
- 4 tot 6 (naar behoefte) donkere boterhammen met beleg

s avonds:
- gewoon avondeten.

Normaal eet ik al niet zoveel (tussen de middag zit ik bij donkerbrood na 3 stuks al propvol). Maar ik wil zeker zijn dat ik genoeg vitamines, koolhydraten, eitwitten enz binnen heb.

Als ik tijdens mijn zwangerschap dit voedingspatroon aanhou en extra beweeg (crosstrainer) Dan zou dit geen gevaar moeten zijn of zie ik nu iets over het hoofd?

Ik weeg nu 88 kilo bij 1.63 dus behoorlijk wat overgewicht.

Alvast bedankt voor eventuele inzichten!

08-11-2009
22:04:06
Reactie van francis:

Hoi,
Ik denk dat je dan een gezond eetpatroon aanhoud. Misschien af en toe wel een tussendoortje nemen als je daar behoefte aan hebt; dit is zowiezo gezond, maar tijdens een zwangerschap kan je daar misschien nog net ff wat meer behoefte aan hebben. Verder lekker blijven bewegen zolang het allemaal mogelijk is en dan komt het vast goed!!
Verder is het aan te raden een voedingssupplement te slikken als je zwanger bent en de eerste tijd erna (vooral als je borstvoeding geeft). Dit kan bijv. Gravitamon zijn, maar ook een eigen merk van de drogist.
Succes!!
Groetjes Francis

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim