online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - wandelen
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

wandelen

10-11-2009

Ik ben op zoek naar ervaringen over wandelen. Wie wandelt er (bijna) dagelijks? Heb je er baat bij? Is het effectief? Het lijkt me zolang duren voor je resultaat hebt? Hoe blijf je jezelf motiveren? Gaat de sportschool niet sneller? Is het vol te houden om er dagelijks tijd voor vrij te maken? Ik ben niet op zoek naar sec informatie, maar naar ervaringen.
Iemand?
groet
Bob

18-11-2009
12:59:26
wandelen is echt prima voor de lijn. je verbrand wel niet zoveel kcal als in de sportschool, maar je lichaam doet wel langere tijd aan matige inspanning. en dat is goed! bovendien is de kans op blessures klein.

11-11-2009
09:15:08
Reactie van carolien:

Hallo Bob,

Ik spin inderdaad ook 2x in de week, alleen ben in die tijd alleen begonnen met wandelen , later deed ik pas aan Spinning.
Met wandelen ben ik heel wat afgevallen, gewoon goeie pas erin! en de kilometers opbouwen.
In het begin viel ik ontzettend snel af, kilo's vlogen eraf. Maar hoe dichter ik bij mijn streefgewicht kom hoe langzamer het gaat.
Maar ik blijf gemotiveerd, het gaat langzaam maar het gaat er nog steeds af dus vind het absoluut niet erg heb geduld ;)
En toen ik begon met wandelen , deed ik dat zeker niet met tegenzin, ik hou zo ie zo al van wandelen maar ik moet ook he vanwege de hond ;)
Dus ik kan niet zo gauw zeggen 'vandaag heb ik geen zin' ;)
In het verleden was ik absoluut niet sportief, maar als ik nu een dag niet bewogen heb giert de energie door mijn lichaam heen sta er zelfs soms versteld van ;)
Wil je zelf ook gaan wandelen dan?

11-11-2009
08:38:57
Reactie van bob:

Dank voor je reactie Carolien! Ik lees dat je ook spint twee keer in de week. In dat geval zul je eerder afvallen dan alleen met wandelen, neem ik aan. Waar heb je het meeste baat bij? Of is dat onderscheid niet te maken? Meestal willen we snel afvallen. Dit gaat net zo snel, schrijf je zelf. Hoe langzaam gaat het (-;? Vind je dat erg? En toen je begon met wandelen, deed je dat de eerste dagen met tegenzin? Of was je al helemaal gemotiveerd?

10-11-2009
15:52:19
Reactie van carolien:

Hoi Bob,

Ik wandel bijna dagelijks .. een km of 7 samen met mijn hond. Ik heb er zeker baat bij als ik een dag niet gewandeld heb stroomt de energie gewoon door me benen heen alsof die benen willen zeggen we moeten nog wandelen haha...
Voor mij is het zeker effectief het gaat dan niet zo snel, maar ik wandel bijna dagelijks en ga 2x in de week naar de sportschool voor Spinning!
Ik motiveer mezelf door muziek mee te nemen .. en uiteraard die hond. Ik denk dat als ik geen hond had gehad dat ik niet toe kwam aan dagelijks wandelen want met een hond moet je er wel uit.
Ik wandel dagelijks een uur en s;avonds na het eten meestal nog een half uurtje uurtje...
Ligt er ook aan wat voor werk je doet... hoeveel uren je werkt .. en of je nog wel zin hebt om na het werken nog te lopen ...
Zelf heb ik onregelmatige werktijden.. maar ik probeer toch elke dag om aan die uur lopen te komen... nu met deze tijd van het jaar word het soms wel lastig omdat het al zo vroeg donker is.

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim