online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Hoeveel stuks fruit op 1 dag???
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Hoeveel stuks fruit op 1 dag???

18-11-2009

Goedemorgen,
Ik heb een vraagje. Hoeveel stuks fruit is nou goed om te eten op 1 dag?
Ik eet bijvoorbeeld op 1 dag:
1 appel
1 sinasappel
1 kiwi
en soms dan nog een mandarijntje.
Is dit nou te veel, zet het zich dan om in suikers? Ik eet nl liever fruit dan andere tussendoortjes, maarja, als het zich om zet in suikers weet ik niet wat verstandiger is....

En hoeveel mandarijntjes is nou het beste om te eten? Ik heb eens gehoord dat 2 mandarijntjes voor 1 stuk fruit staat? Klopt dit?

Groetjes,
J.
(sorry als mijn berichtje 3x verschijnt, dat ligt aan deze
Q*(#%)*% computer.)

22-11-2009
09:31:11
dan moet je zorgen dat dien webmaster er twee weghaald
of zit ie niet op te letten ???
sjonge jonge jonge jonge !!!

20-11-2009
08:53:23
Reactie van j.:

(Mijn berichtje verschijnt 3x, sorry!)

Oke, dus ik kan wel meer dan 2 stuks fruit op 1 dag eten. Ik vind het erg lastig, aangezien ik wel aan het lijnen ben en het dus niet fijn vindt dat zoiets gezonds als fruit zich omzet in suiker.
Vandaag heb ik 2 mandarijntjes en 1 kiwi op het menu staan. Dat zal voldoende zijn. En ohja, ik heb vanochtend sinasappels geperst.
Dus zit ik toch weer boven de 2 stuks fruit...

20-11-2009
08:53:23
Reactie van j.:

Oke, dus ik kan wel meer dan 2 stuks fruit op 1 dag eten. Ik vind het erg lastig, aangezien ik wel aan het lijnen ben en het dus niet fijn vindt dat zoiets gezonds als fruit zich omzet in suiker.
Vandaag heb ik 2 mandarijntjes en 1 kiwi op het menu staan. Dat zal voldoende zijn. En ohja, ik heb vanochtend sinasappels geperst.

20-11-2009
08:53:22
Reactie van j.:

19-11-2009
19:44:31
Fruit kan absoluut geen kwaad, net als groente. eet maar lekker zoveel fruit als je wilt. Ik ben 18 kilo afgevallen in 5 maanden en heb gezond gegeten en tussendoor fruit, meestal 4x per dag.

19-11-2009
13:38:19
Reactie van j.:

Ik denk dat ik de sinasappel dan laat voor wat ie is. Ik vind het niet prettig dat mijn goede bedoelingen omslaan.
Lastig hoor, want ik ben echt een liefhebber van fruit, zo zonde dat dit zich omzet in suiker als je er wat meer van eet.
Groetjes
J.

19-11-2009
Reactie van j.:

Ik denk dat ik de sinasappel dan laat voor wat ie is. Ik vind het niet prettig dat mijn goede bedoelingen omslaan.
Lastig hoor, want ik ben echt een liefhebber van fruit, zo zonde dat dit zich omzet in suiker als je er wat meer van eet.
Groetjes
J.

19-11-2009
Reactie van j.:

Groetjes
J.

19-11-2009
12:56:44
Reactie van loes:

Alles waat té voor staat is niet goed, teveel fruit dus ook niet.
Maar ik denk als je 2,3 stuks per dag neemt dat dit prima is!

En als je manderijn neemt op een tijdstip dat je normaal een koek of iets anders "ongezonds" zou nemen, is het logisch dat die mandarijn beter is.
Ík denk dat je lijstje op het randje is, maar altijd beter als kunstmatige suikers!

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim