online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Voor de kerst 5KG eraf!
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Voor de kerst 5KG eraf!

19-11-2009

Vanaf vandaag ga ik beginnen!
5KG is nog lang niet genoeg, maar met een beetje hulp van jullie kom ik ook nog wel van die andere 20kilo's teveel af!
Wie doet er nog meer mee?

23-11-2009
10:25:13
Reactie van petra:

Hoi Leonie,

Als ik zo menu bekijk krijg je zeker niet teveel binnen. Probeer je aan de richtlijnen van het voedingscentrum te houden. Volkoren brood, zuivel, fruit en groente en veel water drinken. Ik heb geen ervaring met maaltijdvervangers, ik heb een gezin met 3 kinderen dus koken moet ik toch en ik eet gewoon met de pot mee. Alleen minder dan voorheen, magere jus en geen sausjes erbij. Ik zag je ook op de nieuwe topic, erg gezellig met elkaar! Succes vandaag weer.

23-11-2009
01:12:32
Reactie van bianca:

Ja Ik wil zeker mee doen en ik wil voor meer als 5 kilo gaan!
Als het me lukt tenminste ..
maar we moeten positief blijven
Groetjes,
Bianca

23-11-2009
00:24:56
hee
supergoed dat je de start heb gemaakt om af te vallen
ik zal alleen wat rustiger beginnen!
Als je heel snel afvalt, kom je het als je stopt met afvallen net zo hard weer aan!
Ik weet niet hoeveel je weegt met welke lengte, maar je kan bijna niet afvallen zonder dat iemand het doorheeft.
Waarom zou je niet kunnen vertellen dat je aan het afvallen bent? Mensen zullen jou een doorzetter vinden als ze je slanker zien worden, en natuurlijk motiveert iedereen je!
Veel succes!

22-11-2009
19:18:47
Reactie van manon:

ik doe mee wil 30 kilo afvalen voor de kerst maar een vraag hoe moet ik gaan eten als niemand weet dat ik wil afvallen

xxx manon

22-11-2009
12:39:06
Reactie van leonie:

He hallo!
Wat ik zoal op een dag eet, laat ik maar dat van gister noemen..
Ontbijt:
2 geroosterde boterhammen met kalkoenfilet
1 appel

Tussendoor
cracker met huttenkase

Lunch
2 geroosterde boterhammen met appelstroop
Bakje magere yoghurt

tussendoor:
bouillon

'savonds
een weightcare maaltijdvervanger (moest het even proberen)

Ik ga trouwens vanaf maandag met een huisgenootje weightcare plan B volgen (2 maaltijdvervangers per dag..), kijken of ik het volhoud..

Volgens mij is het wel netjes of niet?

21-11-2009
12:02:09
Reactie van petra:

He Leonie,

Ik ben trots op je!! Als je deze 1e dagen door komt gaat de rest je ook lukken. Wat eet je zoal op een dag?
Ik hou het soms bij op de eetmeter punt nl, is een onderdeel van het voedinscentrum. Dan zie je dus ook je hoeveelheden eiwitten, koolhydraten, natrium, vetten, en alle mineralen en vitamines die je dan op 1 dag binnen krijgt. Ik vind hem fijn, alleen laatste tijd is de site erg traag. De caloriechecker is toch alleen wat je aan vet binnen krijgt? En ik vind het belangrijk om ook te weten hoeveel koolhydraten en eitwitten enzo ik binnen krijg.

Ik zit nu op 89.3 en wil met kerst 85 wegen. Nou dat moet toch wel lukken dacht ik zo.

Fijn weekend en groetjes van Petra

21-11-2009
10:59:14
Reactie van loes:

Goedzo, de eerste 2 dagen zijn al goed gegaan! Super meid!

Ik houd geen calorieen bij, dat is me teveel gedoe. Ik let er voornamelijk op, dat ik niet teveel suikers binnen krijg en niet teveel eet.
En regelmatig eet, dat is bij mij echt wel de truc hoor.
Succes!

21-11-2009
00:03:48
Reactie van leonie:

Lief al die reacties =)
Dag 2 heb ik ook overleefd.
Ik hou mijn calorieen bij op caloriechecker.nl en merk dat ik zo meer controle houd op mijn aantal kcal per dag.
Ik probeer elke dag tussen de 1200 en 1600 kcal te eten..
Houden jullie ook kcal bij? Of eten jullie vooral gezond?

19-11-2009
12:30:38
Reactie van loes:

En Leonie,

Trek een streep door je verleden, je bent altijd te zwaar geweest, je kwam altijd een paar kilo aan maar nu is nu!
Je wilt NU verder, je wilt slank door het leven. Jammer dat je het zo moeilijk hebt afgelopen jaren, en dat zal vast af en toe heel verdrietig zijn geweest. Maar jij hebt nu het heft in handen, volgend jaar om deze tijd kan je leven er heel anders uitzien.
Alleen jij kan het doen, geef jezelf dit kado...binnenkort weer gezond en fit je leven leiden!

19-11-2009
12:25:49
Reactie van loes:

Wat je moet gaan doen, is het niet zien als een dieet maar als het veranderen van je leefgewoonte.
Tuurlijk heb ik zin om te snoepen, elke dag wel een keer. Maar ik weet ook dat ik het zelf moet doen. Elk snoepje, slecht ding, wat ik in mijn mond stop, heb alleen ik last van. En alleen ik krijg het er weer af.
Ik zal ook wel moeten, want met zoveel overgewicht leef ik echt niet lang meer. Dat is wat ik me ingeprent heb.
We zijn nu nog jong, nu even aanpoten en hard werken en dan kunen we nog veel jaartjes gezond door!
Het valt ook niet mee, dat zegt ook niemand maar Petra en ik hebben we de ervaring dat elke kilo eraf een kick geeft. En je moet jezelf de ruimte geven, om te balen maar ook op trots op jezelf te zijn!
Samen kunnen we het, praat erover en deel je mindere dagen maar ook je goeie dagen met anderen!

Mijn dag ziet er ongeveer zo uit:
's morgens een kop koffie (zwart) een glas karnemelk en 2 sneeën roggebrood met 20+kaas of kipfilet, of stroop of slankie.
Tussendoor een appel en een plake ontbijtkoek volkoren
Middag: 3 knäckebrod met mager beleg en ongeveer 2/3 keer in de week een gekookt ei.
Tussendoor: opkikkertje en stuk fruit
En avondeten, redelijk kleine portie. Ik neem altijd volkoren rijst/pasta, light jus, veel groente en weinig vlees/vis.
's vonds neem ik vaak nog een cracker met mager beleg of een rijstekoek met stroop ofzo.

uiteraard "zondigen" wij ook wel eens, belangrijk is wel dat je je niet laat hangen. Ga dan de dag erna weer 'vrolijk' verder en kijk voorruit!
Drink zeker 2 liter water en zorg voor voldoende eiwitten, vezels en vitamientjes. En probeer tussendoor ook nog even lekker te bewegen haha!
Succes meid, you can do it!

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim