online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diėtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Diagnose gekregen van erg trage schildklier.Wie heeft dat ook?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Diagnose gekregen van erg trage schildklier.Wie heeft dat ook?

03-12-2009

Voelde me al een tijd moe en niet fijn.Doorgestuurd na lang dokteren met een hoge bloeddruk naar een internist.Maar nu blijkt dat ik een erg trage schildklier heb in ieder geval.Was inderdaad wat aangekomen.Maar hoe nu verder? Ik krijg nu thyrax voorgeschreven.Hoe en wat kan ik nu het beste eten of doen zodat ik weer wat afval? Schijnt namelijk moeilijker te gaan met deze aandoening.Wil positief blijven en doorgaan ondanks dat ik me niet altijd fijn voel.Wie kent dit en wil me helpen? Groetjes Desiree

08-12-2009
19:03:09
Reactie van desiree:

Meiden toch! Ik heb begrepen dat wanneer in straks goed ingesteld sta met de thyrax dat afvallen dan weer beter gaat.
Ik blijf positief.Ik eet gezond en snoep niet. En ik ga steeds zwemmen en wil inderdaad gaan wandelen.Dat hoor ik van meer mensen.Groetjes Dees.

08-12-2009
18:55:07
haha....dit zegt mij dan weer genoeg...dom wicht

08-12-2009
16:28:12
Reactie van siska:

je bent zeker weer depri

08-12-2009
16:27:43
Reactie van siska:

Jeetje San, voel je niet zo aangevallen zeg.....dit zegt mij genoeg!!!!!
crash-dieet of niet, als je het volgens het boekje doet val je echt af en heb je geen honger ook niet met schidklierproblemen.
Er zijn zoveel mensen die het doen en er gewoon fulltime bij werken en die houden het ook vol hoor en die vallen super af!

08-12-2009
13:52:14
hee houd je gemak effe lekker, wat weet jif er nou van??? natuurlijk heb ik het goed gedaan, alles wwat ik aanpak qua afvallen doe ik goed.
bemoei je er niet mee, als je niet weet waar je over praat. blijdat je afgevallen bent zeker? mooi! maar ga anderen niet vertellen dat ze het niet goede gedaan hebben..jij kent mij niet.
cohen is een crash dieet, je eet geen reet en tja, daar kom je dan ook weer van aan..schildklier afwijking of niet...

08-12-2009
13:14:42
Reactie van siska:

Hoi San
Ik snap niet dat je het cohen dieet afkraakt, dan heb je het vast niet goed gedaan.
Als je er goed mee bezig bent, zoals het hoort, val je af hoe dan ook zelfs met schildklier-afwijkingen. En als je er goed aan houdt heb je na +/-3 dagen echt geen klachten meer, mits je je er natuurlijk helemaal aan houdt.

08-12-2009
09:46:34
Reactie van san:

beste desiree,

Ik ken het probleem ook. Ik gebruik geen medicijnen, maar een hele berg vitamines/mineralen. ik heb er ook een topic over gestart maar dit is helaas niet ertussen komen te staan, waarom weet ik echt niet..(mod??)
Ik kom ook aan, moe, lusteloos, en depri van tijd tot tijd. en nog wat vage klachten die er verband mee zouden kunnen hebben.. ik ben super blij met de diagnose, al klinkt dat stom, ik weet nu eindelijk waar het allemaal vandaan komt!
ik kom aan van een dgaje "teveel" (rond de 200 kcal) eten, ik kan niks meer eten zonder aan te komen en baal daar natuurlijk heel erg van.
nu eet ik veel minder tarwe, dat schijnt je schildklier geen fijn graan te vinden. ik ben nog niet echt afgevallen, maar voel me wel beter. ik eet nu minder brood, meer groente en af en toe roggebrood of boekweit crackers, of speltbrood.
dat cohen dieet is niks voor jou, ben ik bang, ik heb het ook gedaan, maar daar wordt je pas moe en slap van.. ook na die drie dagen. en afvallen? nee, niks.
ik denk dat je toch moet proberen wat te bewegen, wandelen bijvoorbeeld.is niet zo belastend, wordt er niet moe van, en het helpt wel, als je het regelmatig doet en langer dan een half uur.

heel veel succes!

en een dieet? tja, gewoon gezond verstand eten??

08-12-2009
09:46:04
Reactie van san:

beste desiree,

Ik ken het probleem ook. Ik gebruik geen medicijnen, maar een hele berg vitamines/mineralen. ik heb er ook een topic over gestart maar dit is helaas niet ertussen komen te staan, waarom weet ik echt niet..(mod??)
Ik kom ook aan, moe, lusteloos, en depri van tijd tot tijd. en nog wat vage klachten die er verband mee zouden kunnen hebben.. ik ben super blij met de diagnose, al klinkt dat stom, ik weet nu eindelijk waar het allemaal vandaan komt!
ik kom aan van een dgaje "teveel" (rond de 200 kcal) eten, ik kan niks meer eten zonder aan te komen en baal daar natuurlijk heel erg van.
nu eet ik veel minder tarwe, dat schijnt je schildklier geen fijn graan te vinden. ik ben nog niet echt afgevallen, maar voel me wel beter. ik eet nu minder brood, meer groente en af en toe roggebrood of boekweit crackers, of speltbrood.
dat cohen dieet is niks voor jou, ben ik bang, ik heb het ook gedaan, maar daar wordt je pas moe en slap van.. ook na die drie dagen. en afvallen? nee, niks.
ik denk dat je toch moet proberen wat te bewegen, wandelen bijvoorbeeld.is niet zo belastend, wordt er niet moe van, en het helpt wel, als je het regelmatig doet en langer dan een half uur.

heel veel succes!

08-12-2009
09:45:57
beste desiree,

heel veel succes!

05-12-2009
15:59:46
Reactie van siska:

Hoi Ik heb ook een traag werkende schidklier en gebruik thyrax.
Je zou het Dr Cohen dieet kunnen gaan doen. Surf even over het net en je vind recepten en hoe of je het moet doen.
Ik ben er 3 jaar geleden 20 kilo mee kwijt geraakt. Het is geen duur dieet en na 3 dagen erg goed vol te houden.
Groetjes Siska

1  2  Volgende

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim