online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Dik worden en gevolgen van suiker
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Dik worden en gevolgen van suiker

22-12-2009

Hallo,

Ik ben een jongen van 17, 1.87 meter en 84/85 kg. Ik heb net geen overgewicht, maar wel bijna. Inmiddels zie ik dat m'n benen en buik steeds dikker worden, wat ik op zich niet zo heel erg vind (zolang ik maar niet té dik ben).

Wel heb ik een ander probleem. Ik vind mezelf serieus verslaafd aan suiker, en dan met name in snoepjes. Om chocolade geef ik niet zo veel, maar een grote zak snoepjes kan ik amper een dag bewaren. Inmiddels heb ik denk ik al ontzettend veel suiker binnen, omdat er wel een zak van 400 gram per week doorheengaat (en soms nog meer). Daarbij eet ik heel veel andere producten met veel suiker erin.

Ik ben benieuwd naar de gevolgen van veel suiker eten. Is het gevaarlijk voor de gezondheid? En word je er erg dik van, of blijft vet/olie in voedsel de grootste dikmaker?

Groeten.

22-12-2009
21:29:53
Reactie van jeremy:

Teveel suiker kan op den duur wel gevolgen hebben zoals diabetici (suikerziekte). Het maakt niet uit waar jij je energie vandaan haalt natuurlijk. 1000 kcal eten in de vorm van olie of suiker is net zo slecht. Het zijn allebei een vorm van loze energie die weinig toevoegt voor je lichaam.

Maar doordat je tveel suiker eet, raak je smaakpupillen eraan gewend waardoor je wel steeds zoeter moet eten. Gezond is het iig niet en op lange termijn kan er blijvend gezondheid beschadiging ontstaan die mss niet direct te maken heeft met steeds dikker worden, maar wel blijvend zijn. Een beetje googlen en je krijgt veel info over teveel suikerconsumptie

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim