online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - Heb ik een goed gewicht en vetpercentage?
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

Heb ik een goed gewicht en vetpercentage?

26-12-2009

Ik ben 16 jaar oud, meisje, volgens mij al wel wat uitgepuberd.
Ik ben 1.75 m lang en weeg 56 kg.
Mijn BMI is dus 18.2, volgens sommige sites hartstikke goed en andere net te laag.
We hebben zo'n weegschaal die vetgehalte etc. kan berekenen.
Vetpercentage: 17
Spierpercentage: 39
Vochtpercentage: 60
[[Ik heb me vandaag helemaal volgestopt met eten vanwege kerst en er zit gelijk al twee kilo bijop vergeleken met gisteren en wat het normaal meestal is, normaal liggen de percentages ongeveer zo: 16,40,60. Dus normaal ben ik gespierder :P]]
Ik doe niet aan sport (Zou ik wel moeten doen maar ik steek liever tijd in een andere hobby)
Ik eet vrij weinig en sla ook maaltijden over (soms onbewust of uit luiheid), en soms eet ik veel snacks bv. onder een film of met verjaardagen. Maar weinig gezond.

Het is allemaal nogal verwarrend aangezien er nog wel aardig wat vet op mijn bovenbenen zit dat er niet hoeft te zitten en mijn onderbuik.
Ik vind mezelf niet per sé te dik, maar dat hoeft er echt niet op te zitten.
Hoewel ik volgens mij niet veel meer mag afvallen.
Betekent het dat ik gewoon te weinig spiermassa heb of een te laag vochtgehalte? (ik drink heel, heel weinig. Gewoon uit mezelf, ik heb nooit veel gedronken.) Want ik kan gewoon zien dat er te veel vet op mijn bovenbenen zit (Kan je vooral zien boven mijn knieën).

Wat is het advies? Zit ik nog op een goed gewicht?
Meer sporten, minder eten, meer eten, meer drinken, etc?

27-12-2009
01:47:48
Weegschalen die vet percentages etc. wegen kun je net zo goed meteen weggooien en een huidplooi meter kopen, die zijn een stuk betrouwbaarder.

26-12-2009
04:05:36
Reactie van ts:

Ik heb ook klachten zoals heel snel en vaak moe, lusteloos, vaak koud, snel ziek, vaak hoofdpijn etc.
Ik eet ook ongezond weinig groenten en fruit etc. daar zou het miss. ook wel een beetje aan kunnen liggen?

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim