online adverteren www.m4n.nl

welkom bij
opdieet.nl
onze diëtiste is lid
van de vereniging
van diëtisten
forum

Het forum van opdieet.nl is bedoeld voor alles wat met afvallen, dieet, voeding, gezondheid en overgewicht te maken heeft

Heb je vragen of tips ? Of wil je gewoon je verhaal kwijt ? Maak dan gebruik van ons forum !

Ons forum werkt heel simpel; je hoeft je niet te registreren en je blijft anoniem

Veel plezier !

Vragen over
dit forum ?

Opdieet.nl forum - weg metzwangerschapskilo's!! wie doet mee? Start:1-1-10
| Alle onderwerpen | Nieuw onderwerp | Zoeken |

weg metzwangerschapskilo's!! wie doet mee? Start:1-1-10

28-12-2009

Hoi allemaal!,

Zelf ben ik nu 2 zwangerschappen verder en wil echt afvallen. Ik weeg 20 kilo meer dan voor mijn 2 zwangerschappen. Dit moet er af en ik hoop dat er mensen zijn die met me mee willen doen!
Ik wil er 3 maanden samen met elkaar er voor uit trekken, dat we elkaar steunen dan. (ik zeg niet dat we dan ons ideale gewicht bereikt moeten hebben maar wel leuk op weg zeg maar)

Wie doet er mee??

Groetjes Ellis

03-01-2010
15:29:26
Reactie van sonja:

Iedereen moet het op zijn/haar eigen manier doen, maar zelf geloof ik niet in crashdieten, zoals Modifast. Volgens mij kun je het beste gewoon gezond (vers!) eten, maar dan minder. Het vergt wat extra tijd en planning, maar dan EET je wel. Modifast heeft niets met eten te maken. Als je al vulling wilt, raad ik psyllium-vezels aan. Een puur natuur product (te koop bij De Tuinen) wat niet duur is en makkelijk in gebruik. Je neemt een half uur vóór de maaltijd één theelepel met 1 of 2 glazen water en je maag vult zich met een vezel-papje; je hebt minder honger en het is goed voor je stoelgang!

03-01-2010
14:47:05
Reactie van san:

Nee honger lijden doe ik ook niet...Ik zat wel nog in overweging om volgende week te crashen met modifast...2 maaltijden vervangen en sávonds gewoon warm eten...Maar ik begin nu gewoon met aangepast eten...s'morgen bakje yoghurt (optimel) 10 uur een appel of ander fruitje...S'middags 2 broodjes slankie (smeer)kaas of mager vlees en een glas optimeldrink...en uurtje of 4 (het moeilijke moment!!!) een cracker/rijsterwafel of fruitje..en s'avond mager eten...wat ook lekker is een maaltijdsalade met gerookte kip of een lauw warme salade met gegrilde biefstuk reepjes...erg mager!!
Nou kunnen we elkaar stimuleren....
Dus ik neem straks nog even een appelbeignet (nog over) om het af te leren hihi en dan gaan we er morgen voor!!!

03-01-2010
14:39:50
Reactie van sonja:

Hoi!

Vanaf morgen is het gedaan met de friet, koekjes en pindakaas! Ik wil na de komst van mijn dochtertje (en 2 jaar geladen mijn zoon) zeker 8 kg kwijt.

Hopelijk steek ik hier iets op van jullie en kunnen we elkaar steunen.

Mijn tips: veel groentesoep/ tomatensoep/ preisoep/ pompoensoep, etc eten (zorg dat je het hebt klaarstaan voor zwakke momenten)(zonder vlees of brood) en salades eten met een zelfgemaakte citroendressing en gekookte kip, gekookt eitje of veel verse kruiden.

En niks 'slechts' in huis halen!!!

Wel eet ik gewoon avondeten; ik weiger om honger te lijden, want dan houd ik het niet vol! Lekker na de maaltijd een rondje polder met de wagen.

Groetjes en sterkte iedereen!

03-01-2010
14:33:13
Reactie van san:

Ik doe mee!!! Nog 10 kilo te zwaar na de geboorte van mijn dochtertje(eind april 2009)...was 30 kg. gegroeid...inmiddels nog 10 over....dus al 20 kwijt!!Maar die laatste 10 he....Ik was in de eerste zwangerschap van mijn zoontje ook 30 gegroeid, maar die gingen er sneller af...

Hoe ga je het aanpakken??

28-12-2009
15:26:43
hallo,

Als je wilt dan mag je wel mee praten of het forum met de titel wie doet er mee?
Dat gaat volgende week ook weer meer respons krijgen en ik houd daat ook altijd een lijst bij met wie er mee doet en wat je afvalt. Elke maandag wegen we. en we steuen elkaar als we het moeilijk hebben.

Succes met afvallen.

groetjes,
Paula

Onderdeel forum

OpDieet.nl
All rights reserved 2000-2006®
Design: Esther en Tim
Software: Tim